|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. decembra 2012
MHD v Banskej Bystrici je bohatšie o 14 nových autobusov
Do banskobystrickej mestskej verejnej osobnej dopravy (MVOD) v pondelok slávnostne zaradili 14 nových nízkopodlažných kĺbových autobusov Irisbus Citelis s pohonom na stlačený zemný plyn (CNG). ...
Zdieľať
BANSKÁ BYSTRICA 3. decembra (WEBNOVINY) - Do banskobystrickej mestskej verejnej osobnej dopravy (MVOD) v pondelok slávnostne zaradili 14 nových nízkopodlažných kĺbových autobusov Irisbus Citelis s pohonom na stlačený zemný plyn (CNG).
Firma Slovenská autobusová doprava (SAD) Zvolen, ktorá prevádzkuje autobusové linky mestskej dopravy v Banskej Bystrici, na ne získala z eurofondov a štátneho rozpočtu cez operačný program Životné prostredie zhruba 5,5 milióna eur, čo predstavuje 95 percent nákladov na ich kúpu.
„O túto sumu bude bohatší rozpočet mesta Banská Bystrica v najbližších rokoch, lebo keby sme túto investíciu vykonali sami, len v spolupráci s mestom, tak by sa tieto náklady premietli v stopercentnej výške (do ceny výkonov vo verejnom záujme, ktoré dotuje mesto, pozn. SITA),“ povedal vedúci odboru rozvoja a informatiky SAD Zvolen Marek Modranský. Nové autobusy majú byť na jednotlivé linky nasadené do konca tohto roka.
Banská Bystrica disponuje najmodernejším vozovým parkom
Prvé autobusy s pohonom na CNG zaradila SAD Zvolen do banskobystrickej MVOD v roku 2009 a išlo o 15 nízkopodlažných sólových autobusov Irisbus Citelis, takisto nakúpených za prostriedky eurofondov. Vlani zasa Dopravný podnik mesta Banská Bystrica (DPMBB), ktorý prevádzkuje trolejbusové linky, zaradil vďaka podpore z eurofondov do MVOD 19 nových nízkopodlažných trolejbusov.
„Celkovo je v Banská Bystrica nasadených 70 vozidiel. Z toho máme 29 vozidiel na zemný plyn a ďalších 19 je trolejbusov. Takže 48 vozidiel máme ekologických, zvyšných 22 je s pohonom na naftu,“ uviedol Modranský, ktorý je zároveň člen predstavenstva DPMBB.
Obrazom: Po Banskej Bystrici budú premávať nové autobusy MHD
Dodal, že ekologické vozidlá sú nasadzované na všetky linky, autobusy na naftu, prípadne staršie trolejbusy ich dopĺňajú v špičkách. Pripomenul tiež, že ďalších 25 autobusov na CNG používa SAD Zvolen v Banskej Bystrici a okolí na prímestských linkách.
Podľa banskobystrického primátora Petra Gogolu má Banská Bystrica oddnes pravdepodobne najmodernejší a zároveň najekologickejší vozidlový park v mestskej verejnej doprave na Slovensku. „Ako primátor by som azda chcel apelovať na Banskobystričanov, aby vo väčšej miere využívali tieto moderné a pohodlné dopravné prostriedky a tým odľahčili dopravnú situáciu v centre, ktorá je zaťažená individuálnou automobilovou dopravou,“ povedal Gogola.
Podľa primátora je obyvateľ Banskej Bystrice trocha pohodlný tvor
Podľa prieskumu tvorcov generelu dopravy tvorí v Banskej Bystrici dopravu osôb zo 65 percent individuálna automobilová doprava, z 28 percent verejná doprava, zo šiestich percent pešia a jedno percento pripadá na cyklodopravu.
Na otázku, prečo Banskobystričania málo využívajú mestskú verejnú dopravu napriek jej moderným vozidlám, Gogola uviedol, že priemerný obyvateľ je trocha pohodlný tvor.
