|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. novembra 2009
Mesto Košice začína fungovať digitálne
Digitálne zastupiteľstvo zefektívňuje prácu poslancov magistrátu a inteligentné elektronické formuláre uľahčujú život obyvateľom mesta. Pre približne štvrť milióna obyvateľov a ...
Zdieľať
BRATISLAVA 10. novembra (WN/PR) - Digitálne zastupiteľstvo zefektívňuje prácu poslancov magistrátu a inteligentné elektronické formuláre uľahčujú život obyvateľom mesta.
Pre približne štvrť milióna obyvateľov a firiem v Košiciach sprístupnilo mesto na svojich webových stránkach inteligentné elektronické formuláre. Ak chce občan na magistráte vybaviť napríklad miestne dane, komunálny odpad, veci na úseku správy komunikácií či životného prostredia, môže vyplniť príslušný formulár priamo na stránke www.kosice.sk a elektronicky ho odoslať na magistrát. Keďže elektronické formuláre sú inteligentné, rôzne výpočty prebehnú pri vypĺňaní automaticky.
Podľa primátora Košíc Františka Knapíka samospráva buduje tzv. Digitálne mesto preto, aby vyšla v ústrety občanom a zjednodušila komunikáciu verejnosti s úradom. „Elektronické formuláre majú postupne úplne nahradiť klasické papierové ´vybavovačky´. Už aj v tejto prvej fáze by sme vďaka elektronickým formulárom občanom radi ušetrili čas aj peniaze," vyjadril sa primátor František Knapík.
Vyplnený a elektronicky odoslaný formulár žiadosti je potrebné ešte dodatočne aj vytlačiť, podpísať a túto žiadosť už v papierovej podobe so všetkými vyžadovanými náležitosťami zaslať na adresu magistrátu, alebo ju tam osobne podať v kancelárii prvého kontaktu. Neskôr, v ďalšej fáze projektu Digitálneho mesta už bude stačiť iba elektronické odoslanie žiadosti s elektronickým podpisom, bez jej dodatočného zaslania poštou či osobného doručenia.
„V súčasnosti spočívajú výhody tejto služby v tom, že inteligentný elektronický formulár je možné vyplniť jednoduchšie a rýchlejšie ako klasický papierový, pričom mnohí Košičania si vďaka tomu vedia ušetriť aj jednu cestu a návštevu magistrátu," uviedla vedúca referátu infraštruktúry Magistrátu mesta Košice Gabriela Hajduková.
Magistrát dostáva ročne v klasickej papierovej forme desaťtisíce rôznych žiadostí a iných podaní. Pre nový spôsob komunikácie s mestom prostredníctvom elektronických formulárov nepotrebujú občania a firmy žiadny špeciálny hardvér ani softvér. Postačí im program Adobe Reader, ktorý má väčšina užívateľov počítačov nainštalovaný, prípadne sa dá z internetu zadarmo stiahnuť.
Výhody použitia elektronického formulára:
· vždy je k dispozícii najnovšia verzia formulára,
· zobrazujú sa len položky potrebné pre zadanú voľbu,
· umožňuje zadávanie údajov pomocou číselníkových hodnôt,
· poskytuje kontextovú nápovedu,
· poskytuje okamžité výpočty, sumarizáciu a kontrolu zadaných údajov,
· zabezpečuje konečnú kontrolu zabraňujúcu odoslaniu chybne vyplneného formulára,
· poskytuje možnosť vytlačenia, prípadne uloženia vyplneného a odoslaného formulára do osobného počítača alebo na prenosné médium.
Digitálne budú pracovať aj poslanci
Digitálnu koncepciu fungovania mesta Košice dopĺňa riešenie DATALAN Digitálne zastupiteľstvo, ktoré už čoskoro zefektívni prácu viac ako 50 poslancov i určených pracovníkov magistrátu.
