|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
BRATISLAVA 15. novembra (WEBNOVINY) - Ministerstvo obrany uzavrelo zmluvu o možnom nákupe až 287 kusov nákladných áut Aktis a MAN do konca roka 2017 napriek tomu, že k jej konečnému podpisu došlo 28. októbra – vyše dva týždne po páde vlády.
Upozornil na to denník SME s tým, že nákupy nákladných áut zastavili, keď sa na ne denník spýtal.
„Napriek tomu, že na vývoji týchto vozidiel sa ministerstvo dlhé roky podieľalo, autá sú zabehnuté v armáde, vojaci sú s nimi spokojní a opakovane ich žiadajú kúpiť, pretože pomáhajú pri živelných pohromách, povodniach a zachraňovaní ľudských životov, pre pokoj v dome som nariadil tieto zmluvy zrušiť,“ odpísal minister obrany Ľubomír Galko, keď sa o zmluvy začalo zaujímať SME.
Galko tiež nariadil, aby „vzhľadom na súčasnú politickú situáciu“ ministerstvo prehodnotilo možnosť, že každá ďalšia zmluva bude môcť byť uzatvorená maximálne na dvanásť mesiacov, s výnimkou súťaží, ktoré už prebiehajú.
Zákazka za desiatky miliónov eur?
Podľa SME zmluva „o budúcich dodávkach“ s firmou Tanax Trucks sa týka nákladných áut Aktis, ktorých má armáda už zhruba deväťdesiat. Druhá zmluva s tou istou firmou sa týka kúpy do 95 áut vojenskej divízie značky MAN, ktorej je Tanax výhradným zástupcom na Slovensku. V zmluve podľa denníka neboli sumy, za ktoré mal štát autá nakupovať. Nebola v nej však ani povinnosť ich kúpiť v uvedenom počte. Aktisy kupujeme približne za 190-tisíc eur za kus, takže mohlo ísť o zákazky za desiatky miliónov eur.
Keďže ide o vojenský materiál, ministerstvo naň nemuselo robiť bežné verejné obstarávanie.
Minister obrany Ľubomír Galko (SaS) po voľbách tvrdil, že pokiaľ to bude možné, obstarávať bude cez štandardné tendre, pripomína SME.
Vojaci argumentujú, že Aktis už majú, je za dobrú cenu, šoféri sú naň vycvičení a sú s ním dlhodobo spokojní.
Navyše ide o typ, ktorý má veľa súčiastok zhodných s nákladiakmi MAN, ktoré používa osemnásť krajín NATO. V prípade ich vyslania do zahraničných misií by neboli odkázaní len na náš servis. Tanax je podľa SME firma z bývalého portfólia podnikateľa Jozefa Majského. Zákazku na autá pre armádu dostala bez súťaže ešte za druhej vlády Vladimíra Mečiara.
Upozornil na to denník SME s tým, že nákupy nákladných áut zastavili, keď sa na ne denník spýtal.
„Napriek tomu, že na vývoji týchto vozidiel sa ministerstvo dlhé roky podieľalo, autá sú zabehnuté v armáde, vojaci sú s nimi spokojní a opakovane ich žiadajú kúpiť, pretože pomáhajú pri živelných pohromách, povodniach a zachraňovaní ľudských životov, pre pokoj v dome som nariadil tieto zmluvy zrušiť,“ odpísal minister obrany Ľubomír Galko, keď sa o zmluvy začalo zaujímať SME.
Galko tiež nariadil, aby „vzhľadom na súčasnú politickú situáciu“ ministerstvo prehodnotilo možnosť, že každá ďalšia zmluva bude môcť byť uzatvorená maximálne na dvanásť mesiacov, s výnimkou súťaží, ktoré už prebiehajú.
Zákazka za desiatky miliónov eur?
Podľa SME zmluva „o budúcich dodávkach“ s firmou Tanax Trucks sa týka nákladných áut Aktis, ktorých má armáda už zhruba deväťdesiat. Druhá zmluva s tou istou firmou sa týka kúpy do 95 áut vojenskej divízie značky MAN, ktorej je Tanax výhradným zástupcom na Slovensku. V zmluve podľa denníka neboli sumy, za ktoré mal štát autá nakupovať. Nebola v nej však ani povinnosť ich kúpiť v uvedenom počte. Aktisy kupujeme približne za 190-tisíc eur za kus, takže mohlo ísť o zákazky za desiatky miliónov eur.
Keďže ide o vojenský materiál, ministerstvo naň nemuselo robiť bežné verejné obstarávanie.
Minister obrany Ľubomír Galko (SaS) po voľbách tvrdil, že pokiaľ to bude možné, obstarávať bude cez štandardné tendre, pripomína SME.
Vojaci argumentujú, že Aktis už majú, je za dobrú cenu, šoféri sú naň vycvičení a sú s ním dlhodobo spokojní.
Navyše ide o typ, ktorý má veľa súčiastok zhodných s nákladiakmi MAN, ktoré používa osemnásť krajín NATO. V prípade ich vyslania do zahraničných misií by neboli odkázaní len na náš servis. Tanax je podľa SME firma z bývalého portfólia podnikateľa Jozefa Majského. Zákazku na autá pre armádu dostala bez súťaže ešte za druhej vlády Vladimíra Mečiara.
Súvisiace články:
Galko si podľa Bašku robí z ľudí srandu (24. 8. 2011)