Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Šport

08. decembra 2010

Mégane RS bude jazdiť rely



Renault Mégane RS v úprave N4 má oproti sériovej verzii mierne zvýšený výkon. Zatiaľ čo „sériovka“ produkuje 184 kW (250 k), verzia N4 disponuje výkonom 199 kW (270 k), ...



Zdieľať
renault megane rs n4 Foto: Renault Sport

BRATISLAVA 8. decembra (WEBNOVINY) - Renault Mégane RS v úprave N4 má oproti sériovej verzii mierne zvýšený výkon. Zatiaľ čo „sériovka“ produkuje 184 kW (250 k), verzia N4 disponuje výkonom 199 kW (270 k), ale už pri 4 000 ot./min. Oveľa viac narástol krútiaci moment. Ten sa zvýšil z pôvodných 340 Nm až na neuveriteľných 470 Nm pri 3 000 ot./min. Nárast výkonových parametrov má na svedomí upravené sanie, výfuk a elektronika od Cosworthu. Dvojlitrový štvorvalec prepĺňaný turbodúchadlom poháňa predné kolesá prostredníctvom päťstupňovej manuálnej prevodovky ZF a samosvorného diferenciálu.

Silnou stránkou Méganu RS N4 je však podvozok. Vychádza zo športovejšej verzie Cup, ale o jeho úpravu sa postarala švédska spoločnosť Öhlins. Brzdy dodalo talianske Brembo. Vpredu sú štvorpiestikové strmene a kotúče s priemerom 355 mm, zadné kotúče majú priemer 290 mm.

Foto: Renault Sport
Auto bolo oproti sériovej verzii výrazne odľahčené. Presnú váhu však nepoznáme. Sériová verzia váži 1 462 kg a predpisy kategórie N4 uvádzajú minimálnu hmotnosť 1 316 kg. Mégane RS N4 má takmer kompletne odstrojený interiér. Pribudol hasiaci systémem, bezpečnostný rám a dve športové sedadlá značky Sablet so šesťbodovými bezpečnostnými pásmi.

Mégane RS N4 sa bude predávať ako sada. To znamená, že si kúpite Mégane RS (nový stojí 28 900 €) a potom ešte zaplatíte za to, že vám z neho vyhádžu všetky veci. Ale o tom je motoršport.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Športovec roka 2010 - desiatka je jasná, chýba Martikán
<< predchádzajúci článok
Do osemfinále Ligy majstrov sa prebojovala aj Kodaň