|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. decembra 2009
Mesto podľa Ftáčnika nemá na nosný dopravný systém
Mesto Bratislava v tejto chvíli nemá peniaze na nosný dopravný systém, myslí si starosta Petržalky Milan Ftáčnik. Prvou etapou tohto projektu je pritom dlhoočakávaná električka, ktorá by mala ...
Zdieľať
BRATISLAVA 10. decembra (WEBNOVINY) - Mesto Bratislava v tejto chvíli nemá peniaze na nosný dopravný systém, myslí si starosta Petržalky Milan Ftáčnik. Prvou etapou tohto projektu je pritom dlhoočakávaná električka, ktorá by mala prepojiť Petržalku so Šafárikovým námestím, a teda s mestom. S tým súvisí aj oprava Starého mosta.
Starosta Ftáčnik tak reagoval na nedávno zverejnený návrh rozpočtu hlavného mesta na rok 2010 s výhľadom na roky 2011 a 2012. Podľa toho sa pre projekt na budúci rok odhadujú náklady na takmer 35,70 mil. eur, mesto však navrhuje "len" milión eur. "Má sa na mysli oprava Starého mosta a projektovanie prác, ktoré súvisia s trasovaním systému v ďalšej línii, smerom na Janíkov dvor. Na toto je naplánovaný jeden milión eur, čo nestačí ani na projektové práce," povedal v rozhovore pre agentúru SITA Ftáčnik. Pre rok 2011 sa zasa náklady odhadujú na viac ako 98,3 mil. eur, na rok 2012 na viac ako 72,7 mil. eur. Mesto však na tieto roky nenavrhuje vyčleniť z rozpočtu zatiaľ ani euro.
"Peniaze v rezervnom fonde už nie sú," konštatoval Ftáčnik. Podľa neho boli peniaze použité na iné účely, na iné projekty či priority. Ftáčnik chce preto na najbližšom mestskom zastupiteľstve vo štvrtok 17. decembra verejne primátora mesta Andreja Ďurkovského vyzvať, aby celú situáciu vysvetlil. Podľa Ftáčnika sú tým totiž ohrozené aj ďalšie plánované investičné projekty v mestskej časti, pokračovať sa nemôže ani v obstarávaní územných plánov zón. "Je to zrkadlo pre pána primátora. Bude musieť povedať, ako chce pokračovať, odkiaľ chce zobrať peniaze na akýkoľvek variant nosného dopravného systému," doplnil Ftáčnik. Reagoval tým na nedávnu "prestrelku" medzi ním a primátorom. Primátorovi sa totiž "nepáčilo", že petržalská samospráva podľa jej predbežného stanoviska k technicko-ekonomickej štúdii pre koľajový systém v mestskej časti preferuje prioritne podpovrchový variant, prípadne jeho čiastočnú úpravu a skombinovanie s polozapusteným variantom. Primátor sa zasa prikláňa k pozemnému variantu, tvrdil totiž, že na iný nemá mesto peniaze. "Teraz naozaj nevidím, že problémom je stanovisko Petržalky," povedal Ftáčnik. Primátor totiž vyhlásil, že mestská časť môže svojím rozhodnutím celý projekt ohroziť. "Stále sme pripravení na diskusiu, ale nikto nás na ňu nepozval," uzavrel starosta.
Primátor mesta Andrej Ďurkovský sa k celej veci odmieta zatiaľ vyjadrovať. "Nebudem teraz hovoriť k rozpočtu. Lebo bol teraz jeden návrh predložený do rady, medzičasom sa tam zmenilo viacero vecí," povedal pre agentúru SITA Ďurkovský. Materiál bude poslancom predložený na budúci týždeň vo štvrtok. Koľko peňazí teda mesto nakoniec vyčlení z rozpočtu na projekty sa ukáže až po zastupiteľstve. "Rokovania stále prebiehajú," dodal primátor.
Podľa informácií agentúry SITA bola spracovaná dokumentácia pre územné rozhodnutie v súvislosti s opravou Starého mosta, odstránením jeho havarijného stavu a následným osadením električkových koľají. Projektant ju už poslal všetkým zainteresovaným stranám na pripomienkovanie. Dokumentácia zatiaľ schválená nebola. Celý proces je zdĺhavý, preto sa počíta, že električka by mohla po Starom moste po Bosákovu ulicu premávať od konca roka 2011, ale len v prípade, ak sa nezdržia nejaké práce. V projekte pre územné rozhodnutie je pritom vypracovaná alternatíva rekonštrukcie železničného mosta pre dva jazdné pruhy - koľaje by mali byť zapustené - a dve lávky pre peších a cyklistov. V súčasnosti sa zatiaľ nevie, ako sa bude most opravovať.
Zo železničného mosta sa však podarilo preložiť niektoré inžinierske siete, pri niektorých sa dohodlo dočasné odstavenie. Nefunkčné potrubia boli odstránené v auguste. Taktiež sa podarilo zdokumentovať stav spodnej stavby pred samotnou opravou Starého mosta. Piliere a opory mosta sú totiž pamiatkovo chránené. V súčasnosti sa na základe výsledkov prieskumných vrtov a doplňujúcich geofyzikálnych meraní vypracovaná projektová dokumentácia sanácie spodnej stavby pod cestným mostom.
