|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. decembra 2012
Marketing robí zázraky, emotívnych je 46 percent Slovákov
Hovorí sa, že človek je „čiernou skrinkou“ plnou emócii. Niektorí z nás im podliehajú dennodenne, iní naopak len občas. V každom prípade však naše pocity ovplyvňujú aj naše ...
Zdieľať
BRATISLAVA 19. decembra - Hovorí sa, že človek je „čiernou skrinkou“ plnou emócii. Niektorí z nás im podliehajú dennodenne, iní naopak len občas.
V každom prípade však naše pocity ovplyvňujú aj naše správanie.
A to bez ohľadu na to, či sú pozitívneho alebo negatívneho charakteru. S blížiacimi sa vianočnými sviatkami podliehame emóciám ešte viac ako po iné dni roka.
Zvyčajne sa stávame veselšími, usmievavejšími či pociťujeme potrebu pomáhať druhým. Vianoce však nie sú len o radosti, práve aj smútok či žiaľ sa v tomto období stávajú intenzívnejšími.
Cítili ste sa včera šťastní, smiali ste sa alebo ste naopak pociťovali stres, smútok či hnev? Ak ste odpovedali „áno“, ste zrejme emotívny typ človeka.
Potvrdil by to aj prieskum amerického inštitútu Gallup, ktorý položil podobné otázky ľuďom v 150 krajinách sveta a vyhodnotil, ktoré krajiny sú najemotívnejšie a obyvatelia ktorých krajín naopak podliehajú emóciám najmenej.
Hoci nepatríme medzi najemotívnejšie národy, nie sme ani úplne chladní. Svoje emócie intenzívne prežíva 46 % Slovákov.
K rovnakému výsledku sa svojimi odpoveďami dopracovali aj susední Maďari a Poliaci, ale taktiež aj rumunskí respondenti. Česi sú v porovnaní s ostatnými krajinami V4 o niečo menej emotívni. Kladne na otázky položené v prieskume odpovedalo 44 % Čechov.
Najemotívnejším európskym národom sú Španieli, spomedzi ktorých svoje pocity intenzívne prežíva 53 %. O druhé až piate miesto sa podelili Belgičania, Malťania, Francúzi a Cyperčania. K najmenej emotívnym národom sa zaradili pobaltské krajiny Litva, Lotyšsko a Estónsko, medzi ktoré sa vtesnalo aj Bulharsko.
A ktorý národ je tým najemotívnejším na svete? Sú to Filipíny, kde svoje emócie intenzívne prežívajú až tri pätiny ľudí. Najvyššie priečky ale obsadili aj krajiny strednej a južnej Ameriky. Najväčšími flegmatikmi sú naopak obyvatelia Singapuru.
Otázky položené respondentom v prieskume inštitútu Gallup:
Cítili ste sa včera dobre a oddýchnutý? Cítili ste sa rešpektovaný počas včerajšieho dňa? Smiali ste sa veľa? Robili ste niečo zaujímavé alebo ste sa niečo zaujímavé naučili? Aké pocity Vás včera najlepšie vystihovali – radosť alebo naopak smútok, hnev, trápenie, stres či bolesť?
Bez ohľadu na to, či sa riadime viac srdcom alebo rozumom, emócie majú v našich životoch svoje miesto. Emócie nájdeme nielen v medziľudských vzťahoch, ale vo významnej miere vplývajú aj na naše ekonomické rozhodnutia.
Zrejme každý sa už dal v živote zlákať na určitý produkt či službu na základe reklamy, pekného balenia či sympatií predávajúceho. Dobre zvolený marketing dokáže urobiť „zázraky“ s predajnými výsledkami nejednej firmy.
Po určitom produkte či značke siahame aj z pocitu príslušnosti k skupine ľudí, ktorú reprezentuje. Môže pritom ísť nielen o luxusnejšie tovary, ale aj o produkty a služby spojené s charitou či ochranou životného prostredia.
A tak ako počas života inklinujeme k určitým ľuďom, ktorých máme radi, vraciame sa aj na miesta, ktoré v nás zanechali pozitívnu emóciu. K niektorým značkám či predajniam si tak budujeme špecifický vzťah, ktorý potvrdzujú aj vernostné karty v našich peňaženkách. Emócie hýbu aj finančnými trhmi.
Obchodníkov ovplyvňujú najmä dve emócie a to strach a túžba. Nie nadarmo sa delia na tých, ktorí sú v záujme dosiahnutia zisku ochotní podstúpiť vyššie riziko a na tých, ktorí sú voči riziku averzní. Prvá skupina je odvážnejšia a verí v úspech svojho rozhodnutia, druhá naopak intenzívnejšie prežíva pocit strachu z prípadnej nezdarenej investície.
Článok bol uverejnený v ekonomickom týždenníku Poštovej banky.
V každom prípade však naše pocity ovplyvňujú aj naše správanie.
A to bez ohľadu na to, či sú pozitívneho alebo negatívneho charakteru. S blížiacimi sa vianočnými sviatkami podliehame emóciám ešte viac ako po iné dni roka.
