|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. mája 2006
Microsoft chce Google predbehnúť na trhu online reklamy s novým softvérom
Americký softvérový gigant Microsoft chce prostredníctvom nového reklamného softvéru AdCenter vytlačiť z expandujúceho trhu online reklamy svojho najväčšieho rivala Google.
Zdieľať
Na základe tohto softvéru môžu zadávatelia reklamy, podobne ako vo vyhľadávači Google, umiestniť svoje inzeráty vedľa výsledkov vyhľadávania. "Expanzia AdCenter v budúcnosti je kľúčom, ako dobehnúť Google," cituje magazín C-net šéfa Microsoftu Steva Ballmera.
Podľa odhadov expertov však môže mať Microsoft ťažkosti s tým, aby dobehol lídra na trhu internetových vyhľadávačov s plánovaným samostatným softvérom. "Problémom je nízka súčinnosť softvéru s vyhľadávačom Microsoftu MSN Search," povedal pre finančnú tlačovú agentúru Bloomberg manažér americkej reklamnej agentúry Icrossing Mike Gullaksen.
Podľa údajov z prieskumu trhu spoločnosti Nielsen NetRatings sa 49 % všetkých vyhľadávaní cez internet v USA uskutoční prostredníctvom Google. Na 2. mieste sa umiestnilo Yahoo!, Microsoft so svojím MSN Search skončil s 10,9-% podielom až na 3. mieste. "Softvérový koncern musí nájsť cestu, ako zvýšiť pohyb na svojich vyhľadávacích stránkach," povedal Matt Rosoff, analytik nezávislej organizácie Directions on Microsoft, ktorá sa už niekoľko rokov zaoberá tvorbou analýz tejto spoločnosti.
Podľa informácií amerických médií má byť softvér k dispozícii najprv pre trh v USA, a to v júni tohto roka. Prví testovací zákazníci sa majú presvedčiť predovšetkým o funkcii, prostredníctvom ktorej sa v softvéri od Microsoftu reklama umiestňuje inak ako v Googli, a to podľa veku, pohlavia alebo príjmu. "Ide o niečo úplne iné, keď vieme, že na internete sa o Porsche zaujíma 16-ročný alebo 45-ročný muž," povedala Ellen Siminoff, šéfka kalifornskej reklamnej agentúry Frontier. Trh s reklamnými internetovými adresami, ktoré užívateľom pri hľadaní sprístupňujú vyhľadávače, vzrastie v tomto roku podľa odhadov investičnej a finančnej poradenskej spoločnosti Merrill Lynch len v samotných USA o 30 % na 6,9 miliardy USD, čo je v prepočte 203,52 miliardy SKK.
Podľa údajov z prieskumu trhu spoločnosti Nielsen NetRatings sa 49 % všetkých vyhľadávaní cez internet v USA uskutoční prostredníctvom Google. Na 2. mieste sa umiestnilo Yahoo!, Microsoft so svojím MSN Search skončil s 10,9-% podielom až na 3. mieste. "Softvérový koncern musí nájsť cestu, ako zvýšiť pohyb na svojich vyhľadávacích stránkach," povedal Matt Rosoff, analytik nezávislej organizácie Directions on Microsoft, ktorá sa už niekoľko rokov zaoberá tvorbou analýz tejto spoločnosti.
Podľa informácií amerických médií má byť softvér k dispozícii najprv pre trh v USA, a to v júni tohto roka. Prví testovací zákazníci sa majú presvedčiť predovšetkým o funkcii, prostredníctvom ktorej sa v softvéri od Microsoftu reklama umiestňuje inak ako v Googli, a to podľa veku, pohlavia alebo príjmu. "Ide o niečo úplne iné, keď vieme, že na internete sa o Porsche zaujíma 16-ročný alebo 45-ročný muž," povedala Ellen Siminoff, šéfka kalifornskej reklamnej agentúry Frontier. Trh s reklamnými internetovými adresami, ktoré užívateľom pri hľadaní sprístupňujú vyhľadávače, vzrastie v tomto roku podľa odhadov investičnej a finančnej poradenskej spoločnosti Merrill Lynch len v samotných USA o 30 % na 6,9 miliardy USD, čo je v prepočte 203,52 miliardy SKK.
(TASR)