|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. januára 2017
MATEČNÁ: Farmári si musia uvedomiť, že marketing robí 60 % ich predaja
Na snímke ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR Gabriela Matečná na 38. zasadnutí vlády SR 30. novembra 2016 v Bratislave.
Zdieľať
Na snímke ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR Gabriela Matečná na 38. zasadnutí vlády SR 30. novembra 2016 v Bratislave. Foto: TASR / Dano Veselský
Bratislava 2. januára (TASR) - Slovenskí farmári si musia uvedomiť, že marketing robí 60 % ich predaja. Uviedla to v rozhovore pre TASR šéfka Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka (MPRV) SR Gabriela Matečná (nominantka SNS) na margo potreby vzniku tzv. marketingového fondu."Stále tvrdím, že slovenskí poľnohospodári vedia vyrábať, ale nevedia predávať, hoci si to veľmi ťažko pripúšťajú a vstupujú do seba," priblížila.
Marketingový fond bol podľa nej "veľkou iniciatívou". "Chceli sme, aby marketingový fond vznikol v spolupráci samospráv, spracovateľov a dodávateľov. Mali sme niekoľko tzv. okrúhlych stolov. Záver z toto bol ten, že marketingový fond nevyšiel 'až tak dobre'," povedala.
MPRV podľa nej podporovalo snahu o vytvorenie tohto typu fondu. "Očakávania protistrany boli však také, že fond v celom rozsahu zafinancuje štát. Štát však nemôže financovať všetko, pretože (produkcia potravín) je podnikanie ako akékoľvek iné. Poľnohospodári a spracovatelia musia do takéhoto fondu prispievať. Spoluprispením a spolurozhodovaním by sme vedeli na základe príkladov rakúskeho marketingového fondu získať väčšiu podporu domácich potravín," podčiarkla agroministerka.
Myšlienku vytvorenia marketingového fondu podľa svojich slov nateraz "nezahadzuje". "Možno dozreje čas, aby sa poľnohospodári spamätali v tom, že svoje produkty musia vedieť predávať a že nie je nič lepšie ako marketingový fond. Stačí sa ísť pozrieť do Rakúska, ako to tam s takýmto fondom funguje. Marketingový fond u nich slúži na to, aby podporoval domáce, kvalitné potraviny, ktoré fond zároveň kontroluje. Spotrebiteľa zároveň láka na domáce potraviny. Aj v Rakúsku sa hovorí, že u nich vypestované jablko je to najlepšie a najzdravšie," poznamenala.
Spotrebiteľ je podľa nej ovplyvniteľný článok, takže marketingový fond má zmysel. "Verím, že poľnohospodári prídu na to, že budú musieť vytvárať odbytové združenia, aby vedeli dojednávať pre seba lepšie ceny. Nielen na Slovensku, ale aj v iných krajinách sa potvrdzuje, že združovanie je to, čo pomáha v boji proti veľkým finančným skupinám," dodala Matečná.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR