![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
28. júna 2010
MATEJ: Širokorozchodná trať nie je pre SR výhodná
Z projektu výstavby širokorozchodnej železnice z Košíc do Bratislavy a Viedne by Slovensko podľa SDKÚ-DS nemalo žiadne výhody. "Neprinesie ani ...
Zdieľať

"Budovať širokorozchodnú trať cez Slovensko nemá žiaden význam. Dokonca si dovolím tvrdiť, že je to proti záujmom SR a Železníc Slovenskej republiky. Celý tento projekt a štúdiu realizovateľnosti treba dať jednoznačne do koša a urýchlene treba modernizovať prekladisko v Čiernej nad Tisou," povedal ďalej Matej. Popri dokončení modernizácie hlavného V. železničného koridoru na trase Bratislava - Žilina - Košice sú podľa neho nutné aj veľmi veľké systémové zásahy vo fungovaní železničného sektoru.
Ak by mal byť projekt výstavby širokorozchodnej železnice z Košíc do Bratislavy a Viedne ekonomicky rentabilný, objem tranzitnej nákladnej prepravy cez Slovensko v smere východ - západ by mal dosahovať ročne okolo 40 mil. ton tovaru. V súčasnosti predstavuje len zhruba 5 mil. ton. Agentúru SITA o tom informoval generálny riaditeľ Výskumného ústavu dopravného, a.s. v Žiline Ľubomír Palčák. Tento zámer je podľa neho prípad, keď politické rozhodnutie predbehlo závery odbornej analýzy. Na štúdii realizovateľnosti investície s predpokladanými nákladmi okolo 5 mld. USD sa začalo pracovať až následne. Štúdia realizovateľnosti projektu širokorozchodnej trate by mala byť podľa ministra dopravy Ľubomíra Vážneho hotová v októbri.
SITA
MATEJ: Širokorozchodná trať nie je pre SR výhodná - diskusné fórum čitateľov