„K aktuálnym informáciám, návrhom a pripomienkam, ktoré sa doteraz distribuovali na papieroch, CD médiách alebo zdieľanom disku, už budú poslanci pristupovať online, cez interný portál magistrátu. Na ňom budú uložené všetky materiály pre jednotlivé zasadnutia zastupiteľstva, všetky rozhodnutia zastupiteľstva, aj informácie o priebehu jednotlivých rokovaní. Ľubovoľné materiály a iné informácie tak nebude problém kedykoľvek a odkiaľkoľvek jednoducho vyhľadať," informoval Miloš Ronec, riaditeľ Divízie projektov EÚ, DATALAN.
Digitálne zastupiteľstvo má v nasledujúcich mesiacoch zlepšiť prípravu podkladov, poskytovať presné výstupy zo zasadnutí, zjednodušiť prístup širokej verejnosti k rozhodnutiam zastupiteľstva i sledovanie plnenia schválených úloh.
Práve projekt DATALAN Digitálne mesto - Digitálne zastupiteľstvo Košice vyhral v kategórii Najlepšia prípadová štúdia – cena eFocus, v rámci súťaže najlepších projektov informatizácie verejnej správy Cena ITAPA 2009.
Elektronické formuláre aj Digitálne zastupiteľstvo v Košiciach implementuje spoločnosť DATALAN, významný dodávateľ riešení pre samosprávu, ktoré poskytuje pod názvom DATALAN Digitálne mesto. Viac informácií, postup i samotné elektronické formuláre nájdete na http://formulare.kosice.sk.
O riešení DATALAN Digitálne mesto
Fungovanie miestnej samosprávy ako digitálneho mesta je založené na niekoľkých pilieroch. Základom je efektívne fungovanie MsÚ ako digitálneho úradu a jeho elektronické prepojenie s podriadenými organizáciami, poskytovanie on-line verejných služieb (komunikácia MsÚ - občan, firma), participácia občanov na správe miestnych vecí a efektívna zastupiteľská demokracia na miestnej úrovni. Cieľom poskytovaného riešenia je efektívne fungujúci mestský úrad, účinné mestské zastupiteľstvo a v konečnom dôsledku spokojný občan.
Jednotlivé moduly riešení Digitálne zastupiteľstvo, Digitálny úrad alebo Online služby využíva na Slovensku viac ako 200 miest a obcí, napríklad Košice, Martin, Bratislava – Petržalka, Nové Zámky, Spišská Nová Ves, Šaľa a ďalšie.
O spoločnosti DATALAN, a. s.
DATALAN, a. s., je popredným slovenským poskytovateľom inovatívnych biznis riešení a IT služieb, outsourcingu IT a konzultácií. Kľúčové riešenia poskytované spoločnosťou sú Správa dokumentov a informácií, Riadenie procesov a spolupráca a Optimalizácia IT infraštruktúry. Cieľom spoločnosti DATALAN je poskytovať zákazníkom kvalitné služby a riešenia tak, aby maximálne efektívne napĺňali požiadavky klientov a pomáhali im zlepšovať ich biznis aktivity.
Spoločnosť DATALAN pôsobí na slovenskom IT trhu od roku 1990 a je držiteľom certifikátu systému manažérstva kvality podľa európskej normy ISO 9001:2000, systému environmentálneho manažérstva EN ISO 14001:2004 a systému manažérstva bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci OHSAS 18001. Jej klientmi sú spoločnosti z oblasti telekomunikácií, priemyslu, finančné inštitúcie a organizácie verejného sektora. V roku 2007 sfúzovala so spoločnosťou Ability Development SK, čím vznikla jedna z najväčších IT spoločností na slovenskom trhu s obratom presahujúcim 33,194 milióna EUR (1 miliardu Sk). Kúpou spoločnosti Euroaltis sa spoločnosť DATALAN stala jedným z najväčších a najskúsenejších dodávateľov riešení pre samosprávu, ktoré poskytuje pod názvom DATALAN Digitálne mesto.
