|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. apríla 2011
Marec 2011 bol najlepším mesiacom v histórii značky ŠKODA
S 85.000 predanými automobilmi (v uplynulom roku: 74.900 vozidiel) dosiahla česká automobilka ŠKODA v marci 2011 najlepší mesačný výsledok predaja vo svojej histórii a podstatný nárast oproti ...
Zdieľať
BRATISLAVA 8. októbra (WBN/PR) - S 85.000 predanými automobilmi (v uplynulom roku: 74.900 vozidiel) dosiahla česká automobilka ŠKODA v marci 2011 najlepší mesačný výsledok predaja vo svojej histórii a podstatný nárast oproti predchádzajúcemu roku. Nikdy predtým nepredala značka za jediný mesiac viac vozidiel ako v treťom mesiaci roka 2011. Podnik tým korunoval silný prvý štvrťrok tohto roka, v ktorom predaj vzrástol celkovo o 21,4 % na 217.100 automobilov (január - marec 2010: 178.900 vozidiel). Nové rekordy ŠKODA dosiahla napr. na trhoch Indie, Ruska a Belgicka.
"Aj naďalej si na našich trhoch vedieme veľmi dobre a očakávame, že aj za celý rok 2011 náš predaj oproti predchádzajúcemu roku podstatne vzrastie," vyhlásil Jürgen Stackmann, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA pre oblasť predaja a marketingu. "Náš rast v zásade prichádza zo všetkých trhov. Najväčšiu dynamiku zaznamenávajú aj naďalej rastové krajiny Rusko, India a Čína. Na základe týchto výsledkov počítame s tým, že celosvetový automobilový trh v tomto roku ešte ďalej porastie. Ako všetky automobilky sa aj ŠKODA aktuálne sústredí na stabilné logistické a dodávateľské reťazce, aby bola schopná uspokojiť rastúci dopyt."
Na domácom českom trhu upevnila ŠKODA v marci 2011 svoje vedúce postavenie. 5.100 predaných vozidiel predstavuje nárast o 9,2 %, trhový podiel vzrástol na 30,6 %. Najpredávanejším modelom značky na domácom trhu bola s veľkým náskokom Octavia Combi. Obľúbené kombi navyše vo svojom segmente jednoznačne vedie českú štatistiku registrácií.
Na Slovensku predala ŠKODA v kategórii M1 za prvý kvartál tohto roku 3.194 automobilov. Vlani to bolo za rovnaké obdobie 1.938 vozidiel. Zaznamenala tak takmer 65% medziročný nárast. V kategórii M1 dosiahla v marci 2011 ŠKODA AUTO Slovensko takmer 20% podiel na trhu.
Aj na ďalších trhoch strednej a východnej Európy drží automobilka vysoké tempo rastu a dosiahla v marci vysokých prírastkov. V Maďarsku predaj vzrástol o 10,8 %, v Slovinsku o 22,1 % a na Ukrajine o 54,0 %.
Na západoeurópskom trhu sa značke v marci 2011 darilo s celkom 41.100 predanými automobilmi ďalej posilniť svoju pozíciu. Predaj oproti predchádzajúcemu roku vzrástol o 8,8 %. V Belgicku pritom dosiahla ŠKODA s necelými 2.500 predanými automobilmi nový historický predajný rekord. Dynamický bol aj vývoj v Holandsku: nárast predstavoval 133,1 %. Aj vo Švajčiarsku bol rast o 26,4 % nadpriemerný.
Mimoriadne dynamicky sa znovu vyvíjal predaj českej automobilky na rastúcich trhoch Ruska, Indie a Číny. Na všetkých troch ŠKODA v marci podstatne prekonávala vývoj príslušných celkových trhov. Ako v Rusku, s viac než 5.500 predanými automobilmi (plus 88,2 %), tak i v Indii s viac ako 3.000 automobilmi (+ 46,3 %) vzrástol odbyt na nový mesačný rekord. Úspešne si viedol najmä model Fabia: jeho predaj vzrástol o 82,5 %. Tiež v Číne ŠKODA pokračovala v pozitívnom vývoji: 19.500 vozidiel dodaných zákazníkom v marci 2011 predstavuje v porovnaní s marcom minulého roka nárast o 21,4 % (marec 2010: 16.000 vozidiel). Najžiadanejšími modelmi na čínskom trhu boli Octavia (+ 13,7 %) a Fabia (+ 24,1 %). Aj ďalšie mimoeurópske trhy sa v marci vyvíjali veľmi pozitívne: medzi nimi vynikajú predaje v Turecku (+ 97,4 %), v Izraeli (+ 21,8 %) a v Austrálii s nárastom o plných 100 %. Dodávky zákazníkom v marci 2011 (modely značky ŠKODA v porovnaní s marcom 2010): Octavia (34.200 vozidiel / + 15,2 %), Fabia (27.300 vozidiel / + 17,6 %), Superb (11.700 vozidiel / + 37,3 %), Yeti (7.000 automobilov / + 37,7 %), Roomster (3.700 automobilov / + 12,8 %).
