|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Značnú časť novej trasy bude tvoriť súčasná druhá linka viedenského metra, ktorú budú musieť upraviť tak, aby vyhovovala novému systému.
Od roku 2025 by U5 mala spájať tzv. Viedenský okruh so štvrťou Hernals.
S odvolaním sa na predstaviteľov radnice, miestneho dopravného podniku a odborárske zdroje o tom informovali rakúsky verejnoprávny rozhlas ORF i tlačová agentúra APA.
Celoeurópske výberové konanie na 45 vagónov novej generácie vypíšu už v krátkom čase, víťaz s najlepšou ponukou by mal byť známy na sklonku budúceho roka.
Dopravný podnik rakúskej metropoly zdôrazňuje, že popri modernej technike zohrajú svoju úlohu aj ďalšie kritériá ako hospodárnosť, komfort cestujúcich, bezbariérovosť a bezpečnosť vybraných vagónov metra.
Nové vagóny s klimatizáciou, videomonitoringom a modernými informačnými systémami pre cestujúcu verejnosť by nemali premávať iba na trase U5, ale s obvyklým personálom aj na trasách U1-U4. Ich prvé skúšobné jazdy sa predpokladajú v období rokov 2018-19.
Odbory sú novým projektom síce znepokojené, avšak v prípade dodržania prísľubu zamestnancov, že v jeho dôsledku nedôjde k prepúšťaniu, s ním nemajú problém.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR