Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

14. septembra 2011

MasterCard: O PayPass má záujem 65 % Slovákov



Prieskum spoločnosti MasterCard s názvom MasterIndex potvrdil, že bezkontaktné platby sú pre Slovákov atraktívne. 65 % z tých, ktorí ešte MasterCard® PayPass™ nepoužívajú, by o tento typ platieb malo záujem.



Zdieľať
Najviac by PayPass uvítali v mobile a v obchodoch s potravinami. Slováci, ktorí PayPass majú, ho aktívne používajú (71 %).
Z prieskumu MasterIndex1 vyplynulo, že najviac by Slováci bezkontaktné platenie s MasterCard PayPass ocenili v obchodoch s potravinami alebo supermarketoch (77 %). Ďalej by im PayPass prišiel vhod v mestskej doprave (63 %) a v reštauráciách/kaviarňach/prevádzkach rýchleho občerstvenia (60 %). „Technológiu PayPass sme úspešne implementovali aj do Bratislavskej mestskej karty, ktorú Bratislavčania môžu používať práve v rámci hromadnej dopravy a na mnohých ďalších verejných miestach aj u obchodníkov,“ komentuje Milan Laitl, obchodný riaditeľ MasterCard Europe Slovensko.


PayPass












Graf: Kde by ste ocenili službu MasterCard PayPass?
          Zdroj: MasterIndex 2011, Slovensko,  jún 2011, n = 520
 
Na otázku, s akým nástrojom by podľa Slovákov bola zabudovaná technológia MasterCard PayPass užitočná, odpovedala väčšina z nich mobilný telefón (68 %) alebo platobná karta  (60 %). Muži by ocenili skôr mobily alebo hodinky. U žien bodovali tradičné karty alebo prívesky. 

PayPass
















Slováci, ktorí majú PayPass, hopoužívajú frekventovane
Celých 71 % z tých, ktorí na Slovensku vlastnia platobnú kartu s PayPass technológiu, ju používajú, z toho 36 % pravidelne a ďalších 35 % často.  

paypass













Už od roku 2008 môžu zákazníci na Slovensku platiť bezkontaktne – pomocou technológie MasterCard PayPass. S ňou platenie trvá iba niekoľko sekúnd a nie je potrebné zadávať PIN. Na tieto rýchle a pohodlné platby môžu Slováci používať niekoľko nástrojov – platobnú kartu, hodinky alebo nálepku, ktorú je možné umiestniť napríklad na mobilný telefón. „Sme radi, že sa bezkontaktné platby na Slovensku úspešne rozvíjajú. Pozitívny prístup vnímame nielen zo strany bánk a obchodníkov, ale aj samotných koncových užívateľov. Z nášho prieskumu MasterIndex vyplýva, že celých 65 % Slovákov z tých, ktorí PayPass ešte nepoužívajú, by oň malo záujem,“ dodáva Laitl.
 
1Výskum MasterIndex Slovensko realizovala pre spoločnosť MasterCard výskumná agentúra GfK v júni 2011, účasť: 780 respondentov.
2Výskum Credit Cards U&A study Slovensko realizovala pre spoločnosť MasterCard výskumná agentúra 2MUSE v apríli 2011, účasť: 600 respondentov.

   Tlač    Pošli

   

Súvisiace články:


 MasterIndex: Slováci sú s investíciami opatrní (10. 1. 2011)
 Prvá MasterCard PayPass darčeková nálepka na Slovensku (15. 12. 2010)
 Slováci preferujú platobnú kartu viac než Česi (1. 12. 2010)
 MasterCard: 97 % Slovákov považuje debetnú kartu za svoju hlavnú platobnú kartu (21. 10. 2010)
 MasterIndex: Slováci platia kartou za on-line nákupy častejšie ako Česi, v nakupovaní na Internete sú ale zdržanlivejší (12. 10. 2010)
 Slovenskí muži sú šetrivejší ako ženy, dokážu ušetriť takmer tri štvrtiny z nich (2. 8. 2010)
 MasterCard: Poliaci najčastejšie vyberajú z bankomatov, Švédi radšej platia kartou (21. 6. 2010)
 MasterCard spúšťa unikátny vernostný program pre držiteľov prestížnych kariet MasterCard (12. 4. 2010)
 Súťažte v multikinách Palace Cinemas s platobnými kartami MasterCard a Maestro (17. 3. 2010)
 MasterCard: popredné európske kluby získali 50 miliónov EUR za postup do vyraďovacieho kola Ligy majstrov UEFA (18. 12. 2009)



nasledujúci článok >>
Priemysel SR oslabil najvýraznejšie spomedzi krajín EÚ
<< predchádzajúci článok
Útoky na bezpečnostné sily v Iraku si vyžiadali 17 obetí