"Aj naďalej si na našich trhoch vedieme veľmi dobre a očakávame, že aj za celý rok 2011 náš predaj oproti predchádzajúcemu roku podstatne vzrastie," vyhlásil Jürgen Stackmann, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA pre oblasť predaja a marketingu. "Náš rast v zásade prichádza zo všetkých trhov. Najväčšiu dynamiku zaznamenávajú aj naďalej rastové krajiny Rusko, India a Čína. Na základe týchto výsledkov počítame s tým, že celosvetový automobilový trh v tomto roku ešte ďalej porastie. Ako všetky automobilky sa aj ŠKODA aktuálne sústredí na stabilné logistické a dodávateľské reťazce, aby bola schopná uspokojiť rastúci dopyt."
Na domácom českom trhu upevnila ŠKODA v marci 2011 svoje vedúce postavenie. 5.100 predaných vozidiel predstavuje nárast o 9,2 %, trhový podiel vzrástol na 30,6 %. Najpredávanejším modelom značky na domácom trhu bola s veľkým náskokom Octavia Combi. Obľúbené kombi navyše vo svojom segmente jednoznačne vedie českú štatistiku registrácií.
Na Slovensku predala ŠKODA v kategórii M1 za prvý kvartál tohto roku 3.194 automobilov. Vlani to bolo za rovnaké obdobie 1.938 vozidiel. Zaznamenala tak takmer 65% medziročný nárast. V kategórii M1 dosiahla v marci 2011 ŠKODA AUTO Slovensko takmer 20% podiel na trhu.
Aj na ďalších trhoch strednej a východnej Európy drží automobilka vysoké tempo rastu a dosiahla v marci vysokých prírastkov. V Maďarsku predaj vzrástol o 10,8 %, v Slovinsku o 22,1 % a na Ukrajine o 54,0 %.
Na západoeurópskom trhu sa značke v marci 2011 darilo s celkom 41.100 predanými automobilmi ďalej posilniť svoju pozíciu. Predaj oproti predchádzajúcemu roku vzrástol o 8,8 %. V Belgicku pritom dosiahla ŠKODA s necelými 2.500 predanými automobilmi nový historický predajný rekord. Dynamický bol aj vývoj v Holandsku: nárast predstavoval 133,1 %. Aj vo Švajčiarsku bol rast o 26,4 % nadpriemerný.
Mimoriadne dynamicky sa znovu vyvíjal predaj českej automobilky na rastúcich trhoch Ruska, Indie a Číny. Na všetkých troch ŠKODA v marci podstatne prekonávala vývoj príslušných celkových trhov. Ako v Rusku, s viac než 5.500 predanými automobilmi (plus 88,2 %), tak i v Indii s viac ako 3.000 automobilmi (+ 46,3 %) vzrástol odbyt na nový mesačný rekord. Úspešne si viedol najmä model Fabia: jeho predaj vzrástol o 82,5 %. Tiež v Číne ŠKODA pokračovala v pozitívnom vývoji: 19.500 vozidiel dodaných zákazníkom v marci 2011 predstavuje v porovnaní s marcom minulého roka nárast o 21,4 % (marec 2010: 16.000 vozidiel). Najžiadanejšími modelmi na čínskom trhu boli Octavia (+ 13,7 %) a Fabia (+ 24,1 %). Aj ďalšie mimoeurópske trhy sa v marci vyvíjali veľmi pozitívne: medzi nimi vynikajú predaje v Turecku (+ 97,4 %), v Izraeli (+ 21,8 %) a v Austrálii s nárastom o plných 100 %. Dodávky zákazníkom v marci 2011 (modely značky ŠKODA v porovnaní s marcom 2010): Octavia (34.200 vozidiel / + 15,2 %), Fabia (27.300 vozidiel / + 17,6 %), Superb (11.700 vozidiel / + 37,3 %), Yeti (7.000 automobilov / + 37,7 %), Roomster (3.700 automobilov / + 12,8 %).