|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. marca 2013
Materiál má hlavu a pätu, hovoria odbory na Čaplovičovu radu
Odborári sú zatiaľ spokojní s rokovaním Rady pre systémové zmeny v školstve, ktorá už vypracovala pracovnú verziu materiálu o stave a rozvoji školstva pre parlament. "Vieme tam ...
Zdieľať
BRATISLAVA 11. marca (WEBNOVINY) - Odborári sú zatiaľ spokojní s rokovaním Rady pre systémové zmeny v školstve, ktorá už vypracovala pracovnú verziu materiálu o stave a rozvoji školstva pre parlament.
"Vieme tam nájsť naše požiadavky," povedal podpredseda školských odborov Martin Maták, ktorý sedí v rade.
Odborári budú pracovný materiál, o ktorom nič bližšie neprezradil, pripomienkovať do tejto stredy. Podľa Matáka návrh obsahuje systémové kroky strategicky nevyhnutné pre to, aby sa školstvo dostalo ďalej a bolo prioritou.
"Materiál má hlavu a pätu, cítim zadosťučinenie," dodal. Ani podľa šéfa Odborového zväzu pracovníkov školstva a vedy na Slovensku Pavla Ondeka nemajú signály, že by ich požiadavky boli zamietnuté.
Odborári totiž ešte začiatkom roka avizovali, že ak uvidia, že sa o ich požiadavkách vôbec nerokuje, tak štrajkový výbor okamžite vyhlási protesty a do úvahy prichádza aj štrajk.
Zvýšenie o päť percent
Naposledy 11-členná rada zasadala v piatok. Parlament ešte v decembri po protestoch učiteľov zaviazal ministra školstva Dušana Čaploviča predložiť do parlamentu do 31. marca správu o stave školstva a o konkrétnych systémových krokoch na podporu jeho ďalšieho rozvoja.
Odborári spolu s profesijnými organizáciami v školstve začiatkom februára zaslali vláde a ministerstvu školstva aj výzvu, v ktorej žiadajú zvýšenie tarifných platov v školstve o päť percent od júla.
Zefektívniť systém financovania
Naďalej žiadajú zvýšenie percenta hrubého domáceho produktu (HDP) do školstva až do šesť percent. Každý rok počas vládnutia tejto vlády by sa malo zvýšiť o 0,3 percenta oproti predchádzajúcemu roku. Od toho sa majú odvíjať aj platy v školstve.
Zároveň chcú zefektívniť systém financovania škôl a školských zariadení, v rámci ktorého chcú zlúčiť originálne a prenesené kompetencie. Chcú zabezpečiť priame financovanie školstva štátom tak, aby bolo možné kontrolovať adresnosť, účelovosť a efektívnosť nakladania s týmito peniazmi.
"Vieme tam nájsť naše požiadavky," povedal podpredseda školských odborov Martin Maták, ktorý sedí v rade.
Odborári budú pracovný materiál, o ktorom nič bližšie neprezradil, pripomienkovať do tejto stredy. Podľa Matáka návrh obsahuje systémové kroky strategicky nevyhnutné pre to, aby sa školstvo dostalo ďalej a bolo prioritou.
"Materiál má hlavu a pätu, cítim zadosťučinenie," dodal. Ani podľa šéfa Odborového zväzu pracovníkov školstva a vedy na Slovensku Pavla Ondeka nemajú signály, že by ich požiadavky boli zamietnuté.
Odborári totiž ešte začiatkom roka avizovali, že ak uvidia, že sa o ich požiadavkách vôbec nerokuje, tak štrajkový výbor okamžite vyhlási protesty a do úvahy prichádza aj štrajk.
Zvýšenie o päť percent
Naposledy 11-členná rada zasadala v piatok. Parlament ešte v decembri po protestoch učiteľov zaviazal ministra školstva Dušana Čaploviča predložiť do parlamentu do 31. marca správu o stave školstva a o konkrétnych systémových krokoch na podporu jeho ďalšieho rozvoja.
Odborári spolu s profesijnými organizáciami v školstve začiatkom februára zaslali vláde a ministerstvu školstva aj výzvu, v ktorej žiadajú zvýšenie tarifných platov v školstve o päť percent od júla.
Zefektívniť systém financovania
Naďalej žiadajú zvýšenie percenta hrubého domáceho produktu (HDP) do školstva až do šesť percent. Každý rok počas vládnutia tejto vlády by sa malo zvýšiť o 0,3 percenta oproti predchádzajúcemu roku. Od toho sa majú odvíjať aj platy v školstve.
Zároveň chcú zefektívniť systém financovania škôl a školských zariadení, v rámci ktorého chcú zlúčiť originálne a prenesené kompetencie. Chcú zabezpečiť priame financovanie školstva štátom tak, aby bolo možné kontrolovať adresnosť, účelovosť a efektívnosť nakladania s týmito peniazmi.