|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. septembra 2007
MH chce predávajúcich odbremeniť od neoprávnených reklamácií
Od budúceho roka by sa malo odstrániť neprimerané zaťaženie predávajúcich pri vybavovaní reklamácií. Ministerstvo hospodárstva SR (MH) totiž navrhuje, aby sa za neoprávnenú reklamáciu ...
Zdieľať
BRATISLAVA 26. septembra (WEBNOVINY) - Od budúceho roka by sa malo odstrániť neprimerané zaťaženie predávajúcich pri vybavovaní reklamácií. Ministerstvo hospodárstva SR (MH) totiž navrhuje, aby sa za neoprávnenú reklamáciu považovalo vytknutie vady výrobku, ktorá vznikla v dôsledku prirodzeného opotrebenia alebo použitia výrobku v rozpore s návodom na použitie. O neoprávnenú reklamáciu by malo ísť aj v prípade vytknutia vady výrobku, ktorý nesie znaky zjavného poškodenia spôsobeného neprimeraným alebo neodborným zásahom spotrebiteľa. Vyplýva to z návrhu novely zákona o ochrane spotrebiteľa, ktorý predložil rezort hospodárstva do pripomienkového konania.
Ak predávajúci zamietol reklamáciu ako neoprávnenú, mal by byť podľa navrhovanej novely zákona povinný informovať spotrebiteľa o tom, ktorej osobe môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak predávajúci reklamáciu nezamietol ako neoprávnenú, znáša náklady odborného posúdenia výrobku. V prípade, ak predávajúci zamietne reklamáciu ako neoprávnenú a spotrebiteľ odborným posúdením preukáže, že výrobok v čase uplatnenia reklamácie mal vadu, za ktorú zodpovedá predávajúci, spotrebiteľ by mal mať právo znova uplatniť reklamáciu.
Predávajúci by mal byť povinný rozhodnúť o oprávnenosti reklamácie v zložitých prípadoch do desiatich pracovných dní. V súčasnosti má v takýchto prípadoch na rozhodnutie o oprávnenosti reklamácie tri pracovné dni. V prípade, ak predávajúci je povinný zaslať výrobok na odborné posúdenie, vybavenie reklamácie by podľa navrhovanej novely nemalo trvať dlhšie ako 45 dní.
SITA