![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
06. mája 2010
MasterCard Europe hlási dobré výsledky za prvý štvrťrok 2010
Tagy: MasterCard
Spoločnosť MasterCard Europe oznámila svoje európske prevádzkové výsledky za prvý štvrťrok 2010.
Zdieľať

„Tento rok začal pre spoločnosť MasterCard v Európe úspešne. Keďže hospodárska kríza ďalej pokračuje, spotrebitelia sa pri platbách kartami čím ďalej viac zameriavajú na pridanú hodnotu. Peniaze si zarábajú tvrdou prácou a na oplátku očakávajú, že kartový program bude tvrdo pracovať v ich prospech,“ uviedol Javier Perez, prezident spoločnosti MasterCard Europe.
Európske výsledky
Za prvý štvrťrok 2010 hlási európsky región zvýšenie hrubého dolárového objemu MasterCard o 11,9 %, objem nákupov vzrástol o 13,1 %, počet nákupných transakcií sa zvýšil o 14,1 % a počet hotovostných transakcií vzrástol o 9,1 % oproti prvému štvrťroku 2009.
V období od 1. januára do 31. marca uskutočnili európski držitelia kariet prostredníctvom kariet značky MasterCard viac ako 1,8 miliardy nákupných transakcií, vrátane transakcií cez internet.
K 31. marcu 2010 vydali finančné inštitúcie v Európe, ktoré sú klientmi asociácie MasterCard, 201 miliónov kariet (okrem značiek Maestro a Cirrus), čo predstavuje nárast o 4,7 % oproti rovnakému štvrťroku 2009. Európski držitelia kariet mohli svoje karty MasterCard využívať na 8,9 milióna akceptačných miest v tomto regióne a na 30,2 milióna akceptačných miest po celom svete.
Značka Maestro sa objavila na 303 miliónoch kariet. Spotrebitelia teraz môžu so svojimi kartami Maestro nakupovať priamo u 7,1 milióna obchodníkov v Európe a u 12,3 milióna obchodníkov na celom svete.
„Spotrebitelia debetné karty hojne využívajú a dôverujú im, takže sme svedkami ústupu hotovosti v prospech „plastových eur“. Debetná ponuka v Európe je čím ďalej vyspelejšia a do prostredia nákupov – ako v kamenných predajniach, tak cez internet – prináša prémiové a podľa segmentov členené výhody, ktoré sa debetných kariet predtým netýkali,“ prehlásil Javier Perez.
Spoločnosť MasterCard Europe dosiahla v uvedenom štvrťroku rad obchodných úspechov z celoeurópskeho hľadiska:
Služby pre „majetný“ segment
Hospodárskou recesiou unavení spotrebitelia dnes čím ďalej viac získavajú prístup k prémiovým výhodám a službám, ktoré boli predtým vyhradené klientom považovaným za veľmi majetných. Spoločnosť MasterCard v spojení so svojimi zákazníckymi finančnými inštitúciami v celom regióne na tento trend reaguje radom nových programov.
- V Turecku ponúkla Turkish Economy Bank (TEB) v januári obnovený program World Signia MasterCard. Táto nová karta ponúka širokú škálu nových výhod vrátane globálnej asistenčnej služby na cestách a exkluzívne správcovské služby a predstavuje prirodzený vývoj v prístupe banky, ktorá sa snaží vyhovieť potrebám svojich najvýznamnejších klientov.
· Banky HSBC a Fortis zistili, že aj produkty pre majetných klientov možno uplatniť na masovom trhu, a zaviedli kartové programy pre „solventných“ klientov z radov tureckých držiteľov kariet, ktorí majú záujem o služby a výhody prevyšujúce úroveň zlatej karty. Karty Advance MasterCard banky HSBC a Titanium MasterCard banky Fortis boli predstavené vo februári. O mesiac neskôr nasledovalo uvedenie nových prémiových kariet MasterCard v Rumunsku a Francúzsku.
Inováciou za väčšiu mieru pohodlia a kontroly spotrebiteľov
· V januári karta Barclaycard vo Veľkej Británii využila riešenie MasterCard inControl a ponúkla svojim britským držiteľom nástroje na kontrolu útraty – ide o prvé uplatnenie systému inControl so spotrebiteľskou kartou. Služba bude spočiatku k dispozícii zákazníkom novej kreditnej karty Orange, ktorá ďalej ponúka aj bezkontaktné platby PayPass.
· V prvom štvrťroku tohto roku pokračovalo tiež zavádzanie bezkontaktnej technológie MasterCard PayPass v celom regióne. Reťazec čerpacích staníc Orlen Star v Nemecku ako prvý vo svojom odbore vybavil svoje stanice technológiou Tap&Go. V marci bolo vybavených prvých 140 staníc a všetkých 486 staníc celoštátnej nemeckej siete má byť vybavených do konca roku.
Tagy: MasterCard
Súvisiace články:





