|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. apríla 2007
Maximálny čas práce v doprave za týždeň má byť 60 hodín
Vláda dnes schválila návrh zákona o organizácii pracovného času v doprave, ktorý určuje maximálny týždenný pracovný čas zamestnancov v tomto sektore na 60 hodín. Ich priemerný pracovný čas ...
Zdieľať
BRATISLAVA 25. apríla (WEBNOVINY) - Vláda dnes schválila návrh zákona o organizácii pracovného času v doprave, ktorý určuje maximálny týždenný pracovný čas zamestnancov v tomto sektore na 60 hodín. Ich priemerný pracovný čas za týždeň vrátane nadčasov zároveň nesmie byť dlhší ako 48 hodín počas štyroch po sebe nasledujúcich mesiacov. Priemerný pracovný čas zamestnanca v doprave vykonávajúceho nočnú prácu podľa návrhu zákona nesmie pritom presiahnuť desať hodín za 24 hodín počas šiestich po sebe nasledujúcich mesiacov.
Ako ďalej vyplýva zo schváleného návrhu zákona, zamestnávateľ môže nariadiť zamestnancovi v doprave pracovnú pohotovosť v rozsahu najviac 300 hodín za kalendárny rok a ak ide o zamestnanca závodného hasičského alebo záchranného útvaru na dráhe, letisku alebo v prístave, najviac 400 hodín za kalendárny rok. Pracovná pohotovosť v rámci pracovnej zmeny však nesmie u zamestnanca v doprave okrem člena posádky lietadla presiahnuť 24 hodín v priebehu týždňa a 72 hodín v priebehu kalendárneho mesiaca. Zamestnanec v doprave má podľa návrhu zákona zároveň nárok na minimálny denný odpočinok trvajúci 11 po sebe nasledujúcich hodín za 24 hodín. Z preukázateľných objektívnych technických alebo organizačných dôvodov ho možno skrátiť najviac na šesť hodín za 24 hodín.
Pracovný čas členov posádky lietadla by mal byť rozvrhnutý tak, aby celkový čas letu vrátane letu pre iných zamestnávateľov nepresiahol 900 hodín počas kalendárneho roka, 110 hodín počas mesiaca alebo počas 30 po sebe nasledujúcich dní, 12 hodín počas 24 po sebe nasledujúcich hodín na diaľkových linkách, 10 hodín na ostatných linkách a pri ostatnej leteckej činnosti a 4 hodiny počas 24 hodín, ak ide o pilota vo výcviku.
Inšpektorát práce môže uložiť zamestnávateľovi za porušenie predpisov pokutu až do 1 mil. Sk. Pokuty pre vodičov za priestupky by sa mali pohybovať v rozmedzí od 5 tis. Sk až do 50 tis. Sk. Vzhľadom na očakávaný nárast kontrol a požiadaviek sa má počet inšpektorov Národného inšpektorátu práce zdvojnásobiť na 64 osôb. Počet kontrol v doprave sa má totiž zvýšiť o 100 % v roku 2008 a v roku 2010 o ďalších 100 %. Dobudovanie kontrolného systému si vyžiada pre Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR ďalších 20 mil. Sk.
SITA