|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. júla 2014
Mesto chce od roku 2017 bezplatnú MHD pre všetkých Žilinčanov
Mesto Žilina chce od 1. januára 2017 poskytnúť bezplatnú mestskú hromadnú dopravu (MHD) pre všetkých obyvateľov s trvalým pobytom na území Žiliny a zaplatenými podlžnosťami voči mestu.
Zdieľať
Žilina 17. júla (TASR) – Mesto Žilina chce od 1. januára 2017 poskytnúť bezplatnú mestskú hromadnú dopravu (MHD) pre všetkých obyvateľov s trvalým pobytom na území Žiliny a zaplatenými podlžnosťami voči mestu.
Rozhodnutie mesta ovplyvnil podľa primátora Žiliny Igora Chomu aj príklad Frýdku-Místku v Českej republike, v ktorom bezplatná MHD funguje. „Bol som niekoľkokrát na návšteve Frýdku-Místku, niekoľkokrát sme tie témy otvárali a veľakrát som sedel s riaditeľom Dopravného podniku mesta Žilina (DPMŽ). Samozrejme, príprava ešte nejaký čas potrvá,“ povedal Choma.
Na režim bezplatnej MHD chce mesto nabiehať postupne. „Dnes majú MHD zdarma dôchodcovia nad 70 rokov, pričom sú obmedzení časom v ranných a poobedných špičkách. Ešte tento rok budú mať dopravu bez časového obmedzenia. Od roku 2015 bude MHD zdarma pre všetkých dôchodcov, ktorí majú len dôchodok a nemajú popri tom aj zamestnanie. Budeme nabiehať tak, že od 1. januára 2017 bude MHD zdarma pre poctivých Žilinčanov. Ten, kto bude mať dopravu zdarma, musí mať trvalý pobyt na území Žiliny a musí mať zaplatené všetky podlžnosti voči mestu. Lístkový systém zostane pre tých, ktorí prichádzajú do mesta,“ informoval žilinský primátor.
Upozornil, že v prvých dvoch až troch rokoch bude dopad zavedenia bezplatnej MHD negatívny, pretože mesto bude musieť dať viac prostriedkov do dopravy. „Zhruba o 2 milióny eur viac ako teraz. S tým počítame a ekonomiku nastavujeme tak, aby od roku 2017 mohla ísť v takomto režime. Ale pozitívne benefity sa budú objavovať. A to vychádza zo skúseností, ktoré sme už niekde naštudovali. Menej áut v centre mesta, to znamená menší problém s parkovaním v centre mesta. Pozitívny dopad na ekológiu a napodiv nárast počtu obyvateľov, ktorí sa hlásia na trvalý pobyt. My máme podielové dane odpočtu ľudí, ktorí sú prihlásení na trvalý pobyt v Žiline. A toto je pre nás veľmi dôležité číslo. Pretože, čím viac obyvateľov Žiliny, tým väčšie podielové dane, tým vyšší rozpočet,“ dodal Choma.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Rozhodnutie mesta ovplyvnil podľa primátora Žiliny Igora Chomu aj príklad Frýdku-Místku v Českej republike, v ktorom bezplatná MHD funguje. „Bol som niekoľkokrát na návšteve Frýdku-Místku, niekoľkokrát sme tie témy otvárali a veľakrát som sedel s riaditeľom Dopravného podniku mesta Žilina (DPMŽ). Samozrejme, príprava ešte nejaký čas potrvá,“ povedal Choma.
Na režim bezplatnej MHD chce mesto nabiehať postupne. „Dnes majú MHD zdarma dôchodcovia nad 70 rokov, pričom sú obmedzení časom v ranných a poobedných špičkách. Ešte tento rok budú mať dopravu bez časového obmedzenia. Od roku 2015 bude MHD zdarma pre všetkých dôchodcov, ktorí majú len dôchodok a nemajú popri tom aj zamestnanie. Budeme nabiehať tak, že od 1. januára 2017 bude MHD zdarma pre poctivých Žilinčanov. Ten, kto bude mať dopravu zdarma, musí mať trvalý pobyt na území Žiliny a musí mať zaplatené všetky podlžnosti voči mestu. Lístkový systém zostane pre tých, ktorí prichádzajú do mesta,“ informoval žilinský primátor.
Upozornil, že v prvých dvoch až troch rokoch bude dopad zavedenia bezplatnej MHD negatívny, pretože mesto bude musieť dať viac prostriedkov do dopravy. „Zhruba o 2 milióny eur viac ako teraz. S tým počítame a ekonomiku nastavujeme tak, aby od roku 2017 mohla ísť v takomto režime. Ale pozitívne benefity sa budú objavovať. A to vychádza zo skúseností, ktoré sme už niekde naštudovali. Menej áut v centre mesta, to znamená menší problém s parkovaním v centre mesta. Pozitívny dopad na ekológiu a napodiv nárast počtu obyvateľov, ktorí sa hlásia na trvalý pobyt. My máme podielové dane odpočtu ľudí, ktorí sú prihlásení na trvalý pobyt v Žiline. A toto je pre nás veľmi dôležité číslo. Pretože, čím viac obyvateľov Žiliny, tým väčšie podielové dane, tým vyšší rozpočet,“ dodal Choma.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR