|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. augusta 2011
Mesto má viac ako sto podnetov k redukcii spojov
Za prvých päť dní od spustenia diskusie k návrhu Dopravného podniku Bratislava redukovať viaceré linky mestskej hromadnej dopravy, zaregistroval magistrát 107 vecných podnetov a takmer 200 diskusných ...
Zdieľať
BRATISLAVA 15. augusta (WEBNOVINY) - Za prvých päť dní od spustenia diskusie k návrhu Dopravného podniku Bratislava redukovať viaceré linky mestskej hromadnej dopravy, zaregistroval magistrát 107 vecných podnetov a takmer 200 diskusných príspevkov. Agentúru SITA informoval hovorca primátora Ľubomír Andrassy. Bratislavčania môžu svoje pripomienky a návrhy posielať do 22. augusta na e-mailovú adresu mhd@bratislava.sk, alebo poštou na adresu hlavného mesta s označením MHD.
Z doterajších podnetov sa najčastejšie objavuje požiadavka na zachovanie siedmich liniek – 139 (Karlová Ves), 133 (Dlhé Diely), 89 (Petržalka), 51 (Rača), 44 (Nové Mesto), 38 (Lamač) a 27 (Dúbravka). Podľa Bratislavčanov, ktorí využívajú verejnú dopravu, by rušenie spojov viedlo k nežiaducemu znižovaniu dostupnosti cestovania, zhoršila by sa ich mobilita a v rámci mesta by vznikli lokality, ktoré sú úplne odrezané od spojov mestskej dopravy.
Primátor Milan Ftáčnik rozhodol o mimoriadnom spustení verejnej diskusie k návrhu dopravného podniku po tom, ako magistrát od neho dostal 9. augusta žiadosť na zrušenie 13 existujúcich liniek či zmenu intervalu pri 10 linkách. Bratislavským dopravným podnikom navrhovaná úprava by sa tak priamo dotkla 31 liniek zo 114, ktoré dnes v rámci hlavného mesta prevádzkuje. Primátor považuje takýto návrh za neprijateľný, preto požiadal riaditeľa podniku, aby vedenie spoločnosti predložilo mestu podrobnú analýzu vyťaženosti dotknutých spojov a sumár opatrení, ktoré smerujú k šetreniu na bežnej prevádzke podniku. Vedenie samosprávy považuje otázku rušenia liniek za zlú a namiesto škrtania je potrebné zvážiť zmenu intervalov medzi jednotlivými spojmi v čase dopravnej špičky, ale i počas dňa.
Z doterajších podnetov sa najčastejšie objavuje požiadavka na zachovanie siedmich liniek – 139 (Karlová Ves), 133 (Dlhé Diely), 89 (Petržalka), 51 (Rača), 44 (Nové Mesto), 38 (Lamač) a 27 (Dúbravka). Podľa Bratislavčanov, ktorí využívajú verejnú dopravu, by rušenie spojov viedlo k nežiaducemu znižovaniu dostupnosti cestovania, zhoršila by sa ich mobilita a v rámci mesta by vznikli lokality, ktoré sú úplne odrezané od spojov mestskej dopravy.
Primátor Milan Ftáčnik rozhodol o mimoriadnom spustení verejnej diskusie k návrhu dopravného podniku po tom, ako magistrát od neho dostal 9. augusta žiadosť na zrušenie 13 existujúcich liniek či zmenu intervalu pri 10 linkách. Bratislavským dopravným podnikom navrhovaná úprava by sa tak priamo dotkla 31 liniek zo 114, ktoré dnes v rámci hlavného mesta prevádzkuje. Primátor považuje takýto návrh za neprijateľný, preto požiadal riaditeľa podniku, aby vedenie spoločnosti predložilo mestu podrobnú analýzu vyťaženosti dotknutých spojov a sumár opatrení, ktoré smerujú k šetreniu na bežnej prevádzke podniku. Vedenie samosprávy považuje otázku rušenia liniek za zlú a namiesto škrtania je potrebné zvážiť zmenu intervalov medzi jednotlivými spojmi v čase dopravnej špičky, ale i počas dňa.