Kontakt:
Eva Medvecká
riaditeľka Divízie marketing
DATALAN, a. s.
Tel.: 02 / 50257206
E-mail: eva_medvecka@datalan.sk
www.datalan.sk
Pre približne štvrť milióna obyvateľov a firiem v Košiciach sprístupnilo mesto na svojich webových stránkach inteligentné elektronické formuláre. Ak chce občan na magistráte vybaviť napríklad miestne dane, komunálny odpad, veci na úseku správy komunikácií či životného prostredia, môže vyplniť príslušný formulár priamo na stránke www.kosice.sk a elektronicky ho odoslať na magistrát. Keďže elektronické formuláre sú inteligentné, rôzne výpočty prebehnú pri vypĺňaní automaticky.
Podľa primátora Košíc Františka Knapíka samospráva buduje tzv. Digitálne mesto preto, aby vyšla v ústrety občanom a zjednodušila komunikáciu verejnosti s úradom. „Elektronické formuláre majú postupne úplne nahradiť klasické papierové ´vybavovačky´. Už aj v tejto prvej fáze by sme vďaka elektronickým formulárom občanom radi ušetrili čas aj peniaze," vyjadril sa primátor František Knapík.
Vyplnený a elektronicky odoslaný formulár žiadosti je potrebné ešte dodatočne aj vytlačiť, podpísať a túto žiadosť už v papierovej podobe so všetkými vyžadovanými náležitosťami zaslať na adresu magistrátu, alebo ju tam osobne podať v kancelárii prvého kontaktu. Neskôr, v ďalšej fáze projektu Digitálneho mesta už bude stačiť iba elektronické odoslanie žiadosti s elektronickým podpisom, bez jej dodatočného zaslania poštou či osobného doručenia.
„V súčasnosti spočívajú výhody tejto služby v tom, že inteligentný elektronický formulár je možné vyplniť jednoduchšie a rýchlejšie ako klasický papierový, pričom mnohí Košičania si vďaka tomu vedia ušetriť aj jednu cestu a návštevu magistrátu," uviedla vedúca referátu infraštruktúry Magistrátu mesta Košice Gabriela Hajduková.
Magistrát dostáva ročne v klasickej papierovej forme desaťtisíce rôznych žiadostí a iných podaní. Pre nový spôsob komunikácie s mestom prostredníctvom elektronických formulárov nepotrebujú občania a firmy žiadny špeciálny hardvér ani softvér. Postačí im program Adobe Reader, ktorý má väčšina užívateľov počítačov nainštalovaný, prípadne sa dá z internetu zadarmo stiahnuť.
Výhody použitia elektronického formulára:
· vždy je k dispozícii najnovšia verzia formulára,
· zobrazujú sa len položky potrebné pre zadanú voľbu,
· umožňuje zadávanie údajov pomocou číselníkových hodnôt,
· poskytuje kontextovú nápovedu,
· poskytuje okamžité výpočty, sumarizáciu a kontrolu zadaných údajov,
· zabezpečuje konečnú kontrolu zabraňujúcu odoslaniu chybne vyplneného formulára,
· poskytuje možnosť vytlačenia, prípadne uloženia vyplneného a odoslaného formulára do osobného počítača alebo na prenosné médium.
Digitálne budú pracovať aj poslanci
Digitálnu koncepciu fungovania mesta Košice dopĺňa riešenie DATALAN Digitálne zastupiteľstvo, ktoré už čoskoro zefektívni prácu viac ako 50 poslancov i určených pracovníkov magistrátu.
