|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. marca 2014
Medzi bankami zosilnie boj o klientov
Nárast konkurencie medzi bankami i väčší záujem klientov o mobilné bankovníctvo. Také budú tohtoročné trendy vo finančnom sektore. Vyplýva to z rebríčka Top 10 ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: Andrej Galica
Bratislava 29. marca (TASR) – Nárast konkurencie medzi bankami i väčší záujem klientov o mobilné bankovníctvo. Také budú tohtoročné trendy vo finančnom sektore. Vyplýva to z rebríčka Top 10 bankových prognóz a trendov pre rok 2014, ktoré každoročne zostavuje viac ako 60 svetových lídrov z oblasti bankovníctva a finančných služieb.Prognózy finančníkov pre tento rok hovoria, že medzi bankami zosilnie boj o klientov. Rozhodujúcim faktorom pritom bude najmä kvalita a typ služieb, ktoré budú banky ponúkať. Dôraz sa bude klásť na zjednodušenie bankových procesov, personalizáciu bankových služieb a vylepšenie mobilného bankovníctva. Potvrdzuje to aj štúdia globálnej poradenskej spoločnosti AlixPartners, podľa ktorej pre 60 % majiteľov smartfónov a tabletov v USA bolo na konci roku 2013 práve mobilné bankovníctvo dôležitým alebo najdôležitejším dôvodom pre zmenu primárnej banky. Tento celosvetový trend bude pokračovať s nárastom počtu mobilných zariadení a časom strávenom na nich.
V roku 2014 sa taktiež očakáva nárast využívania služieb online bankovníctva. Súvisí to aj s narastajúcim počtom ľudí využívajúcich internet. Aj najnovšie prieskumy spoločnosti Gemius ukázali, že na Slovensku využíva internet 68 % ľudí, čo predstavuje medziročný nárast užívateľov internetu o 4 %.
Online bankovníctvo pritom môže klientom priniesť viaceré výhody. "Bankovníctvo, ktoré funguje online, je rýchlejšie, efektívnejšie a nevyžaduje také množstvo nákladov ako banky s fyzickými pobočkami. Klienti tak majú k dispozícii viac benefitov v podobe nižších či nulových poplatkov za služby, ktoré sú v klasických bankách často spoplatňované," tvrdí šéf oddelenia vývoja produktov a elektronického bankovníctva v Zuno Bank Andrej Čársky.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR