|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. januára 2012
Maloobchodníci majú dôvody na optimizmus, tvrdí Deloitte
Maloobchodníci majú podľa spoločnosti Deloitte aj napriek nepriaznivej ekonomickej klíme dôvody na optimizmus. Jedným z pozitívnych dopadov pomalšieho globálneho rastu totiž bude pokračujúce ...
Zdieľať
BRATISLAVA 18. januára (WEBNOVINY) - Maloobchodníci majú podľa spoločnosti Deloitte aj napriek nepriaznivej ekonomickej klíme dôvody na optimizmus. Jedným z pozitívnych dopadov pomalšieho globálneho rastu totiž bude pokračujúce utlmovanie cien komodít, čo maloobchodníkom prinesie čiastočné zníženie nákladov.
"Inflácia maloobchodných cien v niektorých ekonomikách predstavuje príležitosť na zlepšenie ziskových marží, a to aj napriek pomalému rastu tržieb," tvrdí Ira Kalish zo spoločnosti Deloitte Research.
Očakávanie spomalenia globálnej ekonomiky a možnej recesie v roku 2012 však môže prispieť k zníženiu maloobchodnej spotreby. "Spotrebitelia budú obozretnejší a opatrnejší pri míňaní peňazí," uviedol senior manažér zo spoločnosti Deloitte Slovensko Jozef Hýbl. "Na druhej strane, neistota ohľadne budúcnosti eura môže vytvoriť priestor pre investície do spotreby alebo nákupov hodnotnejších tovarov v očakávaní prepadu hodnoty eura v porovnaní s menami okolitých štátov,“ dodal Hýbl.
Podľa štúdie spoločnosti Deloitte je najväčším maloobchodným predajcom sveta americká spoločnosť Wal-Mart Stores s tržbami za rok 2010 vo výške 418 mld. USD. Nasleduje ju francúzsky Carrefour s tržbami 119 mld. USD. Na treťom mieste sa umiestnila britská spoločnosť Tesco s tržbami 92 mld. USD, ktorá tak predbehla teraz už štvrtú nemeckú obchodnú skupinu Metro.
"Inflácia maloobchodných cien v niektorých ekonomikách predstavuje príležitosť na zlepšenie ziskových marží, a to aj napriek pomalému rastu tržieb," tvrdí Ira Kalish zo spoločnosti Deloitte Research.
Očakávanie spomalenia globálnej ekonomiky a možnej recesie v roku 2012 však môže prispieť k zníženiu maloobchodnej spotreby. "Spotrebitelia budú obozretnejší a opatrnejší pri míňaní peňazí," uviedol senior manažér zo spoločnosti Deloitte Slovensko Jozef Hýbl. "Na druhej strane, neistota ohľadne budúcnosti eura môže vytvoriť priestor pre investície do spotreby alebo nákupov hodnotnejších tovarov v očakávaní prepadu hodnoty eura v porovnaní s menami okolitých štátov,“ dodal Hýbl.
Podľa štúdie spoločnosti Deloitte je najväčším maloobchodným predajcom sveta americká spoločnosť Wal-Mart Stores s tržbami za rok 2010 vo výške 418 mld. USD. Nasleduje ju francúzsky Carrefour s tržbami 119 mld. USD. Na treťom mieste sa umiestnila britská spoločnosť Tesco s tržbami 92 mld. USD, ktorá tak predbehla teraz už štvrtú nemeckú obchodnú skupinu Metro.