|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. apríla 2007
Minister Vážny podporuje rozvojové aktivity KSK
Podporu projektu KORID a harmonizácii dopravy v Košickom samosprávnym kraji (KSK), tiež projektu výstavby Globálneho logistického a industriálneho parku (GLIP) - veľkého prekládkového terminálu na ...
Zdieľať
KOŠICE 13. apríla (WEBNOVINY) - Podporu projektu KORID a harmonizácii dopravy v Košickom samosprávnym kraji (KSK), tiež projektu výstavby Globálneho logistického a industriálneho parku (GLIP) - veľkého prekládkového terminálu na Bočiari pri Košiciach ako aj výstavbe rýchlostnej komunikácie Košice - maďarská hranica vyslovil v dnes minister dopravy, pôšt a telekomunikácii Ľubomír Vážny po stretnutí s predsedom KSK Zdenkom Trebuľom. Dodal, že spomínané projekty sú zaradené do operačných programov a budú realizované zo zdrojov európskych fondov.
Na východ Slovenska prišiel autom a ako uviedol, vo štvrtok navštívil aj Čiernu nad Tisou, takže na vlastné oči videl, v akom stave sú cesty. Preto podporuje aj naplánované rozvojové projekty navrhnuté KSK a zaradené do operačných plánov na čerpanie eurofondov.
"Košický kraj sme vybrali na realizáciu pilotného projektu - plán dopravnej obslužnosti regiónu, ktorý súvisí aj s prenesením kompetencii v oblasti osobnej železničnej dopravy na vyššie územné celky. V rámci pilotného projektu sa bude definovať, čo je to dopravná obslužnosť územia a čo treba pre to urobiť," povedal Vážny. Projekt by mal ukázať, ako riešiť koordináciu osobnej cestnej a železničnej dopravy v regióne. Na základe toho sa získané skúsenosti a poznatky budú aplikovať aj v ďalších krajoch. Podľa Vážneho treba v tejto súvislosti doriešiť aj niektoré legislatívne otázky. Súčasťou tohto pilotného projektu je aj projekt KORID, ktorý má prepojiť električkovú MHD so železničnou a zabezpečiť osobnú dopravu v širokom okolí Košíc. Ako Vážny uviedol, niektoré kompetencie v oblasti železničnej osobnej dopravy by sa mohli na VÚC preniesť v roku 2008, kompletné originálne kompetencie aj s balíkom peňazí v roku 2009.
Vážny s Trebuľom rokovali aj o projekte GLIP. Prekládkový terminál intermodálnej dopravy na Bočiari pri Košiciach by mal byť veľkým dopravným uzlom využívajúcim existujúcu širokorozchodnú trať a trať s normálnym rozchodom ako súčasť koridoru Va smerom do Ruska, na ďaleký východ a Ázie, ako aj blízkosť košického medzinárodného letiska a rýchlostnej štvorprúdovej cesty R-4 smerujúcej k maďarskej hranici. "Stavba cesty v plnom štvorprúdovom profile sa začne v roku 2009 a za rok by mal byť tento 15-kilometrový úsek hotový,“ povedal Vážny. Dodal, že náklady na cestu budú vo výške viac ako 3,5 mld. Sk. Samotný terminál, ktorý si vyžiada náklady okolo 1,2 mld. Sk by mal byť hotový v roku 2012. Na Slovensku by mali byť tri takéto terminály - v Bratislave, Žiline a v Košiciach, pričom Vážny povedal, že košický má prioritu. V rámci výstavby terminálu už súkromní investori prejavili záujem o výstavbu manipulačných plôch a skladov a nadväzných kapacít potrebných pri manipulácii s prepravovaným tovarom. Trebuľa dodal, že okolo terminálu je pripravovaný priestor na priemyselný park pre ďalších investorov.
SITA