Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

24. júna 2011

Mesto a Košický kraj dostanú 68 mil. € na koľajovú dopravu



Realizácia prvej etapy Integrovaného dopravného systému v Košickom kraji bude približne stáť 68 mil. eur. Ide o tri čiastkové projekty, ktoré budú financované z eurofondov z ...



Zdieľať
elektricka Foto: SITA/Michal BurzaKOŠICE 24. júna (WEBNOVINY) - Realizácia prvej etapy Integrovaného dopravného systému v Košickom kraji bude približne stáť 68 mil. eur. Ide o tri čiastkové projekty, ktoré budú financované z eurofondov z operačného programu Doprava. Dohodu o tom v piatok na spoločnom stretnutí predstavili minister dopravy Ján Figeľ, predseda Košického samosprávneho kraja Zdenko Trebuľa a viceprimátor Košíc Ladislav Lazár. Hlavnou investíciou však bude modernizácia a výstavba koľajovej trate zo Staničného námestia na Námestie Maratónu mieru s predpokladaným investičným nákladom 32 mil. eur. Je to začiatok budovania Integrovanej koľajovej dopravy v Košiciach.


Prvá etapa projektu sa má začať realizovať čo najrýchlejšie, a ukončená by mala byť najneskôr do roku 2015. Zrekonštruuje sa nielen trať, ale aj osem zastávok a terminál na železnične stanici. Na Staničnom námestí sa rozšíri obratisko a vybuduje zapojenie trate do koľajiska železnične stanice. Projekt v budúcnosti umožní nasadenie ľahkých koľajových vlakov typu tram-train, ktoré budú premávať z Margecian a Prešova a cez nový železničný terminál Sever priamo prejdú na do systému integrovanej koľajovej dopravy. Budovanie terminálu Sever a prepojenia koľajovej dopravy až na sídlisko Ťahanovce, ako aj nákup vlakov tram-train sa má uskutočniť v rokoch 2015 až 2020.

Druhým projektom je výstavba terminálu integrovanej osobnej prepravy v Moldave nad Bodvou a tretím elektrifikácia trate Haniska pri Košiciach – Veľká Ida – Moldava. Predpokladané náklady sú 6,3 mil. eur na terminál a elektrifikácia s modernizáciou zástavky Hutníky pri oceliarenskom kombináte bude stáť 29,3 mil. eur. Vybudovanie terminálu spolu s elektrifikáciou trate umožní nasadenie ľahkých vlakových súprav, ktoré budú môcť jazdiť aj po električkovej trati v Košiciach, čo prispeje v celom úseku k zrýchleniu prepravy, zvýšeniu jej kvality a efektívnosti. Výstavba sa má realizovať v rokoch 2013 až 2015.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Francúzske banky súhlasia s dlhšou splatnosťou dlhov Atén
<< predchádzajúci článok
Hospodárstvo USA v prvom kvartáli vzrástlo o 1,9 %