|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. apríla 2010
Marketingový fenomén menom Facebook
Tagy: Facebook Marketingový fenomén
Minulý rok slovo Facebook kontrola gramatiky vo Worde označovala ako neznáme slovo. Odvtedy ako sa o najznámejšej sociálnej sieti začalo písať viac ako len o zábave, udomácnil sa aj v slovenskom jazyku a ...
Zdieľať
Minulý rok slovo Facebook kontrola gramatiky vo Worde označovala ako neznáme slovo. Odvtedy ako sa o najznámejšej sociálnej sieti začalo písať viac ako len o zábave, udomácnil sa aj v slovenskom jazyku a nikto sa ho už ani nepokúša domestikovať do slovenčiny. Mnohí, ktorí laxne hodili rukou, že môžu svoj čas využiť inak, na ňom dnes doslova visia. Dokonca sa stáva relevantným zdrojom informácií aj pre novinárov.
Vďaka Facebooku sa nám do bežnej komunikácie dostali slová a výrazy ako „toto si môžeš dať do statusu“ či „komentuj“. Zaujímavé spojenie „odlajkuj“ vzniklo napr. aj z výrazu „I like it“, ktorý sa používa na prejavenie sympatií napr. fotke alebo statusu konkrétneho užívateľa. Vznikne nám vďaka Facebooku novodobý slovník?
Spoločenská sieť, ktorá vznikla v roku 2006, začala prvé pozitívne čísla svojej ekonomiky vykazovať iba v polovici minulého roka. Čím je vo svojej štvorročnej kariére tak fascinujúci a ako sa vniesol do profesionálneho života firiem?
Je možné vybudovať si závislosť na internete. Virtuálny život dospelých, ako aj neustále viac detí závislých na počítačoch, nám ukazujú, kam smeruje vývoj človeka. A keďže sa celý svet sťahuje na Facebook, prečo nevyužiť návyky a obchodný potenciál, keď sa tam zjavne nachádza. Podľa krátkeho prieskumu urobeného, kde inde ako na Facebooku, sa zistilo, že Facebook je využívaný od mamičiek na materskej, študentov, rodinných príslušníkov prevažne ako spoločenská sieť. Sieť, kde si v jednom priestore získate nových priateľov, dozviete sa „pikošky“ od známych a môžete zo svojich záľub spraviť biznis. Naopak profesionálom sa ponúka možnosť sledovania potenciálnych zákazníkov a špecialistom ovládanie „brandového podmazu“, či vpíjania produktu nevtieravou formou do mozgov „fejsbukových“ užívateľov.
Viac ako 35% respondentov má webovú stránku Facebook otvorenú celý deň, hoci ju teda celý deň nesleduje. 20% respondentov má inštalovaný Facebook aj ako aplikáciu v mobile. Operátori a výrobcovia telefónov sa konečne chytili možnosti poskytovania novej služby. Teda nielen marketing cez mobil formou SMS alebo BlueTooth, ale aj „závislosť“ na správach a paralelnom virtuálnom živote v sociálnej sieti je novodobý nástroj, ako si získať či udržať klienta. Zistiť jeho zvyky, záľuby, odhaliť jeho životný štýl a našiť mu produkt priamo na mieru a pripútať ho k značke či firme. Facebook ponúka nielen selektovanie podľa záujmov, ale aj možnosť správneho nastavenia reklamnej kampane s veľmi slušnou spätnou väzbou a výstupmi. Užívateľovi ponúka možnosť vytvárania rôznych aplikácií, testov, skupín a bezplatných stránok a ich jednoduchej propagácie pred miliónom slovenských užívateľov nad trinásť rokov veku!
Otázkou je, dokedy bude tento svet pre užívateľov zaujímavý a nebudú v ňom hľadať niečo iné. Dokedy je čas pre marketérov na využitie možností ponúknuť produkt prostredníctvom sociálnych sietí? Aj virtuálny priestor tu má svoje limity a hranice. Užívatelia čoraz častejšie využívajú možnosti ako blokovať aplikácie, schovať reklamu či statusy upozorňujúce na nový produkt. Twitter, LinkedIn, Buzz alebo iné sociálne siete zrejme svojim zameraním taký priestor na reklamu nemajú. Možno novučký SiteTalk so svojimi obchodnými a otvorenými predajnými možnosťami, poskytne o pár rokov Facebooku ranu pod pás.
Svet virtuálnej reality je neskutočne rýchly, a preto sa skúsenosti jeho využitia na presne cielenú a vysoko efektívnu reklamu aktualizujú rovnakou rýchlosťou. Správanie sa užívateľov internetu, presné nastavenie reklamnej kampane či progresívne techniky využitia samotnej mobilnej telekomunikačnej technológie, to sú témy ktorými sa bude zaoberať aprílová konferencia Marketing Live 2010. Veríme, že odbornej verejnosti ukážeme nové možnosti ako zužitkovať otvorený virtuálny svet, a to prostredníctvom skvelých prednášok od odborných spíkrov s ich skúsenosťami.
Ak chcete získať viac informácií a zapájať sa do interaktívnych diskusií, spojte sa s In Form aj prostredníctvom Facebookovej stránky. Staňte sa fanúšikom a získajte výhodnejšie ceny na účasť na ktorejkoľvek z aktuálnych konferencií:
http://www.facebook.com/search/?q=my&init=quick#!/pages/In-Form-Slovakia/350839661794?ref=ts
Kontakt:
Henrieta Peškovičová, In Form Slovakia, s.r.o., email: peskovicova@informslvakia.sk, www.informslovakia.sk
Vďaka Facebooku sa nám do bežnej komunikácie dostali slová a výrazy ako „toto si môžeš dať do statusu“ či „komentuj“. Zaujímavé spojenie „odlajkuj“ vzniklo napr. aj z výrazu „I like it“, ktorý sa používa na prejavenie sympatií napr. fotke alebo statusu konkrétneho užívateľa. Vznikne nám vďaka Facebooku novodobý slovník?