Zvyčajne sa stávame veselšími, usmievavejšími či pociťujeme potrebu pomáhať druhým. Vianoce však nie sú len o radosti, práve aj smútok či žiaľ sa v tomto období stávajú intenzívnejšími.
Cítili ste sa včera šťastní, smiali ste sa alebo ste naopak pociťovali stres, smútok či hnev? Ak ste odpovedali „áno“, ste zrejme emotívny typ človeka.
Potvrdil by to aj prieskum amerického inštitútu Gallup, ktorý položil podobné otázky ľuďom v 150 krajinách sveta a vyhodnotil, ktoré krajiny sú najemotívnejšie a obyvatelia ktorých krajín naopak podliehajú emóciám najmenej.
Hoci nepatríme medzi najemotívnejšie národy, nie sme ani úplne chladní. Svoje emócie intenzívne prežíva 46 % Slovákov.
K rovnakému výsledku sa svojimi odpoveďami dopracovali aj susední Maďari a Poliaci, ale taktiež aj rumunskí respondenti. Česi sú v porovnaní s ostatnými krajinami V4 o niečo menej emotívni. Kladne na otázky položené v prieskume odpovedalo 44 % Čechov.
Najemotívnejším európskym národom sú Španieli, spomedzi ktorých svoje pocity intenzívne prežíva 53 %. O druhé až piate miesto sa podelili Belgičania, Malťania, Francúzi a Cyperčania. K najmenej emotívnym národom sa zaradili pobaltské krajiny Litva, Lotyšsko a Estónsko, medzi ktoré sa vtesnalo aj Bulharsko.
A ktorý národ je tým najemotívnejším na svete? Sú to Filipíny, kde svoje emócie intenzívne prežívajú až tri pätiny ľudí. Najvyššie priečky ale obsadili aj krajiny strednej a južnej Ameriky. Najväčšími flegmatikmi sú naopak obyvatelia Singapuru.
Otázky položené respondentom v prieskume inštitútu Gallup:
Cítili ste sa včera dobre a oddýchnutý? Cítili ste sa rešpektovaný počas včerajšieho dňa? Smiali ste sa veľa? Robili ste niečo zaujímavé alebo ste sa niečo zaujímavé naučili? Aké pocity Vás včera najlepšie vystihovali – radosť alebo naopak smútok, hnev, trápenie, stres či bolesť?
Bez ohľadu na to, či sa riadime viac srdcom alebo rozumom, emócie majú v našich životoch svoje miesto. Emócie nájdeme nielen v medziľudských vzťahoch, ale vo významnej miere vplývajú aj na naše ekonomické rozhodnutia.
Zrejme každý sa už dal v živote zlákať na určitý produkt či službu na základe reklamy, pekného balenia či sympatií predávajúceho. Dobre zvolený marketing dokáže urobiť „zázraky“ s predajnými výsledkami nejednej firmy.
Po určitom produkte či značke siahame aj z pocitu príslušnosti k skupine ľudí, ktorú reprezentuje. Môže pritom ísť nielen o luxusnejšie tovary, ale aj o produkty a služby spojené s charitou či ochranou životného prostredia.
A tak ako počas života inklinujeme k určitým ľuďom, ktorých máme radi, vraciame sa aj na miesta, ktoré v nás zanechali pozitívnu emóciu. K niektorým značkám či predajniam si tak budujeme špecifický vzťah, ktorý potvrdzujú aj vernostné karty v našich peňaženkách. Emócie hýbu aj finančnými trhmi.
Obchodníkov ovplyvňujú najmä dve emócie a to strach a túžba. Nie nadarmo sa delia na tých, ktorí sú v záujme dosiahnutia zisku ochotní podstúpiť vyššie riziko a na tých, ktorí sú voči riziku averzní. Prvá skupina je odvážnejšia a verí v úspech svojho rozhodnutia, druhá naopak intenzívnejšie prežíva pocit strachu z prípadnej nezdarenej investície.
1. | Španielsko | 53 |
2. - 5. | Belgicko | 52 |
2. - 5. | Malta | 52 |
2. - 5. | Francúzsko | 52 |
2. - 5. | Cyprus | 52 |
6. | Írsko | 51 |
7. - 10. | Dánsko | 50 |
7. - 10. | Fínsko | 50 |
7. - 10. | Luxembursko | 50 |
7. - 10. | Portugalsko | 50 |
11. - 14. | Veľká Británia | 49 |
11. - 14. | Švédsko | 49 |
11. - 14. | Grécko | 49 |
11. - 14. | Holandsko | 49 |
15. | Slovinsko | 48 |
16. - 18. | Taliansko | 47 |
16. - 18. | Nemecko | 47 |
16. - 18. | Rakúsko | 47 |
19. - 22. | Slovenská republika | 46 |
19. - 22. | Rumunsko | 46 |
19. - 22. | Maďarsko | 46 |
19. - 22. | Poľsko | 46 |
23. | Česká republika | 44 |
24. | Estónsko | 43 |
25. | Lotyšsko | 42 |
26. | Bulharsko | 41 |
27. | Litva | 37 |
Článok bol uverejnený v ekonomickom týždenníku Poštovej banky.