|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. januára 2011
Maloobchodníkom podľa Deloittu klesali tržby, zisky rástli
Viac ako tretine z 250 najväčších maloobchodných reťazcov na svete vo finančnom roku 2009, t.j. ku koncu júna 2010, klesali tržby. Dôvodom poklesu predaja bola hlavne celosvetová ...
Zdieľať
Foto: deloitte.comBRATISLAVA 25. januára (WEBNOVINY) - Viac ako tretine z 250 najväčších maloobchodných reťazcov na svete vo finančnom roku 2009, t.j. ku koncu júna 2010, klesali tržby. Dôvodom poklesu predaja bola hlavne celosvetová ekonomická recesia, ktorá viedla k opatrnejšiemu správaniu spotrebiteľov a poklesu dostupných úverov. Zisková marža týchto reťazcov sa však zvýšila, a to z 2,4 % na 3,1 %. Vyplýva to zo štúdie spoločnosti Deloitte a Stores Media.
Jednej tretine zo 188 maloobchodných spoločností, ktoré zverejnili svoje hospodárske výsledky, klesol medziročne zisk. Aj tak to však v medziročnom porovnaní, keď pokles zisku vykazovali dve tretiny obchodníkov, predstavuje podľa Deloittu výrazné zlepšenie. Ako uviedol riaditeľ oddelenia pre spotrebiteľský priemysel v Deloitte Research v USA Ira Kalish, pre maloobchodníkov však bude ťažké naďalej udržať zvyšovanie ziskovosti. Musia sa spoliehať na ekonomické oživenie, ktoré by mohlo vrátiť tržby na úroveň z minulosti. "Slovenskí obchodníci sú a budú ovplyvnení nižšou kúpyschopnosťou obyvateľstva, čo v kombinácii s vyššími nákladmi bude znižovať ziskovosť," uviedol Ivan Lužica, riaditeľ na Consultingu.
Zloženie prvej desiatky svetových maloobchodných spoločností zostalo rovnaké ako predchádzajúci rok. Najväčším predajcom naďalej zostáva americký Wal-Mart s tržbami niečo vyše 405 mil. USD. Nasledoval francúzsky Carrefour s tržbami takmer 119,9 mil. USD a tretia bola nemecká firma Metro s tržbami 90,85 mil. USD. Štvrté miesto obsadil britský reťazec Tesco pri tržbách 90,44 mil. USD.
Jednej tretine zo 188 maloobchodných spoločností, ktoré zverejnili svoje hospodárske výsledky, klesol medziročne zisk. Aj tak to však v medziročnom porovnaní, keď pokles zisku vykazovali dve tretiny obchodníkov, predstavuje podľa Deloittu výrazné zlepšenie. Ako uviedol riaditeľ oddelenia pre spotrebiteľský priemysel v Deloitte Research v USA Ira Kalish, pre maloobchodníkov však bude ťažké naďalej udržať zvyšovanie ziskovosti. Musia sa spoliehať na ekonomické oživenie, ktoré by mohlo vrátiť tržby na úroveň z minulosti. "Slovenskí obchodníci sú a budú ovplyvnení nižšou kúpyschopnosťou obyvateľstva, čo v kombinácii s vyššími nákladmi bude znižovať ziskovosť," uviedol Ivan Lužica, riaditeľ na Consultingu.
Zloženie prvej desiatky svetových maloobchodných spoločností zostalo rovnaké ako predchádzajúci rok. Najväčším predajcom naďalej zostáva americký Wal-Mart s tržbami niečo vyše 405 mil. USD. Nasledoval francúzsky Carrefour s tržbami takmer 119,9 mil. USD a tretia bola nemecká firma Metro s tržbami 90,85 mil. USD. Štvrté miesto obsadil britský reťazec Tesco pri tržbách 90,44 mil. USD.
Maloobchodníkom podľa Deloittu klesali tržby, zisky rástli - diskusné fórum čitateľov