|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. decembra 2010
MINI v Detroite predstaví koncept Paceman
Najnovším modelom anglickej automobilky MINI je v súčasnosti crossover s označením Countryman. Klasické MINI, či už v jeho pôvodnej alebo reinkarnovanej podobe, bolo vždy maximálne ...
Zdieľať
Foto: MINI
BRATISLAVA 21. decembra (WEBNOVINY) - Najnovším modelom anglickej automobilky MINI je v súčasnosti crossover s označením Countryman. Klasické MINI, či už v jeho pôvodnej alebo reinkarnovanej podobe, bolo vždy maximálne štýlové vozidielko. Dnes to už nestačí. Dnes sú populárne mastodonty s pohonom 4x4 označované ako SUV. A tak sa aj výrobca malých štýlových automobilov, ktoré sa každý snažil napodobniť, rozhodol vyrábať SUV.
Spomínané SUV dostalo označenie Countryman. MINI sa však rozhodlo, že podvzokovú platformu tohto auta treba viac využiť, aby dokázala priniesť väčšie zisky, a tak predstaví koncept Paceman, čo je vlastne mierne preštylizovaný trojdverový Countryman. Údajne ide iba o koncept, ale sériovú výrobu tohto auta môžete považovať za hotovú vec. Angličania sú zrejme povzbudení veľmi pozitívnymi ohlasmi na Range Rover Evoque, ktorý by sa dal považovať za jedno z prvých športovo ladených premióvých SUV s jedným párom dverí.
MINI tak použije rovankú stratégiu, ale o triedu nižšie. Využije pri tom techniku, ktorá je k dispozícii. Podvozok a pohon je prevzatý z Countrymana, čo znamená, že krútiaci moment ja medzi nápravy rozdeľovaný v pomere 50:50. Inteligentný elektromagnetický medzinápravový diferenciál však dokáže na zadné kolesá v prípade potreby preniesť až 100 % krútiaceho momentu.
Na pohon sa budú používať dostupné motory, teda napríklad benzínový motor s objemom 1,6-litra, ktorý vďaka prepĺňaniu turbodúchadlom s technológiou twin-scroll dosahuje výkon 155 kW (211 k) a krútiaci moment 260 Nm. Štvorsedadlový interiér bude pravdepodobne prevzatý z modelu Countryman. Chýbať nebude ani unikátne koľajničkové riešenie stredového tunela, ktorý vytvára vizuálne a funkčné prepojenie predných a zdaných sedadiel.
Spomínané SUV dostalo označenie Countryman. MINI sa však rozhodlo, že podvzokovú platformu tohto auta treba viac využiť, aby dokázala priniesť väčšie zisky, a tak predstaví koncept Paceman, čo je vlastne mierne preštylizovaný trojdverový Countryman. Údajne ide iba o koncept, ale sériovú výrobu tohto auta môžete považovať za hotovú vec. Angličania sú zrejme povzbudení veľmi pozitívnymi ohlasmi na Range Rover Evoque, ktorý by sa dal považovať za jedno z prvých športovo ladených premióvých SUV s jedným párom dverí.
MINI tak použije rovankú stratégiu, ale o triedu nižšie. Využije pri tom techniku, ktorá je k dispozícii. Podvozok a pohon je prevzatý z Countrymana, čo znamená, že krútiaci moment ja medzi nápravy rozdeľovaný v pomere 50:50. Inteligentný elektromagnetický medzinápravový diferenciál však dokáže na zadné kolesá v prípade potreby preniesť až 100 % krútiaceho momentu.
Na pohon sa budú používať dostupné motory, teda napríklad benzínový motor s objemom 1,6-litra, ktorý vďaka prepĺňaniu turbodúchadlom s technológiou twin-scroll dosahuje výkon 155 kW (211 k) a krútiaci moment 260 Nm. Štvorsedadlový interiér bude pravdepodobne prevzatý z modelu Countryman. Chýbať nebude ani unikátne koľajničkové riešenie stredového tunela, ktorý vytvára vizuálne a funkčné prepojenie predných a zdaných sedadiel.