|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 6.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Renáta
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. februára 2009
MH zatiaľ informáciu o údajnej odstávke výroby VW nemá
Ministerstvo hospodárstva SR, v ktorého kompetencii je aj komunikácia s investormi, zatiaľ nemá informáciu o údajnej odstávke výroby v bratislavskom závode automobilky Volkswagen. "Oficiálne túto ...
Zdieľať
BRATISLAVA 18. februára (WEBNOVINY) - Ministerstvo hospodárstva SR, v ktorého kompetencii je aj komunikácia s investormi, zatiaľ nemá informáciu o údajnej odstávke výroby v bratislavskom závode automobilky Volkswagen. "Oficiálne túto informáciu ako ministerstvo nemáme. Volkswagen je súkromný podnikateľský subjekt, to znamená, že my nekoordinujeme jeho spúšťanie výroby alebo rušenie výroby. Očakávame možno nejakú informáciu v rámci dnešného dňa," povedal po stredajšom rokovaní vlády štátny tajomník rezortu hospodárstva Peter Žiga. Ministerstvo hospodárstva pritom podľa neho očakáva, že Volkswagen bude vládu oficiálne o prípadnej odstávke informovať. "Keď je to pravda, že došlo k zastaveniu výroby, vieme sa stretnúť s vedením podniku a hľadať riešenia," dodal Žiga. Agentúre SITA sa zatiaľ stanovisko nemeckej automobilky získať nepodarilo.
Žiga však upozornil, že Volkswagen v súčasnosti na Slovensku žiadnu investičnú pomoc nepoberá. "Investičná pomoc, ktorá im bola schválená na jeseň minulého roka, má teraz notifikačný proces v Bruseli. Po tomto procese príde na schválenie na vládu a až potom by malo nastať čerpanie investičných stimulov," povedal. Volkswagen totiž plánoval v Bratislave investíciu za takmer 300 mil. eur do rozšírenia výroby o dva nové modely. O údajnej odstávke výroby vo Volkswagene nevie ani minister financií Ján Počiatek. Nechcel sa preto vyjadriť ani k prípadným dopadom zastavenia výroby v bratislavskom závode. "Nevedel som o tom. To je agenda ministra hospodárstva, aby komunikoval s týmito investormi. Ja si počkám na nejakú detailnejšiu informáciu. To, čo je uvádzané v médiách, je jedna vec, ale aké sú ich skutočné plány je druhá vec," povedal po rokovaní vlády Počiatek. Potvrdil však, že zastavenie výroby v najväčšej slovenskej automobilke by sa mohlo výrazne podpísať aj na ekonomických ukazovateľoch a aj príjmoch štátu. "Každý výpadok niečo spraví. Máme prognózu takú akú máme dnes, s nejakými rizikami a keď nastane taká situácia, budeme ju opäť prehodnocovať," povedal.
O zastavení výroby automobilky Volkswagen Slovakia informoval v stredu denník Plus 1 deň. Dôvodom mal byť neustály pokles dopytu po autách. Prerušenie produkcie by pritom podľa informácií denníka malo trvať od 16. až do 25. februára. Pracovníci sú nútení čerpať dovolenku, alebo čerpajú voľno v rámci flexikonta. Do práce by mali chodiť iba pracovníci údržby. Ako pre TA3 uviedol predseda odborov v spoločnosti Volkswagen Slovakia Zoroslav Smolinský, zastavenie výroby je len dočasné. "Chystá sa rozplánovanie výroby v rámci koncernu a, samozrejme, Bratislava chystá nábeh nových projektov," povedal. Výroba sa podľa neho obnoví v stredu od 6:00. Podľa neho odstavenie výroby nesúvisí s klesajúcim záujmom o kúpu áut v dôsledku svetovej hospodárskej krízy. "Objednávky na rok 2009 už avizované boli koncom roku 2008 a tu sa jedná sa o to, aby bola výroba rozplánovaná efektívne," objasnil Smolinský. Približne 8 tis. zamestnancov Volkswagenu tak vyžíva tzv. flexikonto, čerpá minuloročnú alebo tohtoročnú dovolenku. Pre zastavenie výroby vo Volkswagene trpia aj spoločnosti, ktoré dodávajú pre automobilku súčiastky. Tento týždeň podľa TA3 stojí výroba aj v skalickej firme INA, ktorá zamestnáva až 3 250 ľudí.
