|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 18.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Eugen
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. januára 2013
Matovičovci chcú obmedziť prezidentove kompetencie
BRATISLAVA 14. januára (WEBNOVINY) – Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti (OĽaNO) chcú obmedziť kompetencie prezidenta SR po tom, čo Ivan Gašparovič odmietol za generálneho prokurátora vymenovať Jozefa Čentéša. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 14. januára (WEBNOVINY) – Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti (OĽaNO) chcú obmedziť kompetencie prezidenta SR po tom, čo Ivan Gašparovič odmietol za generálneho prokurátora vymenovať Jozefa Čentéša.
Miroslav Kadúc a Igor Matovič preto pripravili novelu ústavy, v ktorej chcú prezidentovi stanoviť časový limit, dokedy môže oznámiť, že kandidáta na generálneho prokurátora, sudcu, predsedu alebo podpredsedu Najvyššieho súdu Slovenskej republiky nevymenuje.
Vo všetkých prípadoch má byť táto lehota 60 dní. Ak to prezident neurobí, na ďalší deň sa kandidát považuje za vymenovaného.
Predložili aj novelu o prokuratúre
OĽaNO chcú svojím návrhom minimalizovať priestor na svojvôľu najvyšších štátnych predstaviteľov. Kadúc s Matovičom predložili do parlamentu aj novelu zákona o prokuratúre, ktorá súvisí s nimi navrhovanou zmenou ústavy.
Návrh ústavného zákona zavádza podľa poslancov za OĽaNO alternatívny ústavný mechanizmus vymenovania osoby do funkcie generálneho prokurátora, sudcu, predsedu alebo podpredsedu Najvyššieho súdu Slovenskej republiky.
Tento mechanizmus sa spustí v prípade, ak nedôjde k vymenovaniu osoby do funkcie alebo k oznámeniu prezidenta o nevymenovaní v stanovenej lehote.
Predišlo by sa odďaľovaniu rozhodnutí
Následkom prijatia predkladanej úpravy podľa predkladateľov bude, že vymenovanie osoby do funkcie generálneho prokurátora, sudcu, predsedu a podpredsedu Najvyššieho súdu Slovenskej republiky nebude môcť podliehať nerelevantnému odďaľovaniu rozhodnutia tak, ako sa javilo napríklad pri osobe navrhnutej na vymenovanie za generálneho prokurátora v roku 2010.
Legitimitu návrhu podľa nich podporuje veľká spoločenská objednávka prezentovaná v masových médiách a v občianskych iniciatívach, ako aj už existujúca ústavná prax, ku ktorej zjednoteniu s ustanoveniami Ústavy Slovenskej republiky dôjde po prijatí návrhu ústavného zákona.
Miroslav Kadúc a Igor Matovič preto pripravili novelu ústavy, v ktorej chcú prezidentovi stanoviť časový limit, dokedy môže oznámiť, že kandidáta na generálneho prokurátora, sudcu, predsedu alebo podpredsedu Najvyššieho súdu Slovenskej republiky nevymenuje.
Vo všetkých prípadoch má byť táto lehota 60 dní. Ak to prezident neurobí, na ďalší deň sa kandidát považuje za vymenovaného.
Predložili aj novelu o prokuratúre
OĽaNO chcú svojím návrhom minimalizovať priestor na svojvôľu najvyšších štátnych predstaviteľov. Kadúc s Matovičom predložili do parlamentu aj novelu zákona o prokuratúre, ktorá súvisí s nimi navrhovanou zmenou ústavy.
Návrh ústavného zákona zavádza podľa poslancov za OĽaNO alternatívny ústavný mechanizmus vymenovania osoby do funkcie generálneho prokurátora, sudcu, predsedu alebo podpredsedu Najvyššieho súdu Slovenskej republiky.
Tento mechanizmus sa spustí v prípade, ak nedôjde k vymenovaniu osoby do funkcie alebo k oznámeniu prezidenta o nevymenovaní v stanovenej lehote.
Predišlo by sa odďaľovaniu rozhodnutí
Následkom prijatia predkladanej úpravy podľa predkladateľov bude, že vymenovanie osoby do funkcie generálneho prokurátora, sudcu, predsedu a podpredsedu Najvyššieho súdu Slovenskej republiky nebude môcť podliehať nerelevantnému odďaľovaniu rozhodnutia tak, ako sa javilo napríklad pri osobe navrhnutej na vymenovanie za generálneho prokurátora v roku 2010.
Legitimitu návrhu podľa nich podporuje veľká spoločenská objednávka prezentovaná v masových médiách a v občianskych iniciatívach, ako aj už existujúca ústavná prax, ku ktorej zjednoteniu s ustanoveniami Ústavy Slovenskej republiky dôjde po prijatí návrhu ústavného zákona.