„K aktuálnym informáciám, návrhom a pripomienkam, ktoré sa doteraz distribuovali na papieroch, CD médiách alebo zdieľanom disku, už budú poslanci pristupovať online, cez interný portál magistrátu. Na ňom budú uložené všetky materiály pre jednotlivé zasadnutia zastupiteľstva, všetky rozhodnutia zastupiteľstva, aj informácie o priebehu jednotlivých rokovaní. Ľubovoľné materiály a iné informácie tak nebude problém kedykoľvek a odkiaľkoľvek jednoducho vyhľadať," informoval Miloš Ronec, riaditeľ Divízie projektov EÚ, DATALAN.
Digitálne zastupiteľstvo má v nasledujúcich mesiacoch zlepšiť prípravu podkladov, poskytovať presné výstupy zo zasadnutí, zjednodušiť prístup širokej verejnosti k rozhodnutiam zastupiteľstva i sledovanie plnenia schválených úloh.
Práve projekt DATALAN Digitálne mesto - Digitálne zastupiteľstvo Košice vyhral v kategórii Najlepšia prípadová štúdia – cena eFocus, v rámci súťaže najlepších projektov informatizácie verejnej správy Cena ITAPA 2009.
Elektronické formuláre aj Digitálne zastupiteľstvo v Košiciach implementuje spoločnosť DATALAN, významný dodávateľ riešení pre samosprávu, ktoré poskytuje pod názvom DATALAN Digitálne mesto. Viac informácií, postup i samotné elektronické formuláre nájdete na http://formulare.kosice.sk.
O riešení DATALAN Digitálne mesto
Fungovanie miestnej samosprávy ako digitálneho mesta je založené na niekoľkých pilieroch. Základom je efektívne fungovanie MsÚ ako digitálneho úradu a jeho elektronické prepojenie s podriadenými organizáciami, poskytovanie on-line verejných služieb (komunikácia MsÚ - občan, firma), participácia občanov na správe miestnych vecí a efektívna zastupiteľská demokracia na miestnej úrovni. Cieľom poskytovaného riešenia je efektívne fungujúci mestský úrad, účinné mestské zastupiteľstvo a v konečnom dôsledku spokojný občan.
Jednotlivé moduly riešení Digitálne zastupiteľstvo, Digitálny úrad alebo Online služby využíva na Slovensku viac ako 200 miest a obcí, napríklad Košice, Martin, Bratislava – Petržalka, Nové Zámky, Spišská Nová Ves, Šaľa a ďalšie.
O spoločnosti DATALAN, a. s.
DATALAN, a. s., je popredným slovenským poskytovateľom inovatívnych biznis riešení a IT služieb, outsourcingu IT a konzultácií. Kľúčové riešenia poskytované spoločnosťou sú Správa dokumentov a informácií, Riadenie procesov a spolupráca a Optimalizácia IT infraštruktúry. Cieľom spoločnosti DATALAN je poskytovať zákazníkom kvalitné služby a riešenia tak, aby maximálne efektívne napĺňali požiadavky klientov a pomáhali im zlepšovať ich biznis aktivity.
Spoločnosť DATALAN pôsobí na slovenskom IT trhu od roku 1990 a je držiteľom certifikátu systému manažérstva kvality podľa európskej normy ISO 9001:2000, systému environmentálneho manažérstva EN ISO 14001:2004 a systému manažérstva bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci OHSAS 18001. Jej klientmi sú spoločnosti z oblasti telekomunikácií, priemyslu, finančné inštitúcie a organizácie verejného sektora. V roku 2007 sfúzovala so spoločnosťou Ability Development SK, čím vznikla jedna z najväčších IT spoločností na slovenskom trhu s obratom presahujúcim 33,194 milióna EUR (1 miliardu Sk). Kúpou spoločnosti Euroaltis sa spoločnosť DATALAN stala jedným z najväčších a najskúsenejších dodávateľov riešení pre samosprávu, ktoré poskytuje pod názvom DATALAN Digitálne mesto.
Kontakt:
Eva Medvecká
riaditeľka Divízie marketing
DATALAN, a. s.
Tel.: 02 / 50257206
E-mail: eva_medvecka@datalan.sk
www.datalan.sk