Na Slovensku pôsobí koncern Volkswagen prostredníctvom svojej dcérskej spoločnosti Volkswagen Slovakia, ktorá je výrobno-montážnym podnikom. V slovenskom závode v Bratislave vyrába nemecká automobilka VW Touareg, Audi Q7, časť vozidiel Porsche Cayenne a Škodu Octavia. Okrem automobilky v Bratislave pôsobí nemecká automobilka aj v Martine, kde má závod na výrobu prevodoviek a komponentov do prevodoviek a v Košiciach, kde má prevádzku, v ktorej sa pripravujú autá na export do Ruska. Volkswagen na Slovensku zamestnáva okolo 8 500 ľudí.
SITA
Žiga však upozornil, že Volkswagen v súčasnosti na Slovensku žiadnu investičnú pomoc nepoberá. "Investičná pomoc, ktorá im bola schválená na jeseň minulého roka, má teraz notifikačný proces v Bruseli. Po tomto procese príde na schválenie na vládu a až potom by malo nastať čerpanie investičných stimulov," povedal. Volkswagen totiž plánoval v Bratislave investíciu za takmer 300 mil. eur do rozšírenia výroby o dva nové modely. O údajnej odstávke výroby vo Volkswagene nevie ani minister financií Ján Počiatek. Nechcel sa preto vyjadriť ani k prípadným dopadom zastavenia výroby v bratislavskom závode. "Nevedel som o tom. To je agenda ministra hospodárstva, aby komunikoval s týmito investormi. Ja si počkám na nejakú detailnejšiu informáciu. To, čo je uvádzané v médiách, je jedna vec, ale aké sú ich skutočné plány je druhá vec," povedal po rokovaní vlády Počiatek. Potvrdil však, že zastavenie výroby v najväčšej slovenskej automobilke by sa mohlo výrazne podpísať aj na ekonomických ukazovateľoch a aj príjmoch štátu. "Každý výpadok niečo spraví. Máme prognózu takú akú máme dnes, s nejakými rizikami a keď nastane taká situácia, budeme ju opäť prehodnocovať," povedal.
O zastavení výroby automobilky Volkswagen Slovakia informoval v stredu denník Plus 1 deň. Dôvodom mal byť neustály pokles dopytu po autách. Prerušenie produkcie by pritom podľa informácií denníka malo trvať od 16. až do 25. februára. Pracovníci sú nútení čerpať dovolenku, alebo čerpajú voľno v rámci flexikonta. Do práce by mali chodiť iba pracovníci údržby. Ako pre TA3 uviedol predseda odborov v spoločnosti Volkswagen Slovakia Zoroslav Smolinský, zastavenie výroby je len dočasné. "Chystá sa rozplánovanie výroby v rámci koncernu a, samozrejme, Bratislava chystá nábeh nových projektov," povedal. Výroba sa podľa neho obnoví v stredu od 6:00. Podľa neho odstavenie výroby nesúvisí s klesajúcim záujmom o kúpu áut v dôsledku svetovej hospodárskej krízy. "Objednávky na rok 2009 už avizované boli koncom roku 2008 a tu sa jedná sa o to, aby bola výroba rozplánovaná efektívne," objasnil Smolinský. Približne 8 tis. zamestnancov Volkswagenu tak vyžíva tzv. flexikonto, čerpá minuloročnú alebo tohtoročnú dovolenku. Pre zastavenie výroby vo Volkswagene trpia aj spoločnosti, ktoré dodávajú pre automobilku súčiastky. Tento týždeň podľa TA3 stojí výroba aj v skalickej firme INA, ktorá zamestnáva až 3 250 ľudí.
Na Slovensku pôsobí koncern Volkswagen prostredníctvom svojej dcérskej spoločnosti Volkswagen Slovakia, ktorá je výrobno-montážnym podnikom. V slovenskom závode v Bratislave vyrába nemecká automobilka VW Touareg, Audi Q7, časť vozidiel Porsche Cayenne a Škodu Octavia. Okrem automobilky v Bratislave pôsobí nemecká automobilka aj v Martine, kde má závod na výrobu prevodoviek a komponentov do prevodoviek a v Košiciach, kde má prevádzku, v ktorej sa pripravujú autá na export do Ruska. Volkswagen na Slovensku zamestnáva okolo 8 500 ľudí.
SITA