|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Klasika po novom
Tvorcovia Passata, už siedmej generácie, nešetrili na jeho exteriéri chrómom. Najmä jeho predná maska je ním priam presýtená, pričom v spojení so striebornou metalízou sa jeho prítomnosť mierne zjemňuje. Avšak aj v spojení s čiernym lakom môže pôsobiť Passat veľmi elegantne. Okrem prednej masky nás mimoriadne očarili aj zadné združené svetlá, ktoré svietia množstvom LED diód. Tieto maličké diódy sa vyznačujú vyššou intenzitou svetla než bežné žiarovky, ale aj veľmi krátkym časom potrebným na rozsvietenie, čím sa zvyšuje bezpečnosť.
Stabilita nadovšetko
Aj Passaty predošlých generácií mali vynikajúci podvozok - vždy bezpečný a za každých okolností spoľahlivý. Vo svojej súčasnej podobe nemá Passat vo svojej triede konkurenta. Azda len Ford Mondeo by mu mohol na skúšobnej trati šliapať na päty. Testovali sme dvojlitrový motor s priamym vstrekovaním paliva FSI, ktorý má slušný ťah a vysoký výkon (110 kW/150 k). Výhodou moderného vstrekovania je nižšia spotreba, ktorá bola počas nášho testu na úrovni 9 l/ 100 km. Táto výhoda sa však vymazáva na čerpacej stanici, pretože motor si vyžaduje tankovať drahší benzín, minimálne s 98 oktánmi. Motor FSI je spojený s manuálnou šesťstupnovou prevodovkou, ktorá sa ovláda ideálne presne a ľahúčko. Aj tak by sme však radšej zvolili turbodiesel 2,0 TDI (140 k/103 kW), ktorý „spapá“ o tri litre na 100 km menej a má výrazne lepší ťah.
Moderné prvky ovládania
Nový Passat pôsobí v interiéri takmer tak honosne, ako limuzína VW Phaeton. Najmä čierna kombinácia s matnými hliníkovými doplnkami sa nám veľmi páči. Môžete si objednať aj obklady z dreva, ale tie sa nám až tak nepozdávajú. Ako v každom Volkswagene, aj tu vás pozdravia na modro podsvietené prístroje s ostro červenými ručičkami. Veľmi zaujímavá je kombinácia poťahov sedadiel z kože na bokoch s brúsenou kožou Alcantara v ich strede. Sedadlá sú dobre tvarované a ideálne veľké. Passat má dve technické špeciality - štartovanie zatlačením kľúča do prístrojovky a nahradenie ručnej brzdy malým tlačidlom, umiestneným naľavo od volantu. Mierne sklamanie nastalo po zaklopkaní na vrch prístrojovky - ozval sa len tupý zvuk plastu. Čakali sme mäkký plast, pripomínajúci kožu. Skončime však s kritikou - v Passate je dostatočne bohatá priestorová ponuka, a aj batožinový priestor je viac než dostatočne veľký - ponúka až 560 litrov (bez rezervného kolesa).
Bezpečnosť na jednotku
Ako sme už spomínali, VW Passat je veľmi bezpečný. Výbavu so systémami ESP, ABS a so šesticou airbagov má sériovo. Rovnako aj systém ISOFIX na uchytenie detských sedačiek vzadu je v cene. Keby ste chceli, môžete si vozidlo objednať aj s pohonom všetkých štyroch kolies.
Dobrá ponuka
Ako sme sa dozvedeli z cenníka, základná cena VW Passat s motorom 2,0 FSI, s najvyššou výbavou Highline je 1 014 700 korún. Aj keď sa cena našej testovanej verzia kvôli niektorým doplnkom zvýšila o ďalších 70 000 korún, ide o dobrú ponuku. Veď aj spoločenská prestíž a vysoká obľuba (nielen) u nás je zárukou ľahkého a výhodného predaja vozidla po rokoch služby.
Manažérsky sen - diskusné fórum čitateľov