|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. septembra 2009
Mandl viní za krach SkyEurope hedžové fondy
Spoluzakladateľ SkyEurope Airlines Christian Mandl viní za pád aeroliniek hedžové fondy. Tie kontrolu nad aerolinkami prevzali v roku 2007, keď práve Mandl predal svoj podiel v spoločnosti. Ako uviedol ...
Zdieľať
BRATISLAVA 21. septembra (WEBNOVINY) - Spoluzakladateľ SkyEurope Airlines Christian Mandl viní za pád aeroliniek hedžové fondy. Tie kontrolu nad aerolinkami prevzali v roku 2007, keď práve Mandl predal svoj podiel v spoločnosti. Ako uviedol v rozhovore pre portál EuroActiv, hlavní akcionári spoločnosti mohli poskytnúť väčšiu pomoc, aby SkyEurope zachránili. Akcionármi spoločnosti pritom boli York Global Finance II S.a.r.l. a Focus Capital Investments B.V., ktorí držali takmer 30 % akcií. Zvyšok bol voľne obchodovateľný.
Podľa Mandla hedžové fondy po prevzatí kontroly nad aerolinkami dosadili do ich vedenia nekompetentný manažment a obrátili ich expanznú stratégiu. "Rozhodli sa uplatniť presne opačnú stratégiu, ako som presadzoval ja. Ponúkli maďarský a poľský trh konkurentovi Wizz Air, aj keď základňa v Krakowe dosahovala v rámci skupiny jedny z najlepších výsledkov. Taktiež naštartovali významné zužovanie flotily," povedal pre EuroActiv Mandl.
Noví vlastníci tiež podľa Mandla zastavili investovanie do budúcnosti spoločnosti a začali demontovať jej hodnotné prvky. To podľa neho viedlo k neúspechu firmy, keďže jej ceny nemohli konkurovať rivalom v odvetví. "Hedžové fondy nie sú vždy najlepší partneri. Niektoré z nich boli veľmi úspešné a prinášali dobré výnosy svojim investorom. Zvyčajne lákali chytrých ľudí so silným vzdelaním. Títo mladí absolventi však často nemali prevádzkové skúsenosti, aj keď stále mohli robiť dobrú prácu pri obchodovaní s cennými papiermi," konštatoval pre EuroActiv Mandl.
Okresný súd Bratislava 1 vyhlásil konkurz na majetok SkyEurope 4. septembra a zároveň zastavil reštrukturalizačné konanie na majetok dlžníka. Konkurz sa považuje za vyhlásený zverejnením rozhodnutia súdu v Obchodnom vestníku, čo sa stalo 9. septembra. Súd rozhodol na základe návrhu na vyhlásenie konkurzu od reštrukturalizačného správcu Jozefa Griščika, keďže finančná a obchodná situácia dlžníka sa zmenila tak, že nebolo možné odôvodnene predpokladať úspešné skončenie reštrukturalizácie.
SITA
Podľa Mandla hedžové fondy po prevzatí kontroly nad aerolinkami dosadili do ich vedenia nekompetentný manažment a obrátili ich expanznú stratégiu. "Rozhodli sa uplatniť presne opačnú stratégiu, ako som presadzoval ja. Ponúkli maďarský a poľský trh konkurentovi Wizz Air, aj keď základňa v Krakowe dosahovala v rámci skupiny jedny z najlepších výsledkov. Taktiež naštartovali významné zužovanie flotily," povedal pre EuroActiv Mandl.
Noví vlastníci tiež podľa Mandla zastavili investovanie do budúcnosti spoločnosti a začali demontovať jej hodnotné prvky. To podľa neho viedlo k neúspechu firmy, keďže jej ceny nemohli konkurovať rivalom v odvetví. "Hedžové fondy nie sú vždy najlepší partneri. Niektoré z nich boli veľmi úspešné a prinášali dobré výnosy svojim investorom. Zvyčajne lákali chytrých ľudí so silným vzdelaním. Títo mladí absolventi však často nemali prevádzkové skúsenosti, aj keď stále mohli robiť dobrú prácu pri obchodovaní s cennými papiermi," konštatoval pre EuroActiv Mandl.
Okresný súd Bratislava 1 vyhlásil konkurz na majetok SkyEurope 4. septembra a zároveň zastavil reštrukturalizačné konanie na majetok dlžníka. Konkurz sa považuje za vyhlásený zverejnením rozhodnutia súdu v Obchodnom vestníku, čo sa stalo 9. septembra. Súd rozhodol na základe návrhu na vyhlásenie konkurzu od reštrukturalizačného správcu Jozefa Griščika, keďže finančná a obchodná situácia dlžníka sa zmenila tak, že nebolo možné odôvodnene predpokladať úspešné skončenie reštrukturalizácie.
SITA
Súvisiace články:
Predaj leteniek SkyEurope zastavil až návrh na konkurz (7. 9. 2009)
Súd dostal od správcu návrh na konkurz SkyEurope (4. 9. 2009)
Cestovné kancelárie letenky SkyEurope nepreplácajú (4. 9. 2009)
Stovky klientov SkyEurope letelo s Českými aerolíniami (3. 9. 2009)
Bratislavské letisko po krachu SkyEurope hľadá partnerov (3. 9. 2009)
Súd vyhlási konkurz na majetok SkyEurope do 15. septembra (3. 9. 2009)
Rezort dopravy má rozhodnúť o odobratí licencie pre SkyEurope (2. 9. 2009)
Šéf SkyEurope chce skrachovanú spoločnosť obnoviť (2. 9. 2009)