Havarijný stav Starého mosta potvrdili minuloročné pravidelné merania a skúšky. Posudok z novembra minulého roka totiž obsahuje aj upozornenia na kritický stav mosta. Mesto sa preto rozhodlo, že po Starom moste nebudú môcť premávať od konca roka autá a most je tak prístupný len pre MHD, peších a cyklistov. Pôvodne mesto zvažovalo komplexnú rekonštrukciu mosta. Kritický stav mosta ako aj finančná kríza donútili mesto zmeniť názor, zatiaľ ho čaká len oprava. Mesto sa však myšlienky úplnej rekonštrukcie mosta nevzdalo. Oprava mosta súvisí aj s projektom električky do Petržalky, o ktorom sa hovorí už niekoľko rokov.
SITA
Starosta Ftáčnik tak reagoval na nedávno zverejnený návrh rozpočtu hlavného mesta na rok 2010 s výhľadom na roky 2011 a 2012. Podľa toho sa pre projekt na budúci rok odhadujú náklady na takmer 35,70 mil. eur, mesto však navrhuje "len" milión eur. "Má sa na mysli oprava Starého mosta a projektovanie prác, ktoré súvisia s trasovaním systému v ďalšej línii, smerom na Janíkov dvor. Na toto je naplánovaný jeden milión eur, čo nestačí ani na projektové práce," povedal v rozhovore pre agentúru SITA Ftáčnik. Pre rok 2011 sa zasa náklady odhadujú na viac ako 98,3 mil. eur, na rok 2012 na viac ako 72,7 mil. eur. Mesto však na tieto roky nenavrhuje vyčleniť z rozpočtu zatiaľ ani euro.
"Peniaze v rezervnom fonde už nie sú," konštatoval Ftáčnik. Podľa neho boli peniaze použité na iné účely, na iné projekty či priority. Ftáčnik chce preto na najbližšom mestskom zastupiteľstve vo štvrtok 17. decembra verejne primátora mesta Andreja Ďurkovského vyzvať, aby celú situáciu vysvetlil. Podľa Ftáčnika sú tým totiž ohrozené aj ďalšie plánované investičné projekty v mestskej časti, pokračovať sa nemôže ani v obstarávaní územných plánov zón. "Je to zrkadlo pre pána primátora. Bude musieť povedať, ako chce pokračovať, odkiaľ chce zobrať peniaze na akýkoľvek variant nosného dopravného systému," doplnil Ftáčnik. Reagoval tým na nedávnu "prestrelku" medzi ním a primátorom. Primátorovi sa totiž "nepáčilo", že petržalská samospráva podľa jej predbežného stanoviska k technicko-ekonomickej štúdii pre koľajový systém v mestskej časti preferuje prioritne podpovrchový variant, prípadne jeho čiastočnú úpravu a skombinovanie s polozapusteným variantom. Primátor sa zasa prikláňa k pozemnému variantu, tvrdil totiž, že na iný nemá mesto peniaze. "Teraz naozaj nevidím, že problémom je stanovisko Petržalky," povedal Ftáčnik. Primátor totiž vyhlásil, že mestská časť môže svojím rozhodnutím celý projekt ohroziť. "Stále sme pripravení na diskusiu, ale nikto nás na ňu nepozval," uzavrel starosta.
Primátor mesta Andrej Ďurkovský sa k celej veci odmieta zatiaľ vyjadrovať. "Nebudem teraz hovoriť k rozpočtu. Lebo bol teraz jeden návrh predložený do rady, medzičasom sa tam zmenilo viacero vecí," povedal pre agentúru SITA Ďurkovský. Materiál bude poslancom predložený na budúci týždeň vo štvrtok. Koľko peňazí teda mesto nakoniec vyčlení z rozpočtu na projekty sa ukáže až po zastupiteľstve. "Rokovania stále prebiehajú," dodal primátor.
Podľa informácií agentúry SITA bola spracovaná dokumentácia pre územné rozhodnutie v súvislosti s opravou Starého mosta, odstránením jeho havarijného stavu a následným osadením električkových koľají. Projektant ju už poslal všetkým zainteresovaným stranám na pripomienkovanie. Dokumentácia zatiaľ schválená nebola. Celý proces je zdĺhavý, preto sa počíta, že električka by mohla po Starom moste po Bosákovu ulicu premávať od konca roka 2011, ale len v prípade, ak sa nezdržia nejaké práce. V projekte pre územné rozhodnutie je pritom vypracovaná alternatíva rekonštrukcie železničného mosta pre dva jazdné pruhy - koľaje by mali byť zapustené - a dve lávky pre peších a cyklistov. V súčasnosti sa zatiaľ nevie, ako sa bude most opravovať.
Zo železničného mosta sa však podarilo preložiť niektoré inžinierske siete, pri niektorých sa dohodlo dočasné odstavenie. Nefunkčné potrubia boli odstránené v auguste. Taktiež sa podarilo zdokumentovať stav spodnej stavby pred samotnou opravou Starého mosta. Piliere a opory mosta sú totiž pamiatkovo chránené. V súčasnosti sa na základe výsledkov prieskumných vrtov a doplňujúcich geofyzikálnych meraní vypracovaná projektová dokumentácia sanácie spodnej stavby pod cestným mostom.
Havarijný stav Starého mosta potvrdili minuloročné pravidelné merania a skúšky. Posudok z novembra minulého roka totiž obsahuje aj upozornenia na kritický stav mosta. Mesto sa preto rozhodlo, že po Starom moste nebudú môcť premávať od konca roka autá a most je tak prístupný len pre MHD, peších a cyklistov. Pôvodne mesto zvažovalo komplexnú rekonštrukciu mosta. Kritický stav mosta ako aj finančná kríza donútili mesto zmeniť názor, zatiaľ ho čaká len oprava. Mesto sa však myšlienky úplnej rekonštrukcie mosta nevzdalo. Oprava mosta súvisí aj s projektom električky do Petržalky, o ktorom sa hovorí už niekoľko rokov.
SITA