|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. novembra 2010
Mikloš chce na výstavbu ciest použiť financie z EÚ
Ivan MiklošFoto: SITA/Michal BurzaPREŠOV 22. novembra (WEBNOVINY) – Na výstavbu diaľnic, rýchlostných komunikácií a obchvatov miest chce vláda SR použiť aj nevyčerpané finančné prostriedky z EÚ v rámci Národného strategického ...
Zdieľať
Ivan MiklošFoto: SITA/Michal BurzaPREŠOV 22. novembra (WEBNOVINY) – Na výstavbu diaľnic, rýchlostných komunikácií a obchvatov miest chce vláda SR použiť aj nevyčerpané finančné prostriedky z EÚ v rámci Národného strategického referenčného rámca realokáciou v prospech cestnej infraštruktúry.
Do úvahy pripadajú dva zdroje – v rámci operačného programu doprava (medzi železnicami a cestnou dopravou) a tiež medzi jednotlivými operačnými programami. Povedal to na dnešnej tlačovej besede v Prešove minister financií SR Ivan Mikloš.
Tieto peniaze by sa mali použiť aj pri výstavbe diaľničného obchvatu západ – juh Prešov, ktorý je súčasťou diaľnice D1 Bratislava – Košice. Investičné náklady na tento diaľničný obchvat predstavujú okolo 265 miliónov eur. So stavebnými prácami by sa malo začať na jar 2012. Výstavba je rozplánovaná na štyri roky. Participácia štátu na tomto projekte bude 25 percent. Mikloš očakáva od mestskej samosprávy aktívnu komunikáciu a spoluprácu pri vykupovaní pozemkov. Podľa štatistických meraní tento úsek odbremení mesto Prešov od 30 percentnej zaťaženosti tranzitnou dopravou.
Minister financií uviedol, že z realokácie chce vláda použiť financie aj v prospech regionálneho rozvoja najmä s ohľadom na protipovodňovú ochranu. Podľa Mikloša tieto peniaze nepôjdu na stavanie hrádzí, ale na zachytávanie vody v území. Pri tejto činnosti možno využiť aj menej kvalifikovanú pracovnú silu a vytvoriť tak nové pracovné miesta.
Priorita je R4
Pre vládu je prioritou aj výstavba rýchlostnej cesty R 4, ktorá prepojí východ republiky s Poľskom a Maďarskom. Súčasťou tejto komunikácie je severný obchvat Prešova. Tu bude musieť vláda hľadať iné zdroje financovania. Tento obchvat by mal riešiť dopravný kolaps v meste Prešov v smere sever – juh. Generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest Pavel Pavlásek rovnako potvrdil, že Prešov je považovaný za mesto nadregionálneho významu. Do konca roka by sa mala ukončiť II. etapa Nábrežnej komunikácie. V budúcom roku sa bude pokračovať v jej III. etape s vyústením mimoúrovňovou križovatkou k ZVL smerom na diaľnicu do Košíc. Stavebné práce sú rozvrhnuté na roky 2011 až 2013.
Pavlásek uviedol, že vláda oprášila aj starý projektový zámer preložky cesty Šafárikova – Hollého v Prešove na východný obchvat. Staré plány obsahovali dva varianty trasovania, došlo už k dohode na najvýhodnejšom. Podľa projektu malo by ísť o úsek od Duklianskej ulice cez sídlisko Sekčov, cez Rusínsku cestu s napojením na mimoúrovňovú križovatku pri ZVL, kde vyústi aj Nábrežnú komunikáciu. Mesto Prešov však dalo negatívne stanovisko k preložke cesty I/68, lebo podľa vedenia to nezlepší dopravnú situáciu v meste. Občania Šafárikovej ulice však petíciami dlhodobo bojujú za vylúčenie kamiónovej dopravy z tejto lokality, čo by im preložka cesty pomohla vyriešiť.
Do úvahy pripadajú dva zdroje – v rámci operačného programu doprava (medzi železnicami a cestnou dopravou) a tiež medzi jednotlivými operačnými programami. Povedal to na dnešnej tlačovej besede v Prešove minister financií SR Ivan Mikloš.
Tieto peniaze by sa mali použiť aj pri výstavbe diaľničného obchvatu západ – juh Prešov, ktorý je súčasťou diaľnice D1 Bratislava – Košice. Investičné náklady na tento diaľničný obchvat predstavujú okolo 265 miliónov eur. So stavebnými prácami by sa malo začať na jar 2012. Výstavba je rozplánovaná na štyri roky. Participácia štátu na tomto projekte bude 25 percent. Mikloš očakáva od mestskej samosprávy aktívnu komunikáciu a spoluprácu pri vykupovaní pozemkov. Podľa štatistických meraní tento úsek odbremení mesto Prešov od 30 percentnej zaťaženosti tranzitnou dopravou.
Minister financií uviedol, že z realokácie chce vláda použiť financie aj v prospech regionálneho rozvoja najmä s ohľadom na protipovodňovú ochranu. Podľa Mikloša tieto peniaze nepôjdu na stavanie hrádzí, ale na zachytávanie vody v území. Pri tejto činnosti možno využiť aj menej kvalifikovanú pracovnú silu a vytvoriť tak nové pracovné miesta.
Priorita je R4
Pre vládu je prioritou aj výstavba rýchlostnej cesty R 4, ktorá prepojí východ republiky s Poľskom a Maďarskom. Súčasťou tejto komunikácie je severný obchvat Prešova. Tu bude musieť vláda hľadať iné zdroje financovania. Tento obchvat by mal riešiť dopravný kolaps v meste Prešov v smere sever – juh. Generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest Pavel Pavlásek rovnako potvrdil, že Prešov je považovaný za mesto nadregionálneho významu. Do konca roka by sa mala ukončiť II. etapa Nábrežnej komunikácie. V budúcom roku sa bude pokračovať v jej III. etape s vyústením mimoúrovňovou križovatkou k ZVL smerom na diaľnicu do Košíc. Stavebné práce sú rozvrhnuté na roky 2011 až 2013.
Pavlásek uviedol, že vláda oprášila aj starý projektový zámer preložky cesty Šafárikova – Hollého v Prešove na východný obchvat. Staré plány obsahovali dva varianty trasovania, došlo už k dohode na najvýhodnejšom. Podľa projektu malo by ísť o úsek od Duklianskej ulice cez sídlisko Sekčov, cez Rusínsku cestu s napojením na mimoúrovňovú križovatku pri ZVL, kde vyústi aj Nábrežnú komunikáciu. Mesto Prešov však dalo negatívne stanovisko k preložke cesty I/68, lebo podľa vedenia to nezlepší dopravnú situáciu v meste. Občania Šafárikovej ulice však petíciami dlhodobo bojujú za vylúčenie kamiónovej dopravy z tejto lokality, čo by im preložka cesty pomohla vyriešiť.