|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
31. marca 2011
Mestskí poslanci podporili električku do Petržalky
Bratislavskí mestskí poslanci dali električke do Petržalky zelenú. Na dnešnom zastupiteľstve schválili možnosť uchádzať sa o čerpanie finančných prostriedkov z Operačného programu ...
Zdieľať
Foto: SITABRATISLAVA 31. marca (WEBNOVINY) – Bratislavskí mestskí poslanci dali električke do Petržalky zelenú. Na dnešnom zastupiteľstve schválili možnosť uchádzať sa o čerpanie finančných prostriedkov z Operačného programu doprava na nosný dopravný systém v Bratislave. Poslanci za návrh hlasovali jednomyseľne, nikto sa nezdržal, ani nebol proti. Súčasťou materiálu je rozhodnutie o tom, že Bratislava sa bude uchádzať o nenávratné prostriedky z fondov Európskej únie, ktoré budú využité na financovanie novej infraštruktúry mestskej integrovanej dopravy v nadväznosti na dopravné systémy bratislavského regiónu.
Pripravovaný projekt v sebe zahŕňa taktiež rekonštrukciu Starého mosta a počíta s koľajovou dráhou využívajúcou duálny rozchod. Realizácia I. etapy Nosného dopravného systému je naplánovaná do roku 2015 s odhadovanými nákladmi vo výške 250 mil. eur, pričom mesto sa na financovaní musí podieľať minimálne piatimi percentami.
Podľa poslanca Iva Nesrovnala projekt stojí za to, aby bol podporený, musí však problém vyriešiť, nie vytvárať. Podľa Nesrovnala je ešte veľa otázok nezodpovedaných. „Stále nevieme, ako to bude vyzerať, pretože územnoplánovacie podklady sme nevideli, nevieme koľko to bude stáť a či to Európska komisia zaplatí, nevieme kedy sa to dokončí,“ uviedol Nesrovnal.
Podľa starostu Petržalky Vladimíra Bajana musí mať mesto na pamäti situáciu, že štátny rozpočet bude musieť participovať na projekte a má už voči nemu rôzne výhrady. Oliver Kríž upozornil, že sa mestu naskytla unikátna šanca a nemusí sa už zopakovať. „Ak teraz nezačneme s týmto projektom a šancu premrháme, môže sa stať, že podobná situácia sa nebude opakovať ďalších 20 rokov,“ uviedol Kríž.
Starý most.Foto: Ilustračné foto SITA/Tomáš BenedikovičPetržalskí poslanci sa taktiež obrátili na mestských poslancov, aby sa zasadili hlasom o to, aby Bratislava využila túto historickú šancu. Podľa primátora projekt električky do Petržalky neohrozí projekt TENT-T 17, koľajová trať je súčasťou toho projektu. Podľa poslanca Jána Budaja sa projekt TENT-T presunul do druhého plánovacieho obdobia, pretože v Stuttgarte narazil na demonštráciu občanov. Výsledok podľa Budaja je, že Európska komisia odložila celý projekt TENT-T 17.
Prvá etapa projektu sa bude realizovať v úseku Janíkov dvor – Šafárikovo námestie a druhá etapa, ktorej výstavba je plánovaná v období rokov 2014 – 2020, spojí železničnú stanicu Filiálka s Petržalkou. Vďaka tomu sa podľa Andrassyho podarí zapojiť bratislavskú integrovanú dopravu do železničného koridoru európskeho významu - do projektu TEN-T 17. Ftáčnik bude na základe rozhodnutia mestského zastupiteľstva rokovať s Ministerstvom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR o zaradení Bratislavy do zoznamu konečných príjemcov na čerpanie európskej finančnej pomoci.
Mesto v spolupráci s rezortom dopravy, samosprávnym krajom a odbornou verejnosťou spustí práce na štúdii realizovateľnosti projektu a zároveň začne obstarávať nevyhnutné zmeny bratislavského územného plánu.
Pripravovaný projekt v sebe zahŕňa taktiež rekonštrukciu Starého mosta a počíta s koľajovou dráhou využívajúcou duálny rozchod. Realizácia I. etapy Nosného dopravného systému je naplánovaná do roku 2015 s odhadovanými nákladmi vo výške 250 mil. eur, pričom mesto sa na financovaní musí podieľať minimálne piatimi percentami.
Podľa poslanca Iva Nesrovnala projekt stojí za to, aby bol podporený, musí však problém vyriešiť, nie vytvárať. Podľa Nesrovnala je ešte veľa otázok nezodpovedaných. „Stále nevieme, ako to bude vyzerať, pretože územnoplánovacie podklady sme nevideli, nevieme koľko to bude stáť a či to Európska komisia zaplatí, nevieme kedy sa to dokončí,“ uviedol Nesrovnal.
Podľa starostu Petržalky Vladimíra Bajana musí mať mesto na pamäti situáciu, že štátny rozpočet bude musieť participovať na projekte a má už voči nemu rôzne výhrady. Oliver Kríž upozornil, že sa mestu naskytla unikátna šanca a nemusí sa už zopakovať. „Ak teraz nezačneme s týmto projektom a šancu premrháme, môže sa stať, že podobná situácia sa nebude opakovať ďalších 20 rokov,“ uviedol Kríž.
Starý most.Foto: Ilustračné foto SITA/Tomáš BenedikovičPetržalskí poslanci sa taktiež obrátili na mestských poslancov, aby sa zasadili hlasom o to, aby Bratislava využila túto historickú šancu. Podľa primátora projekt električky do Petržalky neohrozí projekt TENT-T 17, koľajová trať je súčasťou toho projektu. Podľa poslanca Jána Budaja sa projekt TENT-T presunul do druhého plánovacieho obdobia, pretože v Stuttgarte narazil na demonštráciu občanov. Výsledok podľa Budaja je, že Európska komisia odložila celý projekt TENT-T 17.
Prvá etapa projektu sa bude realizovať v úseku Janíkov dvor – Šafárikovo námestie a druhá etapa, ktorej výstavba je plánovaná v období rokov 2014 – 2020, spojí železničnú stanicu Filiálka s Petržalkou. Vďaka tomu sa podľa Andrassyho podarí zapojiť bratislavskú integrovanú dopravu do železničného koridoru európskeho významu - do projektu TEN-T 17. Ftáčnik bude na základe rozhodnutia mestského zastupiteľstva rokovať s Ministerstvom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR o zaradení Bratislavy do zoznamu konečných príjemcov na čerpanie európskej finančnej pomoci.
Mesto v spolupráci s rezortom dopravy, samosprávnym krajom a odbornou verejnosťou spustí práce na štúdii realizovateľnosti projektu a zároveň začne obstarávať nevyhnutné zmeny bratislavského územného plánu.