|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. septembra 2005
Mestské približovadlo
7 x 24 hodín sme jazdili s : Peugeot 1007 1,6e 2tronic Trendy
Zdieľať
Sezam, otvor sa!
Ako mnohí iste vedia, Peugeot 1007 vychádza zo štúdie Sésame a jeho samočinne sa otvárajúce posuvné bočné dvere sú už verejnosti tiež dostatočne známe. Aj tak sme vždy pri nastupovaní a vystupovaní mohli pozorovať užasnuté pohľady okoloidúcich chodcov. „Kocka-tý“ dizajn karosérie so skosenou prednou časťou, má predok typický pre dnešné Peugeoty - znamená to: dlhočizné, dozadu pretiahnuté hlavné reflektory a obrovskú otvorenú „papuľu“ - otvor v prednom nárazníku na prívod vzduchu k chladiču motora. Zboku nás zaujali masívne, nadrozmerné rúčky dverí a kovová vodiaca lišta - koľajnička na vedenie posuvných dverí, ktorá vzadu prechádza do striebornej lišty. Zadné bočné okno je predelené priečnou výstuhou a až nás prekvapilo, že sa dvere do kufra otvárajú ako na obyčajnom aute - klasicky nahor.
Ako vodič autobusu
Prvým dojmom po nasadnutí je obrovský priestor pred vami a smerom nahor. Prístrojovka je ako vo veľkom vane, smerom dopredu dlhočizná a strop je skutočne vysoký. Smerom dozadu je to už horšie, ale čo čakáte od auta s dlžkou 373 cm? Dosť malá je však užitočná hmotnosť - podľa výbavy iba 250 až 305 kg. Dospelí teda môžu zabudnúť na dovolenku vo štvorici.
Veľmi slušná je bezpečnostná výbava - nechýba systém ABS (ESP dostanete za príplatok 27 000 korún), automatická aktivácia smerových svetiel v prípade núdzového brzdenia, štyri airbagy (za príplatok až sedem - jeden je aj v stĺpiku riadenia). Vzadu sú úchyty ISOFIX, len na predné pásy sa ťažko dosahuje - ako v každom trojdverovom aute s dlhými bočnými dverami. Praktické zrkadielko na kontrolu detí ocení každý rodič.
Výkonný motor s poloautomatom
Sedlali sme model s výkonnejším z dvoch benzínových agregátov - motor s objemom 1,6 litra (88 kW/110 k). Keď sa ho nebojíte poriadne povytáčať, dokáže jazdiť veľmi dynamicky (najmä v spojení s automatizovanou prevodovkou 2tronic, ktorú sme mali aj my). Ide o päťstupňový automat, vychádzajúci z manuálnej prevodovky, s možnosťou manuálneho radenia pákou, alebo - skoro ako v F1 - „krídelkami“ pod volantom. Ako všetky ostatné automatizované mechanické prevodovky (vybavené tromi elektromotorčekmi pre funkciu spojky a radenie prevodových stupňov), aj v Peugeote bolo radenie pomerne pomalé a nie vždy podľa predstáv vodiča. Môžete síce zobrať veci do vlastných rúk a voliť stupne podľa seba, ale aj vtedy to ide dosť pomaly. Prekvapivo bezpečné boli jazdné vlastnosti - krátka a vysoká „kocka“ 1007 sedí v zákrutách naozaj veľmi dobre.
Polemika, čo sa týka ceny
Najlacnejšiu 1007 s motorom 1,4e dostanete za 465 000 korún, cena v našej výbave sa vyšplhala na 572 000 korún. To sa nám zdalo, vzhľadom na veľkosť auta, veľa. Avšak pri zamyslení nad pomerne veľkou úžitkovou hodnotou, praktickými jazdnými vlastnosťami a celkovou bohatou výbavou to nie je až také zlé.
štvorvalcový benzínový, päťstupňová automatická prevodovka 2tronic, pohon predných kolies
Zdvihový objem (cm3) 1 587
Výkon motora (kW/k) 88/110
pri ot/min 5 800
Krútiaci moment (Nm) 147
pri ot/min 4 000
Pneumatiky 195/50 R16
Výkony
Maximálna rýchlosť (km/h) 190
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 11,8
Spotreba (podľa EÚ 93/116)
Mestská premávka (l/100 km) 8,9
Mimomestská premávka (l/100 km) 5,4
Kombinovaná premávka (l/100 km) 6,6
Objem nádrže (l) 40
Hmotnosti (kg)
Pohotovostná hmotnosť 1 291
Užitočná hmotnosť 305
Celková hmotnosť 1 596
Objem batožinového priestoru (dm3) podľa metódy VDA 364
Rozmery (mm)
Dĺžka (mm) 3 731
Šírka (mm) 1 686
Výška (mm) 1 620
Rázvor (mm) 2 315
Cena: 572 000 korún
Adriana Tomanová