|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. mája 2010
MasterCard: Finále Ligy majstrov UEFA 2010 v Madride má hodnotu 351,5 milióna EUR
Víťazstvo FC Bayern Mníchov alebo FC Internazionale Miláno vo finále Ligy majstrov bude odmenené 120 miliónmi EUR.
Zdieľať
Podľa štúdie spoločnosti MasterCard budú v sobotnom večernom finále Ligy majstrov UEFA súperiť dva z najväčších svetových futbalových klubov o celkový príjem presahujúci 120 mil. EUR. Prieskum tiež vyčíslil celkovú hodnou zápasu pre celú európsku ekonomiku na viac ako 351,5 mil. EUR.
Podľa správy MasterCard sa celkový ekonomický dopad súťaže oproti predchádzajúcemu roku zvýšil o 41,5 mil. EUR, čo naznačuje, že sa futbalovému biznisu darí veľmi dobre. Tento údaj je zaujímavý hlavne preto, že tohtoročného finále sa po prvýkrát po piatich rokoch nezúčastní žiadne mužstvo z Anglicka alebo Španielska. Tímy z týchto dvoch krajín sú všeobecne považované za najväčších ekonomických ťahúňov európskeho futbalu. „Hodnota finále Ligy majstrov UEFA 2010 prekoná všetky doterajšie rekordy. Je jasné, že futbal prežíva boom navzdory tomu, že sa do finále po prvýkrát po piatich rokoch neprebojoval žiadny anglický ani španielsky klub. Finále Ligy majstrov UEFA 2010 bude z hľadiska svojho masívneho ekonomického dopadu znamenať veľký míľnik,“ uvádza profesor Simon Chadwick, jeden z popredných svetových odborníkov na ekonomiku športu.
Štúdia spoločnosti MasterCard odhaduje, že španielske hlavné mesto Madrid zarobí 50 mil. EUR, víťazovi Ligy majstrov UEFA vynesie 120 mil. EUR, zatiaľ čo porazenému finalistovi 70 mil. EUR. Štúdia očakáva významné zvýšenie ekonomického dopadu vo všetkých oblastiach v porovnaní s predchádzajúcim rokom.
Tabuľka: Analýza ekonomického dopadu finále Ligy majstrov UEFA 2010
Dopad
|
Čiastka v roku 2010
|
Čiastka v roku 2009
|
Zisk za hosťovanie finále
|
50 mil. EUR
|
45 mil. EUR
|
Zisk pre víťazný klub
|
120 mil. EUR
|
110 mil. EUR
|
Zisk pre mesto, v ktorom sídli víťazný klub
|
17,5 mil. EUR
|
15 mil. EUR
|
Zisk pre klub porazený vo finále
|
70 mil. EUR
|
65 mil. EUR
|
Zisk pre európsku ekonomiku
|
94 mil. EUR
|
75 mil. EUR
|
Celkový ekonomický dopad finále Ligy majstrov UEFA
|
351,5 mil. EUR
|
313 mil. EUR
|
Európsky ekonomický rast
Širšej európskej ekonomike prinesie finále Ligy majstrov UEFA predpokladaných 94 mil. EUR. Prieskum spoločnosti MasterCard predpovedá, že k tejto čiastke najviac prispejú fanúšikovia, ktorí utratia vyššie čiastky za cestovanie, aby mohli sledovať túto udalosť na vlastné oči – a to hlavne z Nemecka a Talianska. Futbaloví fanúšikovia zo všetkých európskych krajín navyše utratia v období finále ďalšie peniaze za tovar, akým sú dresy, potraviny a nápoje.
Finále sa po prvýkrát hrá v sobotu
Tohtoročné finále sa oproti predchádzajúcim rokom hrá v sobotu, kedy majú ľudia viac času na sledovanie športu. Vďaka tomu príde do Madridu viac návštevníkov a viac ľudí bude zápas sledovať v miestnych baroch alebo reštauráciách. Konanie finále v sobotu tak bude mať pravdepodobne viac ekonomických prínosov v rôznych oblastiach, vrátane vyšších výdajov na reklamu vďaka vyššej očakávanej sledovanosti televízneho prenosu a vyššie útraty ľudí za tovar ako jedlo, pitie, časopisy a v neposlednom rade tiež za stávkovanie.