|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 19.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Alžbeta
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. februára 2015
Materská spoločnosť reťazcov Burger King a Tim Hortons vykázala stratu
Restaurant Brands International, materská spoločnosť amerického hamburgerového reťazca Burger King a kanadskej siete podnikov s rýchlym občerstvením Tim Hortons, zaznamenala v ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
New York 17. februára (TASR) - Restaurant Brands International, materská spoločnosť amerického hamburgerového reťazca Burger King a kanadskej siete podnikov s rýchlym občerstvením Tim Hortons, zaznamenala v 4. kvartáli 2014 stratu. Dôvodom boli náklady spojené s dohodou o spojení oboch reťazcov. Informovali o tom agentúry Reuters a AP.Presnejšie, spoločnosť Restaurant Brands International vykázala za tri mesiace do konca decembra čistú stratu 514,2 milióna USD (450,46 milióna eur), čo predstavuje 2,52 USD na akciu, zatiaľ čo v poslednom kvartáli 2013 mala zisk 66,8 milióna USD alebo 19 centov/akcia.
Tržby spoločnosti sa v posledných troch mesiacoch 2014 zvýšili na 416,3 milióna USD z 265,2 milióna USD v poslednom kvartáli 2013.
Burger King, v ktorom má väčšinový podiel investičná spoločnosť 3G Capital, vlani v auguste oznámil, že sa dohodol na kúpe kanadskej siete Tim Hortons za 12,64 miliardy USD a vytvorí tretiu najväčšiu sieť s rýchlym občerstvením na svete - Restaurant Brands, ktorá bude mať zhruba 18.000 reštaurácií v 100 krajinách sveta. Značky Burger King a Tim Hortons však naďalej fungujú oddelene v rámci materskej spoločnosti.
Podľa analytikov Burger King po spojení s kanadskou sieťou, ktorá je známa najmä širokou ponukou kávy a šišiek, posilní svoje raňajkového menu, a môže tak lepšie konkurovať najväčšiemu rivalovi McDonald's. A sieti Tim Hortons zase toto spojenie pomôže pri expanzii do USA a na zahraničné trhy.
Z hospodárskych výsledkov ďalej vyplýva, že porovnateľné tržby spoločnosti Tim Hortons v sledovanom období vzrástli medziročne o 4,1 % a tržby Burger Kingu sa zvýšili o 3 %.
(1 EUR = 1,1415 USD)
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR