31. januára 2009

Libreto vychádza z rovnomennej hry Carla Gozziho. Príbeh v štyroch dejstvách rozpráva o apatickom princovi, ktorý stratí chuť do života. To sa však zmení, keď sa na kráľovskom dvore objaví temná čarodejnica Fata Morgana. Keď ju princ svojím správaním urazí, čarodejnica ho prekľaje a vyvolá v ňom neskonalú lásku k trom pomarančom. Kráľovský syn a jeho verný sluha Truffaldino sa vyberú pomaranče hľadať. Na strastiplnej ceste im pomáha mág Celio. Ich púť je korunovaná úspechom a princ objaví aj náplň svojho života.
Režisérova scénická koncepcia vyšla z jeho dlhoročných skúseností s pantomímou a pohybovým divadlom. Inscenácia nesie zreteľné atribúty commedie dell´arte. Naplno využíva princíp divadla masiek, pričom komplexne narába s výrazom a čitateľným gestom. Milan Sládek pri inscenovaní zužitkoval aj tradičné a netradičné bábkarské postupy. Vytvoril vysoko štylizované kompozície a scénické obrazy naplnené vnútornou dynamikou. Jeho ambíciou bolo zrozumiteľne pretlmočiť posolstvo príbehu súčasnému divákovi. Pri tejto snahe siahol aj po moderných výrazových prostriedkoch.

Scénografickú zložku mal na starosti výtvarník Ján Kocman. Aj jeho zásluhou sa dominantou scény stali veľkolepé kostýmy. Inscenáciu venovanú milovníkom operného a pohybového umenia dramaturgicky pripravil Peter Palik.
Projekt opery Láska k trom pomarančom vznikol v rámci aktivity KULT-TÚRA, ktorú Bábkové divadlo Žilina rozbehlo v roku 2008. Jej cieľom je divákom predstaviť kultúru iných národov, kultové osobnosti divadla a významné diela patriace do zlatého fondu slovenskej i svetovej kultúry.