|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
06. mája 2011
McLaren MP4-12C ide pretekať
Sériovú verziu McLarenu MP4-12C poháňa 3,8-litrový vidlicový osemvalec preplňovaný dvojicou turbodúchadiel. Agregát je vyladený na 441 kW (600 k) a 600 Nm. Na stovku rozbehne toto ...
Zdieľať
Foto: McLaren
BRATISLAVA 6. mája (WEBNOVINY) - Sériovú verziu McLarenu MP4-12C poháňa 3,8-litrový vidlicový osemvalec preplňovaný dvojicou turbodúchadiel. Agregát je vyladený na 441 kW (600 k) a 600 Nm. Na stovku rozbehne toto auto iba za 3,3 sekundy (so špeciálnymi pneumatikami Corsa za 3,1 sekundy). Z nuly na dvestovku to McLaren MP4-12C dokáže za skvelých 9,1 s (so špeciálnymi pneumatikami Corsa za 8,9 sekundy).
Paradoxom je, že súťažný špeciál kategórie GT3 síce používa ten istý motor, avšak s nižším výkonom. Chýba mu dokonca až 100 koní. Produkuje teda 368 kW (500 k). Otáčky motora sú obmedzené na 7 500 ot./min., čo by mohlo zvýšiť spoľahlivosť. Práve tá je vo vytrvalostných pretekoch veľmi dôležitá. Samozrejmosťou je športová riadiaca jednotka, rovnako ako okruhové pružiny, tlmiče a stabilizátory. Sériovú sedemstupňovú prevodovku nahradila šesťstupňová sekvenčná, ktorá je až o 80 kg ľahšia. Základom auta je však ten istý ľahučký karbónový monokok vážiaci iba 75 kg. Spomaľovanie majú na starosti kotúče s priemerom 378 mm vpredu a 355 mm vzadu. Šesťpiestikové strmene vpredu a štvorpiestikové strmene vzadu dodala spoločnosť Akebono, ktorá zásobuje aj tímy formuly 1.
Auto bude mať svoju súťažnú premiéru na vytrvalostných pretekoch v španielskom Blancpaine. Potom ho budete môcť vidieť na pretekoch vo francúzskom Magny-Cours, anglickom Silverstone, ale aj „Festivale rýchlosti“ v britskom Goodwoode.
Dostane sa aj na cesty?
Objavili sa aj špekulácie, že automobilka plánuje vydať limitovanú edíciu tohto modelu určenú na bežnú cestnú premávku. Porsche GT3 RS by tak malo nového konkurenta. Údajne by malo vzniknúť 20 áut, pričom cena jedného by bola 345 000 €.
Paradoxom je, že súťažný špeciál kategórie GT3 síce používa ten istý motor, avšak s nižším výkonom. Chýba mu dokonca až 100 koní. Produkuje teda 368 kW (500 k). Otáčky motora sú obmedzené na 7 500 ot./min., čo by mohlo zvýšiť spoľahlivosť. Práve tá je vo vytrvalostných pretekoch veľmi dôležitá. Samozrejmosťou je športová riadiaca jednotka, rovnako ako okruhové pružiny, tlmiče a stabilizátory. Sériovú sedemstupňovú prevodovku nahradila šesťstupňová sekvenčná, ktorá je až o 80 kg ľahšia. Základom auta je však ten istý ľahučký karbónový monokok vážiaci iba 75 kg. Spomaľovanie majú na starosti kotúče s priemerom 378 mm vpredu a 355 mm vzadu. Šesťpiestikové strmene vpredu a štvorpiestikové strmene vzadu dodala spoločnosť Akebono, ktorá zásobuje aj tímy formuly 1.
Auto bude mať svoju súťažnú premiéru na vytrvalostných pretekoch v španielskom Blancpaine. Potom ho budete môcť vidieť na pretekoch vo francúzskom Magny-Cours, anglickom Silverstone, ale aj „Festivale rýchlosti“ v britskom Goodwoode.
Dostane sa aj na cesty?
Objavili sa aj špekulácie, že automobilka plánuje vydať limitovanú edíciu tohto modelu určenú na bežnú cestnú premávku. Porsche GT3 RS by tak malo nového konkurenta. Údajne by malo vzniknúť 20 áut, pričom cena jedného by bola 345 000 €.