|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. septembra 2010
Mercedes v Paríži predstaví elektrické Áčko
Tagy: Mercedes
Elektromobily sú vhodné predovšetkým na jazdu po meste a na kratšie vzdialenosti, pretože pri vyšších rýchlostiach rapídne narastá spotreba energie a prudko klesá dojazd. ...
Zdieľať
Foto: Mercedes
BRATISLAVA 18. septembra (WEBNOVINY) - Elektromobily sú vhodné predovšetkým na jazdu po meste a na kratšie vzdialenosti, pretože pri vyšších rýchlostiach rapídne narastá spotreba energie a prudko klesá dojazd. Najmenší model značky Mercedes, trieda A, je preto vhodným adeptom na implantáciu čisto elektrického pohonného ústrojenstva.
Elektrické „Áčko“ dostalo prívlastok „E-CELL“ a vzniklo v rámci rozsiahleho programu automobilky Mercedes s označením BlueEFFICIENCY, ktorý je zameraný na znižovanie spotreby paliva a emisií automobilov. Ak nerátame s emisiami vytvorenými na výrobu elektrickej energie, elektrické „Áčko“ počas jazdy produkuje nulové emisie. Poháňa ho synchrónny elektromotor s maximálnym výkonom 71 kW (95 k) a krútiacim momentom 290 Nm. Kontinuálny výkon motora však predstavuje hodnota 50 kW (68 k). V reči čísel to znamená, že na stovku sa „Áčko“ E-CELL rozbehne za 14 sekúnd a dosahuje maximálnu rýchlosť 150 km/h.
Energiu motoru dodávajú dve lítium-iónové batérie. Ich plné nabitie z bežnej domácej elektrickej siete s napätím 230 V trvá 8 hodín, čo vám vystačí na 100 km jazdy. Pri šetrnom spôsobe jazdy sa však dá prejsť aj 200 km. Ak máte k dispozícii aj elektrickú sieť s napätím 400 V, doba nabíjania sa skráti na polovicu.
Zaujímavosťou je, že stav batérií vášho auta si môžete sledovať aj na diaľku cez internet, alebo pomocou aplikácií v mobilných telefónoch typu „smartphone“. Samozrejmosťou je automatická klimatizácia, ktorá sa dá dokonca aktivovať na diaľku ešte pred vašim príchodom k autu. Nastupujete tak do vychladeného, prípadne vyhriateho auta. Nechýba ani satelitná navigácia. Štandardom sú bi-xenónové svetlomety.
Mercedes triedy A E-CELL vznikne iba v špeciálnej sérii limitovanej na 500 kusov. K dispozícii bude iba v päťdverovom prevedení. Predávať sa bude iba na niektorých európskych trhoch a to výhradne na lízing. Cena zatiaľ nebola zverejnená.
Elektrické „Áčko“ dostalo prívlastok „E-CELL“ a vzniklo v rámci rozsiahleho programu automobilky Mercedes s označením BlueEFFICIENCY, ktorý je zameraný na znižovanie spotreby paliva a emisií automobilov. Ak nerátame s emisiami vytvorenými na výrobu elektrickej energie, elektrické „Áčko“ počas jazdy produkuje nulové emisie. Poháňa ho synchrónny elektromotor s maximálnym výkonom 71 kW (95 k) a krútiacim momentom 290 Nm. Kontinuálny výkon motora však predstavuje hodnota 50 kW (68 k). V reči čísel to znamená, že na stovku sa „Áčko“ E-CELL rozbehne za 14 sekúnd a dosahuje maximálnu rýchlosť 150 km/h.
Energiu motoru dodávajú dve lítium-iónové batérie. Ich plné nabitie z bežnej domácej elektrickej siete s napätím 230 V trvá 8 hodín, čo vám vystačí na 100 km jazdy. Pri šetrnom spôsobe jazdy sa však dá prejsť aj 200 km. Ak máte k dispozícii aj elektrickú sieť s napätím 400 V, doba nabíjania sa skráti na polovicu.
Zaujímavosťou je, že stav batérií vášho auta si môžete sledovať aj na diaľku cez internet, alebo pomocou aplikácií v mobilných telefónoch typu „smartphone“. Samozrejmosťou je automatická klimatizácia, ktorá sa dá dokonca aktivovať na diaľku ešte pred vašim príchodom k autu. Nastupujete tak do vychladeného, prípadne vyhriateho auta. Nechýba ani satelitná navigácia. Štandardom sú bi-xenónové svetlomety.
Mercedes triedy A E-CELL vznikne iba v špeciálnej sérii limitovanej na 500 kusov. K dispozícii bude iba v päťdverovom prevedení. Predávať sa bude iba na niektorých európskych trhoch a to výhradne na lízing. Cena zatiaľ nebola zverejnená.
Tagy: Mercedes
Súvisiace články:
Lacný spôsob prepravy a bývania od Piaggia (17. 9. 2010)
V Paríži sa predvedie Focus ST (16. 9. 2010)
Abarth predstaví v Paríži dva nové modely (14. 9. 2010)
Chevrolet predstaví v Paríži modernizovanú Captivu (14. 9. 2010)
Opel predstaví Astru GTC (8. 9. 2010)
Chevrolet ukáže v Paríži aj nové sériové Aveo (8. 9. 2010)
Bentley Continental GT prešlo modernizáciou (8. 9. 2010)
Boj o titul najrýchlejšieho auta sveta pokračuje (7. 9. 2010)
Kia Venga bude mať dvojičku - Hyundai ix20 (4. 9. 2010)
V Paríži sa ukáže aj vynovený Citroën C4 Picasso (3. 9. 2010)