14. septembra 2005
V ateliéri s rozlohou 1 200 štvorcových metrov sa nachádza 18 priestorov - byty, kaviareň, kancelárie, schodisko, pavlačová chodba a mnohé ďalšie. „Veríme, že seriál natoľko chytí diváka, že priestory využijeme až do roku 2030, je to naše zbožné želanie,“ povedal riaditeľ spoločnosti Maya Vojtech Hron. Prianie riaditeľa Centra umeleckej tvorby TV Markíza Romana Liptáka je ešte odvážnejšie: „Kiežby sa seriál nikdy neskončil.“
Rodinné tajomstvá, ktoré už druhý týždeň vysiela verejnoprávna STV, stavili na modernosť a neobvyklé postupy. Čo prináša Markíza? „Sme krajina, ktorá nemá seriálovú tradíciu, učíme sa písať scenáre. Nechceme vyhlasovať, že to bude prevrat, ale my chceme priniesť silný príbeh,“ vyhlásil Hron. „Efekt seriálu je takzvaný nabaľovací,“ dodala vedúca PR Ivana Semjanová.
Vyzerá to tak, že Markíza na rozdiel od STV stavila na klasiku - typickú podobu pondelkových inscenácií, dokonca aj na sprievodnú pieseň - zvučku vybrala spomedzi dvadsiatich kandidátov - osvedčenú dvojicu Žbirka-Peteraj. Ich pieseň naspievala s Mirom Žbirkom slovenská popstar Marika Gombitová, čím si Markíza pripisuje pred divákom ďalšie plus - Marikin návrat na scénu po takmer štvrťstoročí.
Nebude to prvá slovenská telenovela? - pýtame sa za divákov.
Hron reaguje: „Nie, pretože nevieme, ako sa skončí. My budeme len dlho rozprávať príbehy siedmich ľudí.“
V čom je podľa Markízy jej seriál iný? Podľa Hrona v tom, že „sme bližšie k divákovi“, podľa Liptáka v tom, že „sme rodinný seriál“.
Tak či onak, konečné slovo má aj tak divák, a ten je pre obe televízie spoločný.
Seriál Medzi nami spúšťa Markíza 19. septembra, pôjde trikrát do týždňa - v pondelok, stredu a piatok, každá časť trvá 42 minút.

Zábery z nakrúcania v štúdiu.
Foto Július Dubravay
Alena Horváthová-Čisáriková