|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. septembra 2012
Minister Kažimír chráni občana, plošnú daň z áut nechce
Plošná každoročná daň z automobilov pre všetkých občanov na Slovensku sa podľa ministra financií Petra Kažimíra zavádzať nebude. "S plnou vážnosťou prehlasujem, že ...
Zdieľať
BRATISLAVA 12. septembra (WEBNOVINY) - Plošná každoročná daň z automobilov pre všetkých občanov na Slovensku sa podľa ministra financií Petra Kažimíra zavádzať nebude.
"S plnou vážnosťou prehlasujem, že akýkoľvek typ cirkulačnej dane nebude zavádzaný plošne pre všetkých obyvateľov na Slovensku,“ vyhlásil v utorok v parlamente v rámci rozpravy k novele zákona o správnych poplatkoch Kažimír.
Poslanci napokon v novele v utorok podvečer odsúhlasili okrem iného aj vyššie poplatky pre motoristov pri prvom zápise motorového vozidla kategórie L, M1 a niektorých typov kategórie N1 do evidencie vozidiel. Pri prvej registrácii áut presadilo ministerstvo financií rozdielne poplatky v závislosti od výkonu motora.
Registračná daň až do 2992 eur
Možnosť zavedenia progresívnej registračnej a cirkulačnej dane z automobilov ako vhodný nástroj na zdaňovanie majetku a ako pomoc pri konsolidácii verejných financií prezentoval minulý týždeň Inštitút finančnej politiky (IFP) pri ministerstve financií.
Inštitút vo zverejnenej štúdii navrhuje zavedenie registračnej dane v rozpätí od 31 eur pre vozidlá s výkonom do 33 kW až 2992 eur pre vozidlá s výkonom vyšším ako 254 kW. S vyššími registračnými poplatkami počíta aj schválená novela zákona o správnych poplatkoch, avšak až pre autá s výkonom nad 80 kW.
"Ak sa tu objavili nejaké analýzy, ktoré sú z dielne Inštitútu finančnej politiky, tak je to v plnej kompetencii Inštitútu finančnej politiky, aby robil analytickú prácu, napríklad na tému možných majetkových daní a možného teoretického vývoja formovania daňovej sústavy na Slovensku,“ uviedol na margo zverejnenej analýzy Kažimír.
Zaťažení podnikatelia a PO
IFP prezentoval aj možnosť zavedenia progresívnej tzv. cirkulačnej dane, ktorá by sa uhrádzala každoročne, a to v rozpätí od 10 do 539 eur podľa úrovne výkonu motora automobilu. "Fiškálny výnos vo výške približne 65,3 mil. eur by bol v prípade implementácie predkladaného návrhu financovaný prevažne najbohatšou časťou populácie," konštatuje IFP.
Určitý typ cirkulačnej dane existuje v súčasnosti na Slovensku v podobe dane z motorových vozidiel, no vzťahuje sa len na právnické osoby. "Neexistuje ekonomické zdôvodnenie, prečo by cirkulačnou a registračnou daňou mali byť zaťažení iba podnikatelia a právnické osoby," dodáva inštitút.
Na Slovensku v súčasnosti podľa IFP neexistuje koncept zdaňovania vozidiel formou registračnej a cirkulačnej dane v takej miere, ako je bežné v mnohých krajinách Európskej únie a krajinách Organizácie pre ekonomickú spoluprácu a rozvoj (OECD). Zverejnená analýza podľa inštitútu ilustruje možnosť zavedenia týchto daní v podmienkach Slovenska ako efektívneho nástroja zdaňovania majetku.
"S plnou vážnosťou prehlasujem, že akýkoľvek typ cirkulačnej dane nebude zavádzaný plošne pre všetkých obyvateľov na Slovensku,“ vyhlásil v utorok v parlamente v rámci rozpravy k novele zákona o správnych poplatkoch Kažimír.
Poslanci napokon v novele v utorok podvečer odsúhlasili okrem iného aj vyššie poplatky pre motoristov pri prvom zápise motorového vozidla kategórie L, M1 a niektorých typov kategórie N1 do evidencie vozidiel. Pri prvej registrácii áut presadilo ministerstvo financií rozdielne poplatky v závislosti od výkonu motora.
Registračná daň až do 2992 eur
Možnosť zavedenia progresívnej registračnej a cirkulačnej dane z automobilov ako vhodný nástroj na zdaňovanie majetku a ako pomoc pri konsolidácii verejných financií prezentoval minulý týždeň Inštitút finančnej politiky (IFP) pri ministerstve financií.
Inštitút vo zverejnenej štúdii navrhuje zavedenie registračnej dane v rozpätí od 31 eur pre vozidlá s výkonom do 33 kW až 2992 eur pre vozidlá s výkonom vyšším ako 254 kW. S vyššími registračnými poplatkami počíta aj schválená novela zákona o správnych poplatkoch, avšak až pre autá s výkonom nad 80 kW.
"Ak sa tu objavili nejaké analýzy, ktoré sú z dielne Inštitútu finančnej politiky, tak je to v plnej kompetencii Inštitútu finančnej politiky, aby robil analytickú prácu, napríklad na tému možných majetkových daní a možného teoretického vývoja formovania daňovej sústavy na Slovensku,“ uviedol na margo zverejnenej analýzy Kažimír.
Zaťažení podnikatelia a PO
IFP prezentoval aj možnosť zavedenia progresívnej tzv. cirkulačnej dane, ktorá by sa uhrádzala každoročne, a to v rozpätí od 10 do 539 eur podľa úrovne výkonu motora automobilu. "Fiškálny výnos vo výške približne 65,3 mil. eur by bol v prípade implementácie predkladaného návrhu financovaný prevažne najbohatšou časťou populácie," konštatuje IFP.
Určitý typ cirkulačnej dane existuje v súčasnosti na Slovensku v podobe dane z motorových vozidiel, no vzťahuje sa len na právnické osoby. "Neexistuje ekonomické zdôvodnenie, prečo by cirkulačnou a registračnou daňou mali byť zaťažení iba podnikatelia a právnické osoby," dodáva inštitút.
Na Slovensku v súčasnosti podľa IFP neexistuje koncept zdaňovania vozidiel formou registračnej a cirkulačnej dane v takej miere, ako je bežné v mnohých krajinách Európskej únie a krajinách Organizácie pre ekonomickú spoluprácu a rozvoj (OECD). Zverejnená analýza podľa inštitútu ilustruje možnosť zavedenia týchto daní v podmienkach Slovenska ako efektívneho nástroja zdaňovania majetku.