|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. novembra 2010
Minister Figeľ je prekvapený stanoviskom Klubu 500
Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ je prekvapený stanoviskom Klubu 500, ktorý kritizoval ...
Zdieľať
Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján FigeľFoto: SITA/Diana Černáková POPRAD 26. novembra (WEBNOVINY) - Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ je prekvapený stanoviskom Klubu 500, ktorý kritizoval plánovanú výstavbu diaľnic. "Skôr mi napadá otázka, prečo sa neozýval, keď na Slovensku boli podpisované veľmi drahé projekty za predchádzajúcej vlády. Dodatok, ktorý donedávna bol platný a schválený Ficovou vládou, je drahší z hľadiska konkrétneho projektu o 27 %. Ani raz som nezachytil signál alebo protest zo strany Klubu 500," uviedol počas piatkovej návštevy Vysokých Tatier Ján Figeľ. Minister podľa vlastných slov neobhajuje záujmy jednotlivých firiem alebo lobistických skupín, "ale celej spoločnosti, Slovenskej republiky," dodal.
Slovenským podnikateľom prekáža, že slovenské diaľnice a rýchlostne cesty prostredníctvom PPP projektov stavajú zahraničné spoločnosti. "Zamestnávatelia sú pohoršení konaním rezortu dopravy pri plánovanej výstavbe diaľnic v rámci projektov PPP. Cieľom každej vlády musí byť podpora vlastnej ekonomiky, podpora a vytváranie podmienok pre tvorbu a udržanie pracovných miest ľudí, ktorí v danej krajine žijú. Žiaľ je nám ľúto, že slovenská vláda robí pravý opak v súvislosti s výstavbou diaľnic na Slovensku," uviedol Klub 500 v svojom stanovisku.
Poukázal pritom na fakt, že napríklad výstavbu diaľnice D1 medzi Hričovským Podhradím a Dubnou skalou budú v rámci tretieho balíka PPP realizovať nemecké a rakúske spoločnosti. Zamestnávatelia upozornili, že rezort dopravy zrušil projekt prvého balíka PPP na výstavbu diaľnice D1, na ktorom mali participovať najmä slovenské firmy.
Vláda by si mala podľa zamestnávateľov uvedomiť, že diaľnice sa stavajú v regiónoch s vysokou nezamestnanosťou. "Je na škodu slovenskej ekonomiky, keď slovenskí občania sú na úradoch práce a stavby realizujú zahraniční pracovníci. Pričom len firma Doprastav z konzorcia Slovenské diaľnice má na základe zrušeného prvého balíka PPP projektu pripravených 1 100 výpovedí, z ktorých sa už 400 zrealizovalo," konštatoval Klub 500.
Slovenským podnikateľom prekáža, že slovenské diaľnice a rýchlostne cesty prostredníctvom PPP projektov stavajú zahraničné spoločnosti. "Zamestnávatelia sú pohoršení konaním rezortu dopravy pri plánovanej výstavbe diaľnic v rámci projektov PPP. Cieľom každej vlády musí byť podpora vlastnej ekonomiky, podpora a vytváranie podmienok pre tvorbu a udržanie pracovných miest ľudí, ktorí v danej krajine žijú. Žiaľ je nám ľúto, že slovenská vláda robí pravý opak v súvislosti s výstavbou diaľnic na Slovensku," uviedol Klub 500 v svojom stanovisku.
Poukázal pritom na fakt, že napríklad výstavbu diaľnice D1 medzi Hričovským Podhradím a Dubnou skalou budú v rámci tretieho balíka PPP realizovať nemecké a rakúske spoločnosti. Zamestnávatelia upozornili, že rezort dopravy zrušil projekt prvého balíka PPP na výstavbu diaľnice D1, na ktorom mali participovať najmä slovenské firmy.
Vláda by si mala podľa zamestnávateľov uvedomiť, že diaľnice sa stavajú v regiónoch s vysokou nezamestnanosťou. "Je na škodu slovenskej ekonomiky, keď slovenskí občania sú na úradoch práce a stavby realizujú zahraniční pracovníci. Pričom len firma Doprastav z konzorcia Slovenské diaľnice má na základe zrušeného prvého balíka PPP projektu pripravených 1 100 výpovedí, z ktorých sa už 400 zrealizovalo," konštatoval Klub 500.