|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. apríla 2013
Martinský a prešovský úsek diaľnice D1 sa stavia podľa plánu
Výstavba diaľnice D1 Dubná Skala - Turany v dĺžke takmer 16,5 kilometra by mala trvať do 11. decembra 2014. Plánovaný termín ukončenia stavebných prác, ktoré začali 5. decembra 2011, ...
Zdieľať
BRATISLAVA 23. apríla (WEBNOVINY) - Výstavba diaľnice D1 Dubná Skala - Turany v dĺžke takmer 16,5 kilometra by mala trvať do 11. decembra 2014.
Plánovaný termín ukončenia stavebných prác, ktoré začali 5. decembra 2011, sa podľa Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. (NDS) doteraz nezmenil. Do konca marca tohto roku bolo na diaľnici prestavaných 36,35 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).
"Cena stavby je k dnešnému dňu totožná so zmluvnou cenou," informoval agentúru SITA hovorca NDS Marcel Jánošík.
Zmluvná cena prác na D1 Dubná Skala - Turany je 137,75 mil. eur bez DPH, čo je 41,15 percenta z predpokladaných nákladov 334,72 mil. eur.
Diaľnicu v okolí Vrútok a Martina stavia spoločnosť Váhostav - SK, a.s. Podľa zmluvy z 26. októbra 2011 má diaľnicu naprojektovať a postaviť za tri roky. Podiel podzhotoviteľov podľa diaľničiarov predstavuje 5,31 %.
"Stavba je rozpracovaná v celom úseku," uviedol Jánošík s tým, že boli preložené inžinierske siete a stavajú sa mostné objekty. "Násypové teleso je pripravené na pokládku kanalizácie diaľnice D1. Realizujú sa vetvy križovatiek Dubná Skala, Martin, objekty v križovatke Turany. Vo vysokom štádiu rozpracovanosti je aj privádzač Martin," dodal hovorca NDS.
Výstavba vyše 11-kilometrovej diaľnice D1 Fričovce - Svinia začala 11. decembra 2011 a skončiť by sa mala 25. marca 2015.
Termín ukončenia stavby sa podľa diaľničiarov nezmenil ani v tomto prípade. Do konca marca bolo na stavbe diaľnice západne od Prešova prestavaných 15,9 mil. eur bez DPH a cena sa oproti zmluve podľa NDS doteraz nezvýšila.
Združenie firiem Doprastav, a.s. a Strabag, s.r.o. sa v zmluve z 2. novembra 2011 zaviazalo diaľnicu naprojektovať a postaviť za tri roky a štyri mesiace za 114,59 mil. eur bez DPH. Je to 53,8 % z pôvodnej predpokladanej ceny prác 213,19 mil. eur.
"Na stavbe prebiehajú práce na celom úseku. Boli zrealizované preložky inžinierskych sietí, realizujú sa práce na zakladaní mostných objektov," informoval Jánošík. "Podiel prác vykonávaných členmi združenia predstavuje 70 %," dodal.
Práce na úsekoch D1 Dubná Skala - Turany a Fričovce - Svinia majú byť preplatené zo zdrojov Kohézneho fondu Európskej únie a zo štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava v terajšom programovom období eurofondov. Ministerstvo dopravy očakáva, že Európska komisia schváli financovanie výstavby diaľnice pri Prešove do konca apríla a pri Martine najneskôr v septembri.
Plánovaný termín ukončenia stavebných prác, ktoré začali 5. decembra 2011, sa podľa Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. (NDS) doteraz nezmenil. Do konca marca tohto roku bolo na diaľnici prestavaných 36,35 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).
"Cena stavby je k dnešnému dňu totožná so zmluvnou cenou," informoval agentúru SITA hovorca NDS Marcel Jánošík.
Zmluvná cena prác na D1 Dubná Skala - Turany je 137,75 mil. eur bez DPH, čo je 41,15 percenta z predpokladaných nákladov 334,72 mil. eur.
Diaľnicu v okolí Vrútok a Martina stavia spoločnosť Váhostav - SK, a.s. Podľa zmluvy z 26. októbra 2011 má diaľnicu naprojektovať a postaviť za tri roky. Podiel podzhotoviteľov podľa diaľničiarov predstavuje 5,31 %.
"Stavba je rozpracovaná v celom úseku," uviedol Jánošík s tým, že boli preložené inžinierske siete a stavajú sa mostné objekty. "Násypové teleso je pripravené na pokládku kanalizácie diaľnice D1. Realizujú sa vetvy križovatiek Dubná Skala, Martin, objekty v križovatke Turany. Vo vysokom štádiu rozpracovanosti je aj privádzač Martin," dodal hovorca NDS.
Výstavba vyše 11-kilometrovej diaľnice D1 Fričovce - Svinia začala 11. decembra 2011 a skončiť by sa mala 25. marca 2015.
Termín ukončenia stavby sa podľa diaľničiarov nezmenil ani v tomto prípade. Do konca marca bolo na stavbe diaľnice západne od Prešova prestavaných 15,9 mil. eur bez DPH a cena sa oproti zmluve podľa NDS doteraz nezvýšila.
Združenie firiem Doprastav, a.s. a Strabag, s.r.o. sa v zmluve z 2. novembra 2011 zaviazalo diaľnicu naprojektovať a postaviť za tri roky a štyri mesiace za 114,59 mil. eur bez DPH. Je to 53,8 % z pôvodnej predpokladanej ceny prác 213,19 mil. eur.
"Na stavbe prebiehajú práce na celom úseku. Boli zrealizované preložky inžinierskych sietí, realizujú sa práce na zakladaní mostných objektov," informoval Jánošík. "Podiel prác vykonávaných členmi združenia predstavuje 70 %," dodal.
Práce na úsekoch D1 Dubná Skala - Turany a Fričovce - Svinia majú byť preplatené zo zdrojov Kohézneho fondu Európskej únie a zo štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava v terajšom programovom období eurofondov. Ministerstvo dopravy očakáva, že Európska komisia schváli financovanie výstavby diaľnice pri Prešove do konca apríla a pri Martine najneskôr v septembri.