|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. júna 2010
MATEJ: Bratislavské letisko sa musí privatizovať
Tagy: Bratislavské letisko
Ak sa bratislavské letisko nedostane do rúk toho, kto ho rozlieta, môže byť problém so zabezpečením nákladov na samotnú prevádzku nového terminálu. Myslí si to ...
Zdieľať
Foto: SITA/Ľudovít Vaniher
BRATISLAVA 29. júna (WEBNOVINY) - Ak sa bratislavské letisko nedostane do rúk toho, kto ho rozlieta, môže byť problém so zabezpečením nákladov na samotnú prevádzku nového terminálu. Myslí si to novozvolený poslanec parlamentu a predseda Regionálneho zväzu SDKÚ-DS v Prešovskom kraji Ondrej Matej. Podľa neho je privatizácia letiska nevyhnutná. Vstup strategického investora na letisko plánuje budúca stredopravá vládna koalícia SDKÚ-DS, SaS, KDH a Most-Híd vo svojich programových tézach.
"Štát by sa mal zbaviť toho, čo mu vyrába dlhy. Súkromný vlastník si vie väčšinou poradiť so stratou rýchlejšie ako štát," povedal Matej pre agentúru SITA. Bratislavské letisko môže byť podľa neho vynikajúcim satelitom viedenského letiska, ktorému konkurovať nemôže. Podmienkou je vybudovanie medzi oboma letiskami prepojenia rýchlovlakom. V takom prípade, predpokladá politik SDKÚ-DS, by mohli letecké spoločnosti presmerovať časť letov kvôli poplatkom z Viedne do Bratislavy.
Predchádzajúca vláda Mikuláša Dzurindu (SDKÚ-DS) plánovala privatizáciu bratislavského letiska, nedotiahla ju však do konca a vláda Roberta Fica (Smer-SD) privatizáciu všeobecne zastavila.
"Prečo sa nedohodnúť? Môže to byť spoločný podnik," uviedol ďalej Matej o prípadnom spojení bratislavského a viedenského letiska. Pripustil, že proti takejto koncentrácii by mohli byť výhrady, podľa neho je to vec posúdenia. "Je to riešiteľné v kombinácii s Viedňou. Dôležité je, aby sa na bratislavskom letisku začalo viac lietať. Niekto musí sem tie lety nasmerovať," dodal Matej.
Spoločnosť Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a.s. je zapísaná v Obchodnom registri SR od mája 2004, disponuje základným imaním vo výške 282,469 mil. eur. História letiska siaha do roku 1946. Letisko vlani vybavilo 1,7 mil. pasažierov, čo bolo medziročne menej o 23 %. Približne rovnaký počet plánuje obslúžiť aj v tomto roku. Za päť mesiacov tohto roka vybavilo 499,84 tis. cestujúcich, čo je medziročne menej o 10,5 %. Spoločnosť je vo vlastníctve štátu, keď Fond národného majetku spravuje 66 % akcií a ministerstvo dopravy 34 % akcií.
SITA
"Štát by sa mal zbaviť toho, čo mu vyrába dlhy. Súkromný vlastník si vie väčšinou poradiť so stratou rýchlejšie ako štát," povedal Matej pre agentúru SITA. Bratislavské letisko môže byť podľa neho vynikajúcim satelitom viedenského letiska, ktorému konkurovať nemôže. Podmienkou je vybudovanie medzi oboma letiskami prepojenia rýchlovlakom. V takom prípade, predpokladá politik SDKÚ-DS, by mohli letecké spoločnosti presmerovať časť letov kvôli poplatkom z Viedne do Bratislavy.
Predchádzajúca vláda Mikuláša Dzurindu (SDKÚ-DS) plánovala privatizáciu bratislavského letiska, nedotiahla ju však do konca a vláda Roberta Fica (Smer-SD) privatizáciu všeobecne zastavila.
"Prečo sa nedohodnúť? Môže to byť spoločný podnik," uviedol ďalej Matej o prípadnom spojení bratislavského a viedenského letiska. Pripustil, že proti takejto koncentrácii by mohli byť výhrady, podľa neho je to vec posúdenia. "Je to riešiteľné v kombinácii s Viedňou. Dôležité je, aby sa na bratislavskom letisku začalo viac lietať. Niekto musí sem tie lety nasmerovať," dodal Matej.
Spoločnosť Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a.s. je zapísaná v Obchodnom registri SR od mája 2004, disponuje základným imaním vo výške 282,469 mil. eur. História letiska siaha do roku 1946. Letisko vlani vybavilo 1,7 mil. pasažierov, čo bolo medziročne menej o 23 %. Približne rovnaký počet plánuje obslúžiť aj v tomto roku. Za päť mesiacov tohto roka vybavilo 499,84 tis. cestujúcich, čo je medziročne menej o 10,5 %. Spoločnosť je vo vlastníctve štátu, keď Fond národného majetku spravuje 66 % akcií a ministerstvo dopravy 34 % akcií.
SITA
Tagy: Bratislavské letisko