Spoločenská sieť, ktorá vznikla v roku 2006, začala prvé pozitívne čísla svojej ekonomiky vykazovať iba v polovici minulého roka. Čím je vo svojej štvorročnej kariére tak fascinujúci a ako sa vniesol do profesionálneho života firiem?
Je možné vybudovať si závislosť na internete. Virtuálny život dospelých, ako aj neustále viac detí závislých na počítačoch, nám ukazujú, kam smeruje vývoj človeka. A keďže sa celý svet sťahuje na Facebook, prečo nevyužiť návyky a obchodný potenciál, keď sa tam zjavne nachádza. Podľa krátkeho prieskumu urobeného, kde inde ako na Facebooku, sa zistilo, že Facebook je využívaný od mamičiek na materskej, študentov, rodinných príslušníkov prevažne ako spoločenská sieť. Sieť, kde si v jednom priestore získate nových priateľov, dozviete sa „pikošky“ od známych a môžete zo svojich záľub spraviť biznis. Naopak profesionálom sa ponúka možnosť sledovania potenciálnych zákazníkov a špecialistom ovládanie „brandového podmazu“, či vpíjania produktu nevtieravou formou do mozgov „fejsbukových“ užívateľov.
Viac ako 35% respondentov má webovú stránku Facebook otvorenú celý deň, hoci ju teda celý deň nesleduje. 20% respondentov má inštalovaný Facebook aj ako aplikáciu v mobile. Operátori a výrobcovia telefónov sa konečne chytili možnosti poskytovania novej služby. Teda nielen marketing cez mobil formou SMS alebo BlueTooth, ale aj „závislosť“ na správach a paralelnom virtuálnom živote v sociálnej sieti je novodobý nástroj, ako si získať či udržať klienta. Zistiť jeho zvyky, záľuby, odhaliť jeho životný štýl a našiť mu produkt priamo na mieru a pripútať ho k značke či firme. Facebook ponúka nielen selektovanie podľa záujmov, ale aj možnosť správneho nastavenia reklamnej kampane s veľmi slušnou spätnou väzbou a výstupmi. Užívateľovi ponúka možnosť vytvárania rôznych aplikácií, testov, skupín a bezplatných stránok a ich jednoduchej propagácie pred miliónom slovenských užívateľov nad trinásť rokov veku!
Otázkou je, dokedy bude tento svet pre užívateľov zaujímavý a nebudú v ňom hľadať niečo iné. Dokedy je čas pre marketérov na využitie možností ponúknuť produkt prostredníctvom sociálnych sietí? Aj virtuálny priestor tu má svoje limity a hranice. Užívatelia čoraz častejšie využívajú možnosti ako blokovať aplikácie, schovať reklamu či statusy upozorňujúce na nový produkt. Twitter, LinkedIn, Buzz alebo iné sociálne siete zrejme svojim zameraním taký priestor na reklamu nemajú. Možno novučký SiteTalk so svojimi obchodnými a otvorenými predajnými možnosťami, poskytne o pár rokov Facebooku ranu pod pás.
Svet virtuálnej reality je neskutočne rýchly, a preto sa skúsenosti jeho využitia na presne cielenú a vysoko efektívnu reklamu aktualizujú rovnakou rýchlosťou. Správanie sa užívateľov internetu, presné nastavenie reklamnej kampane či progresívne techniky využitia samotnej mobilnej telekomunikačnej technológie, to sú témy ktorými sa bude zaoberať aprílová konferencia Marketing Live 2010. Veríme, že odbornej verejnosti ukážeme nové možnosti ako zužitkovať otvorený virtuálny svet, a to prostredníctvom skvelých prednášok od odborných spíkrov s ich skúsenosťami.
Ak chcete získať viac informácií a zapájať sa do interaktívnych diskusií, spojte sa s In Form aj prostredníctvom Facebookovej stránky. Staňte sa fanúšikom a získajte výhodnejšie ceny na účasť na ktorejkoľvek z aktuálnych konferencií:
http://www.facebook.com/search/?q=my&init=quick#!/pages/In-Form-Slovakia/350839661794?ref=ts
Kontakt:
Henrieta Peškovičová, In Form Slovakia, s.r.o., email: peskovicova@informslvakia.sk, www.informslovakia.sk
Tagy: Facebook Marketingový fenomén
Súvisiace články:
Facebook nezavedie poplašné tlačidlo (19. 3. 2010)
Facebook zvažuje zavedenie poplašného tlačidla (18. 3. 2010)
Odsúdili fanúšika za vyhrážky cez Facebook (4. 3. 2010)
Dvojičky sa o bratovej smrti dozvedeli z Facebooku (8. 2. 2010)
Neda vyzerá inak, môže za to Facebook (5. 2. 2010)
Facebook bojuje proti "internetovým samovraždám" (6. 1. 2010)
Facebook a Wikipédia sú firmy s najväčšou ekonomickou hodnotou (22. 11. 2009)
Facebooku sa nepáči obchodovanie s ľuďmi na webe (20. 11. 2009)