|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 24.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Emília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. septembra 2010
Mesto je proti výstavbe komplexu na Ostredkoch
Hlavné mesto nesúhlasí s výstavbou dvoch polyfunkčných objektov na uliciach Maximiliána Hella a Mesačnej v bratislavskom Ružinove. Pre agentúru SITA to uviedla hovorkyňa ...
Zdieľať
Ilustračné foto SITA/AP BRATISLAVA 13. septembra (WEBNOVINY) - Hlavné mesto nesúhlasí s výstavbou dvoch polyfunkčných objektov na uliciach Maximiliána Hella a Mesačnej v bratislavskom Ružinove. Pre agentúru SITA to uviedla hovorkyňa primátora Beatrice Szabóová. "Po posúdení investičného zámeru je vo vzťahu k územnému plánu stanovisko nesúhlasné," uviedla Szabóová. Súkromná spoločnosť Riston, s.r.o. predložila projekt výstavby komplexu štyroch deväťposchodových obytných súborov, ktoré majú vyrásť na parkovisku pri Trnavskej ceste v blízkosti ulíc Maximiliána Hella a Mesačná. Okrem 184 bytov v nich majú byť parkoviská a obchodné priestory. Občania spísali proti výstavbe petíciu, nesúhlasí s ňou ani mestská časť. "Ide o veľký záber verejných parkovacích miest, zelene a nedoriešené dopravné napojenie. Okrem toho podporujeme návrh zmeny územného plánu Bratislavy, aby toto územie bolo preklasifikované z rozvojového na stabilizované," uviedol starosta mestskej časti Slavomír Drozd. Petíciu občania doručili aj na magistrát, obyvatelia tejto lokality sa listom obrátili aj na mestských poslancov.
Podľa magistrátu navrhovaná stavba svojimi požiadavkami na parkovanie predstavuje veľký investičný projekt, ktorý podlieha posudzovaniu vplyvov nárastu dopravného zaťaženia na priľahlú komunikačnú sieť a jej križovatky. Vplyvy navrhovanej stavby na funkčnosť cestnej infraštruktúry však súčasťou dokumentácie neboli. Podľa Szabóovej by si križovatka Trnavská a Maximiliána Hella vyžadovala radikálnu prestavbu s rozsahom riešenia až po jestvujúci podjazd železničnej trate, rovnako tak aj križovatka Trnavská – Mesačná. "Hlavné mesto nesúhlasí s vytváraním ďalších nových priamych napojení na Trnavskú," uviedla Szabóová.
Výstavbou navrhovaných polyfunkčných objektov podľa Szabóovej dôjde aj k zabratiu jestvujúcich parkovísk. "S prihliadnutím na už súčasný výrazný deficit parkovacích miest v meste, ako aj priľahlú obytnú zónu a cintorín a ich nároky na parkovanie, nie je možné tento deficit prehlbovať," uviedla Szabóová. Predložená dokumentácia sa ich nahradením vôbec nezaoberá a stavbou zabraté parkovacie miesta požaduje v rámci navrhovanej stavby nahradiť.
SITA
Podľa magistrátu navrhovaná stavba svojimi požiadavkami na parkovanie predstavuje veľký investičný projekt, ktorý podlieha posudzovaniu vplyvov nárastu dopravného zaťaženia na priľahlú komunikačnú sieť a jej križovatky. Vplyvy navrhovanej stavby na funkčnosť cestnej infraštruktúry však súčasťou dokumentácie neboli. Podľa Szabóovej by si križovatka Trnavská a Maximiliána Hella vyžadovala radikálnu prestavbu s rozsahom riešenia až po jestvujúci podjazd železničnej trate, rovnako tak aj križovatka Trnavská – Mesačná. "Hlavné mesto nesúhlasí s vytváraním ďalších nových priamych napojení na Trnavskú," uviedla Szabóová.
Výstavbou navrhovaných polyfunkčných objektov podľa Szabóovej dôjde aj k zabratiu jestvujúcich parkovísk. "S prihliadnutím na už súčasný výrazný deficit parkovacích miest v meste, ako aj priľahlú obytnú zónu a cintorín a ich nároky na parkovanie, nie je možné tento deficit prehlbovať," uviedla Szabóová. Predložená dokumentácia sa ich nahradením vôbec nezaoberá a stavbou zabraté parkovacie miesta požaduje v rámci navrhovanej stavby nahradiť.
SITA