|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. augusta 2010
Maloobchodný trh s elektronikou sa oživuje
Maloobchodný trh s elektronikou sa po vlaňajšom prepade o štvrtinu tento rok zvýšil o 0,5 %, predajcovia však očakávajú ďalšie oživenie v druhom polroku, kde mu pomôže ...
Zdieľať
Foto: SITA/AP
BRATISLAVA 17. augusta (WEBNOVINY) - Maloobchodný trh s elektronikou sa po vlaňajšom prepade o štvrtinu tento rok zvýšil o 0,5 %, predajcovia však očakávajú ďalšie oživenie v druhom polroku, kde mu pomôže vianočný predaj. Do konca júla však výrazne stúpol predaj televízorov. Ako na utorňajšej tlačovej besede uviedol obchodný riaditeľ spoločnosti Nay Karol Tisončík, celkovo sa za sedem mesiacov tohto roku v predajniach Nay predalo medziročne o 8,3 % viac televízorov. Na príčine boli najmä majstrovstvá sveta vo futbale, ale aj zimná olympiáda a majstrovstvá sveta v hokeji.
Vďaka futbalu predaj televízorov najviac stúpol v máji a v júni, pričom zákazníci po prvý raz uprednostnili drahšie televízory so širšou uhlopriečkou, podľa Tisončíka to však neznamená, že ich podiel bude naďalej rásť. Postupne sa však zvyšuje podiel predaja televízorov s LED technológiou, ktorý v júli dosiahol 13,6 %. Naopak, klasické vákuové CRT televízory sa už prakticky nepredávajú.
Ďalším druhom tovaru, ktorý zaznamenal rast, boli DVB-T tunery. Blížiaci sa prechod na digitálne vysielanie a jeho medializácia spôsobili medziročne až 15-násobný nárast predaja DVB-T tunerov. Predaj satelitov oproti roku 2009 vzrástol o 71,5 %. Medializované správy o hrozbe zdražovania počítačovej techniky vplyvom vývoja výmenného kurzu eura a doláru zase od mája pomohli predaju notebookov. V júli medziročne vzrástol o 26 %.
Naopak, predaj malej čiernej techniky, ako napríklad kompaktných fotoaparátov alebo MP3 prehrávačov stagnuje. Dôvodom sú podľa Tisončíka mobilné telefóny, ktoré v sebe spájajú viacero spotrebičov a malú čiernu techniku tak vytláčajú z trhu. To sa však netýka značkových hudobných prehrávačov od firmy Apple, kde však viac ako na technológiu či využiteľnosť zákazníci viac hľadia na to, že sú istým trendom.
Predaj veľkej bielej techniky, ako sú práčky či chladničky, je aj v tomto roku na konštantnej úrovni, keďže ide o spotrebiče, ktoré si ľudia kupujú vtedy, keď ich treba. Podľa Tisončíka sa však zákazníci viac dívajú na cenu a predajná hodnota veľkých spotrebičov sa znižuje. Naopak, malá biela technika, ako sú napríklad žehličky, hriankovače či mixéry, sa teší rastúcej popularite.
Spoločnosť Nay, a.s. pôsobí na slovenskom trhu od roku 1991 ešte ako veľkoobchodník a distribútor elektroniky. S maloobchodným predajom začala firma v roku 1992 a v roku 1998 prešla na koncept veľkoobchodných predajní. V roku 2005 vstúpil do podniku zahraničný investor Enterprise Investors, ktorý v obchodnej spoločnosti Nay odkúpil 47,7-percentný podiel v hodnote 17,5 mil. eur. V súčasnosti spoločnosť prevádzkuje 25 predajní v 22 mestách na Slovensku a dve predajne v Českej republike. V minulom roku spoločnosť dosiahla obrat takmer 147 mil. eur. Jej podiel na trhu predstavuje 26 %.
SITA
Vďaka futbalu predaj televízorov najviac stúpol v máji a v júni, pričom zákazníci po prvý raz uprednostnili drahšie televízory so širšou uhlopriečkou, podľa Tisončíka to však neznamená, že ich podiel bude naďalej rásť. Postupne sa však zvyšuje podiel predaja televízorov s LED technológiou, ktorý v júli dosiahol 13,6 %. Naopak, klasické vákuové CRT televízory sa už prakticky nepredávajú.
Ďalším druhom tovaru, ktorý zaznamenal rast, boli DVB-T tunery. Blížiaci sa prechod na digitálne vysielanie a jeho medializácia spôsobili medziročne až 15-násobný nárast predaja DVB-T tunerov. Predaj satelitov oproti roku 2009 vzrástol o 71,5 %. Medializované správy o hrozbe zdražovania počítačovej techniky vplyvom vývoja výmenného kurzu eura a doláru zase od mája pomohli predaju notebookov. V júli medziročne vzrástol o 26 %.
Naopak, predaj malej čiernej techniky, ako napríklad kompaktných fotoaparátov alebo MP3 prehrávačov stagnuje. Dôvodom sú podľa Tisončíka mobilné telefóny, ktoré v sebe spájajú viacero spotrebičov a malú čiernu techniku tak vytláčajú z trhu. To sa však netýka značkových hudobných prehrávačov od firmy Apple, kde však viac ako na technológiu či využiteľnosť zákazníci viac hľadia na to, že sú istým trendom.
Predaj veľkej bielej techniky, ako sú práčky či chladničky, je aj v tomto roku na konštantnej úrovni, keďže ide o spotrebiče, ktoré si ľudia kupujú vtedy, keď ich treba. Podľa Tisončíka sa však zákazníci viac dívajú na cenu a predajná hodnota veľkých spotrebičov sa znižuje. Naopak, malá biela technika, ako sú napríklad žehličky, hriankovače či mixéry, sa teší rastúcej popularite.
Spoločnosť Nay, a.s. pôsobí na slovenskom trhu od roku 1991 ešte ako veľkoobchodník a distribútor elektroniky. S maloobchodným predajom začala firma v roku 1992 a v roku 1998 prešla na koncept veľkoobchodných predajní. V roku 2005 vstúpil do podniku zahraničný investor Enterprise Investors, ktorý v obchodnej spoločnosti Nay odkúpil 47,7-percentný podiel v hodnote 17,5 mil. eur. V súčasnosti spoločnosť prevádzkuje 25 predajní v 22 mestách na Slovensku a dve predajne v Českej republike. V minulom roku spoločnosť dosiahla obrat takmer 147 mil. eur. Jej podiel na trhu predstavuje 26 %.
SITA