|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. decembra 2010
Mercedes triedy B s osemvalcom pod kapotou
Tagy: Mercedes
Mercedes triedy B je malé rodinné MPV. Niekomu v Rastatte sa však v hlave zrodila otázka, ako by asi toto auto jazdilo, keby malo pod kapotou osemvalcový motor. Zostavil sa tím ...
Zdieľať
Foto: Mercedes
BRATISLAVA 27. decembra (WEBNOVINY) - Mercedes triedy B je malé rodinné MPV. Niekomu v Rastatte sa však v hlave zrodila otázka, ako by asi toto auto jazdilo, keby malo pod kapotou osemvalcový motor. Zostavil sa tím 12-tich študentov a šialený plán sa mohol začať realizovať.
Ako základ poslúžil Mercedes B200 CDI. Turbodiesel išiel do starého železa a na jeho mieste ho nahradil 5,5 litrový osemvalec z triedy E. Motor dosahuje výkon 285 kW (387 k) a produkuje 530 Nm krútiaceho momentu. Ten je prostredníctvom sedemstupňovej automatickej prevodovky posielaný na zadné kolesá. Áno zadné. Trieda B má síce pohon prednej nápravy, ale s takýmto motorom pod kapotou to neprichádza do úvahy. Do starého železa preto motor nasledovala aj zadná náprava a na jej miesto prišla náprava z minulej generácie Mercedesu triedy E.
Mercedes B55, ako svoj projekt študenti označili, zrýchľuje na stovku za nejakých 5,2 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. K mimoriadnemu nárastu výkonu sa musel prispôsobiť aj podvozok. Auto dostalo tvrdšie pružiny značky K&W. Kvôli úprave narástla jeho hmotnosť o 180 kg na výsledných 1 620 kg. Vyšší výkon a hmotnosť si pýtajú silnejšie brzdy. Boli použité vŕtane a odvetrávané kotúče z Mercedesu C32 AMG. Vpredu sú kotúče s rozmermi 345 x 34 mm, vzadu majú 300 x 30 mm. Samozrejmosťou je ABS, ASR a ESP.
Snahou tvorcov tohto unikátneho auta bolo vytvoriť z „Béčka“ nenápadný rýchlik. Myslím, že sa im to aj podarilo. Auto dostalo iba zatmavené pozadie svetlometov a tmavšiu masku chladiča. Vzadu si môžete všimnúť originálny výfukový systém. Auto jazdí na 18-palcových diskoch kolies AMG, ale žiadne výstredné optické úpravy na ňom nenájdete. Prestavba trvala osem mesiacov a auto vzniklo iba v jedinom exemplári. S výrobou sa nepočíta a to ani s malosériovou.
Ako základ poslúžil Mercedes B200 CDI. Turbodiesel išiel do starého železa a na jeho mieste ho nahradil 5,5 litrový osemvalec z triedy E. Motor dosahuje výkon 285 kW (387 k) a produkuje 530 Nm krútiaceho momentu. Ten je prostredníctvom sedemstupňovej automatickej prevodovky posielaný na zadné kolesá. Áno zadné. Trieda B má síce pohon prednej nápravy, ale s takýmto motorom pod kapotou to neprichádza do úvahy. Do starého železa preto motor nasledovala aj zadná náprava a na jej miesto prišla náprava z minulej generácie Mercedesu triedy E.
Mercedes B55, ako svoj projekt študenti označili, zrýchľuje na stovku za nejakých 5,2 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. K mimoriadnemu nárastu výkonu sa musel prispôsobiť aj podvozok. Auto dostalo tvrdšie pružiny značky K&W. Kvôli úprave narástla jeho hmotnosť o 180 kg na výsledných 1 620 kg. Vyšší výkon a hmotnosť si pýtajú silnejšie brzdy. Boli použité vŕtane a odvetrávané kotúče z Mercedesu C32 AMG. Vpredu sú kotúče s rozmermi 345 x 34 mm, vzadu majú 300 x 30 mm. Samozrejmosťou je ABS, ASR a ESP.
Snahou tvorcov tohto unikátneho auta bolo vytvoriť z „Béčka“ nenápadný rýchlik. Myslím, že sa im to aj podarilo. Auto dostalo iba zatmavené pozadie svetlometov a tmavšiu masku chladiča. Vzadu si môžete všimnúť originálny výfukový systém. Auto jazdí na 18-palcových diskoch kolies AMG, ale žiadne výstredné optické úpravy na ňom nenájdete. Prestavba trvala osem mesiacov a auto vzniklo iba v jedinom exemplári. S výrobou sa nepočíta a to ani s malosériovou.
Tagy: Mercedes
Súvisiace články:
Aston Martin DB9 v špeciálnej edícii (23. 12. 2010)
Toyota odhalila nový Yaris (22. 12. 2010)
BMW X3 dostalo M-paket (17. 12. 2010)
BMW radu 1 omladlo (16. 12. 2010)
Jeep predstavil nový Compass (15. 12. 2010)
Mitsubishi zverejnilo skice nového kompaktného vozidla (10. 12. 2010)
Volkswagen predstavil terénny Transporter (9. 12. 2010)
Chrysler ukázal nový model s označením 300 (7. 12. 2010)
Honda predstavila faceliftovaný Jazz (1. 12. 2010)
Poznáme ceny Lexusu CT 200h (1. 12. 2010)