|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. decembra 2018
Martinček: V prepojení krajských miest s Bratislavou sú rezervy
Na snímke zľava riaditeľ úseku obchodu Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Karol Martinček a riaditeľ úseku ekonomiky Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Patrik Horný počas tlačovej konferencie ŽSSK - archívne foto
Zdieľať
Na snímke zľava riaditeľ úseku obchodu Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Karol Martinček a riaditeľ úseku ekonomiky Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Patrik Horný počas tlačovej konferencie ŽSSK - archívne foto Foto: TASR/Pavol Zachar
Bratislava 8. decembra (TASR) – V oblasti obslužnosti krajských miest a ich prepojenia s hlavným mestom sú veľké rezervy. Treba navrhnúť efektívne spojenia tak, aby bolo prepojené celé Slovensko. Pre TASR to uviedol obchodný riaditeľ národného dopravcu Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Karol Martinček s tým, že železničná doprava to umožňuje. V súčasnosti je v procese rekonštrukcie a pripravuje sa na rýchlosť 160 kilometrov severná vetva slovenskej infraštruktúry. „Z nášho pohľadu je to regionálna rýchlosť a nie rýchlosť pre diaľkové vlaky,“ dodal. Na otázku o možnosti cestovať vlakom z Bratislavy do Košíc bez zastávky medzi týmito mestami povedal, že aj vzhľadom na infraštruktúru by to neprinieslo väčšie zrýchlenie. „Pohyb by bol na úrovni InterCity s časom štyri a pol hodiny,“ konkretizoval.
O stave infraštruktúry uviedol, že sú aj stanice bez perónov, stanice, cez ktoré prechádzajú rýchliky so 60-kilometrovou rýchlosťou, aj stanice, cez ktoré nemôžu ísť dva vlaky súbežne vedľa seba.
To sú podľa neho obmedzenia, ktoré bránia väčšiemu zrýchleniu spojenia východu a západu Slovenska. Vec treba riešiť s projektantmi, rezortom dopravy a ďalšími a povedať, aká je budúcnosť železničnej dopravy na Slovensku, a zadefinovať základné parametre, uzavrel obchodný riaditeľ.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR