|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. marca 2011
Mazda postavila pretekársku MX-5
Mazda MX-5 GT bola pre konštruktérov veľkou výzvou. Ich cieľom bolo postaviť také ľahké auto, aké sa len dá. Preto sa konštruktéri starostlivo venovali hmotnosti každého jedného ...
Zdieľať
Foto: Mazda
BRATISLAVA 24. marca (WEBNOVINY) - Mazda MX-5 GT bola pre konštruktérov veľkou výzvou. Ich cieľom bolo postaviť také ľahké auto, aké sa len dá. Preto sa konštruktéri starostlivo venovali hmotnosti každého jedného dielu a zamýšľali sa nad tým, či by sa to, či ono nedalo nahradiť ľahšou súčiastkou. Výsledok? Iba 850 kg. Začínalo sa pritom na hmotnosti 1 090 kg. Podarilo sa tak ušetriť takmer 250 kg.
Znižovanie hmotnosti však malo v tomto prípade naozaj extrémny charakter. Práce trvali až 400 hodín. Auto dostalo polykarbonátové okná, karbónové dvere a povinnú výbavu podľa predpisov FIA – ochranný rám a hasiaci systém. Nechýbajú ľahučké športové sedadlá a volant. Samozrejmosťou sú aj mimoriadne ľahké disky kolies. Skelet auta bol dokonca ponorený do kyseliny, aby sa tak ušetrilo 15 kg.
Prečo všetka tá snaha? Mazda sa totiž chystá poslať svoje auto medzi tvrdých súperov vyhlásených značiek ako Aston Martin, Lotus, Porsche, či BMW. V takejto konkurencii by sa Mazda MX-5 so svojim dvojlitrovým motorom ľahko stratila. Japonská automobilka však chce propagovať svoju filozofiu šetrenia paliva a zvyšovania dynamiky jazdy prostredníctvom znižovania hmotnosti aj v pretekoch.
Okrem brutálneho odľahčenia bol teda dvojlitrový štvorvalec Mazdy MX-5 upravený a vo verzii GT dosahuje výkon až 205 kW (279 k). Ľahučké auto dokáže vystreliť na stovku za neuveriteľné tri sekundy. Pomáha mu k tom u šesťstupňová sekvenčná prevodovka s radením pomocou pádiel pod volantom. Zadná náprava, zavesenia kolies a vlastne celé hnacie ústrojenstvo bolo prispôsobené na náročné požiadavky vytrvalostných pretekov.
Seriál pretekov Britcar MSA British Endurance Championship 2011, pre ktorý bola Mazda MX-5 GT skonštruovaná, sa začne už tento víkend. V sobotu 26. marca štartujú prvé preteky na okruhu Silverstone. Dávidovi v podobe Mazdy MX-5 GT, ktorý chce tromfnúť Goliášov trikom zo starej školy – nízkej hmotnosti, držíme palce.
Znižovanie hmotnosti však malo v tomto prípade naozaj extrémny charakter. Práce trvali až 400 hodín. Auto dostalo polykarbonátové okná, karbónové dvere a povinnú výbavu podľa predpisov FIA – ochranný rám a hasiaci systém. Nechýbajú ľahučké športové sedadlá a volant. Samozrejmosťou sú aj mimoriadne ľahké disky kolies. Skelet auta bol dokonca ponorený do kyseliny, aby sa tak ušetrilo 15 kg.
Prečo všetka tá snaha? Mazda sa totiž chystá poslať svoje auto medzi tvrdých súperov vyhlásených značiek ako Aston Martin, Lotus, Porsche, či BMW. V takejto konkurencii by sa Mazda MX-5 so svojim dvojlitrovým motorom ľahko stratila. Japonská automobilka však chce propagovať svoju filozofiu šetrenia paliva a zvyšovania dynamiky jazdy prostredníctvom znižovania hmotnosti aj v pretekoch.
Okrem brutálneho odľahčenia bol teda dvojlitrový štvorvalec Mazdy MX-5 upravený a vo verzii GT dosahuje výkon až 205 kW (279 k). Ľahučké auto dokáže vystreliť na stovku za neuveriteľné tri sekundy. Pomáha mu k tom u šesťstupňová sekvenčná prevodovka s radením pomocou pádiel pod volantom. Zadná náprava, zavesenia kolies a vlastne celé hnacie ústrojenstvo bolo prispôsobené na náročné požiadavky vytrvalostných pretekov.
Seriál pretekov Britcar MSA British Endurance Championship 2011, pre ktorý bola Mazda MX-5 GT skonštruovaná, sa začne už tento víkend. V sobotu 26. marca štartujú prvé preteky na okruhu Silverstone. Dávidovi v podobe Mazdy MX-5 GT, ktorý chce tromfnúť Goliášov trikom zo starej školy – nízkej hmotnosti, držíme palce.