„Preferuje individuálnu motorovú dopravu preto, lebo stále pokladá za jednoduchšie hľadať parkovacie miesto a nadávať v kolóne, než nasadnúť na trolejbus a nechať všetky tieto problémy bokom,“ uviedol primátor. Dodal, že mesto chce urobiť propagačnú kampaň na využívanie verejnej dopravy.
Firma Slovenská autobusová doprava (SAD) Zvolen, ktorá prevádzkuje autobusové linky mestskej dopravy v Banskej Bystrici, na ne získala z eurofondov a štátneho rozpočtu cez operačný program Životné prostredie zhruba 5,5 milióna eur, čo predstavuje 95 percent nákladov na ich kúpu.
„O túto sumu bude bohatší rozpočet mesta Banská Bystrica v najbližších rokoch, lebo keby sme túto investíciu vykonali sami, len v spolupráci s mestom, tak by sa tieto náklady premietli v stopercentnej výške (do ceny výkonov vo verejnom záujme, ktoré dotuje mesto, pozn. SITA),“ povedal vedúci odboru rozvoja a informatiky SAD Zvolen Marek Modranský. Nové autobusy majú byť na jednotlivé linky nasadené do konca tohto roka.
Banská Bystrica disponuje najmodernejším vozovým parkom
Prvé autobusy s pohonom na CNG zaradila SAD Zvolen do banskobystrickej MVOD v roku 2009 a išlo o 15 nízkopodlažných sólových autobusov Irisbus Citelis, takisto nakúpených za prostriedky eurofondov. Vlani zasa Dopravný podnik mesta Banská Bystrica (DPMBB), ktorý prevádzkuje trolejbusové linky, zaradil vďaka podpore z eurofondov do MVOD 19 nových nízkopodlažných trolejbusov.
„Celkovo je v Banská Bystrica nasadených 70 vozidiel. Z toho máme 29 vozidiel na zemný plyn a ďalších 19 je trolejbusov. Takže 48 vozidiel máme ekologických, zvyšných 22 je s pohonom na naftu,“ uviedol Modranský, ktorý je zároveň člen predstavenstva DPMBB.
Obrazom: Po Banskej Bystrici budú premávať nové autobusy MHD
Dodal, že ekologické vozidlá sú nasadzované na všetky linky, autobusy na naftu, prípadne staršie trolejbusy ich dopĺňajú v špičkách. Pripomenul tiež, že ďalších 25 autobusov na CNG používa SAD Zvolen v Banskej Bystrici a okolí na prímestských linkách.
Podľa banskobystrického primátora Petra Gogolu má Banská Bystrica oddnes pravdepodobne najmodernejší a zároveň najekologickejší vozidlový park v mestskej verejnej doprave na Slovensku. „Ako primátor by som azda chcel apelovať na Banskobystričanov, aby vo väčšej miere využívali tieto moderné a pohodlné dopravné prostriedky a tým odľahčili dopravnú situáciu v centre, ktorá je zaťažená individuálnou automobilovou dopravou,“ povedal Gogola.
Podľa primátora je obyvateľ Banskej Bystrice trocha pohodlný tvor
Podľa prieskumu tvorcov generelu dopravy tvorí v Banskej Bystrici dopravu osôb zo 65 percent individuálna automobilová doprava, z 28 percent verejná doprava, zo šiestich percent pešia a jedno percento pripadá na cyklodopravu.
Na otázku, prečo Banskobystričania málo využívajú mestskú verejnú dopravu napriek jej moderným vozidlám, Gogola uviedol, že priemerný obyvateľ je trocha pohodlný tvor.
„Preferuje individuálnu motorovú dopravu preto, lebo stále pokladá za jednoduchšie hľadať parkovacie miesto a nadávať v kolóne, než nasadnúť na trolejbus a nechať všetky tieto problémy bokom,“ uviedol primátor. Dodal, že mesto chce urobiť propagačnú kampaň na využívanie verejnej dopravy.