|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
28. júna 2010
MATEJ: Širokorozchodná trať nie je pre SR výhodná
Z projektu výstavby širokorozchodnej železnice z Košíc do Bratislavy a Viedne by Slovensko podľa SDKÚ-DS nemalo žiadne výhody. "Neprinesie ani ...
Zdieľať
Ondrej Matej
Foto: SITA/Kvetoslava Mudríková BRATISLAVA 28. júna (WEBNOVINY) - Z projektu výstavby širokorozchodnej železnice z Košíc do Bratislavy a Viedne by Slovensko podľa SDKÚ-DS nemalo žiadne výhody. "Neprinesie ani viac peňazí na železničnú infraštruktúru. Niektorí ľudia stratia prácu v Čiernej nad Tisou. Namiesto toho získajú pracovné príležitosti ľudia vo Viedni," povedal pre agentúru SITA predseda Regionálneho zväzu SDKÚ-DS v Prešovskom kraji Ondrej Matej, V nedávnych parlamentných voľbách bol zvolený na kandidátke najväčšej opozičnej strany za poslanca parlamentu. Proti širokorozchodnej trati je podľa neho aj to, že priepustnosť súčasnej železničnej trasy cez Slovensko je využitá iba na 30 až 40 %. Strany rodiacej sa novej stredopravej vládnej koalície vo svojich programových tézach plánujú projekt širokorozchodnej trate zrušiť.
"Budovať širokorozchodnú trať cez Slovensko nemá žiaden význam. Dokonca si dovolím tvrdiť, že je to proti záujmom SR a Železníc Slovenskej republiky. Celý tento projekt a štúdiu realizovateľnosti treba dať jednoznačne do koša a urýchlene treba modernizovať prekladisko v Čiernej nad Tisou," povedal ďalej Matej. Popri dokončení modernizácie hlavného V. železničného koridoru na trase Bratislava - Žilina - Košice sú podľa neho nutné aj veľmi veľké systémové zásahy vo fungovaní železničného sektoru.
Ak by mal byť projekt výstavby širokorozchodnej železnice z Košíc do Bratislavy a Viedne ekonomicky rentabilný, objem tranzitnej nákladnej prepravy cez Slovensko v smere východ - západ by mal dosahovať ročne okolo 40 mil. ton tovaru. V súčasnosti predstavuje len zhruba 5 mil. ton. Agentúru SITA o tom informoval generálny riaditeľ Výskumného ústavu dopravného, a.s. v Žiline Ľubomír Palčák. Tento zámer je podľa neho prípad, keď politické rozhodnutie predbehlo závery odbornej analýzy. Na štúdii realizovateľnosti investície s predpokladanými nákladmi okolo 5 mld. USD sa začalo pracovať až následne. Štúdia realizovateľnosti projektu širokorozchodnej trate by mala byť podľa ministra dopravy Ľubomíra Vážneho hotová v októbri.
SITA
"Budovať širokorozchodnú trať cez Slovensko nemá žiaden význam. Dokonca si dovolím tvrdiť, že je to proti záujmom SR a Železníc Slovenskej republiky. Celý tento projekt a štúdiu realizovateľnosti treba dať jednoznačne do koša a urýchlene treba modernizovať prekladisko v Čiernej nad Tisou," povedal ďalej Matej. Popri dokončení modernizácie hlavného V. železničného koridoru na trase Bratislava - Žilina - Košice sú podľa neho nutné aj veľmi veľké systémové zásahy vo fungovaní železničného sektoru.
Ak by mal byť projekt výstavby širokorozchodnej železnice z Košíc do Bratislavy a Viedne ekonomicky rentabilný, objem tranzitnej nákladnej prepravy cez Slovensko v smere východ - západ by mal dosahovať ročne okolo 40 mil. ton tovaru. V súčasnosti predstavuje len zhruba 5 mil. ton. Agentúru SITA o tom informoval generálny riaditeľ Výskumného ústavu dopravného, a.s. v Žiline Ľubomír Palčák. Tento zámer je podľa neho prípad, keď politické rozhodnutie predbehlo závery odbornej analýzy. Na štúdii realizovateľnosti investície s predpokladanými nákladmi okolo 5 mld. USD sa začalo pracovať až následne. Štúdia realizovateľnosti projektu širokorozchodnej trate by mala byť podľa ministra dopravy Ľubomíra Vážneho hotová v októbri.
SITA
MATEJ: Širokorozchodná trať nie je pre SR výhodná - diskusné fórum čitateľov