|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. decembra 2013
Maďarský súdny znalec: V kauze nehody o vine Slovenky rozhodnú sekundy
Pri vynesení právoplatného rozsudku v kauze Slovenky Evy V., ktorá vlani na maďarskej diaľnici narazila do iného osobného auta, pričom zomreli štyria ľudia, bude rozhodujúci čas zmeny jazdného pruhu ...
Zdieľať
Budapešť 3. decembra (TASR) - Pri vynesení právoplatného rozsudku v kauze Slovenky Evy V., ktorá vlani na maďarskej diaľnici narazila do iného osobného auta, pričom zomreli štyria ľudia, bude rozhodujúci čas zmeny jazdného pruhu vozidla obetí.
Vyhlásil to v rozhovore pre dnešné vydanie maďarského denníka Bors dopravný právny expert István Tóth, podľa ktorého existuje reálna šanca, že Evu V. súd oslobodí.
Podľa Tótha sa na prípad tragickej nehody totiž môže vzťahovať rozhodnutie maďarského najvyššieho súdu z roku 1998, v ktorom je uvedené, že pri nehode je v zásade potrebné vyjasniť, akú úlohu zohrali obete. Konštatoval, že očakávania verejnosti a odborníkov v otázke rozsudku sa v tejto kauze značne líšia.
Zo súdneho procesu na prvom stupni vyplýva, že vodič vozidla obetí pri zmene jazdného pruhu kvôli predbiehaniu nákladného auta nedodržal predpisy a tak vošiel do jazdnej dráhy auta Slovenky. Skutočnosť, že Eva V. prekročila povolenú rýchlosť o 27 percent a že bola v mierne podnapitom stave, bezpodmienečne nesúvisia so zapríčinením nehody, zdôraznil expert.
"Ak napríklad chodec vstúpi do jazdnej dráhy opitého vodiča, je potrebné zistiť, či sa tak stalo v rámci brzdnej dráhy auta, alebo mimo nej. V prvom prípade možno brať na zodpovednosť vodiča iba za jazdenie pod vplyvom alkoholu," spresnil Tóth.
Pri vynesení právoplatného rozsudku na odvolacom súde bude rozhodujúcim momentom čas, v ktorom auto obetí zmenil jazdný pruh. "Ak to trvalo poldruha až dve sekundy, potom Slovenku nemožno stíhať. V prípade, že manéver predbiehania trval dlhšie, potom však Eva V. nesie za haváriu zodpovednosť, pretože jej mohla zabrániť," dodal István Tóth.
Eva V., ktorá jazdila pod vplyvom alkoholu, narazila 21. augusta 2012 na diaľnici M3 vo vysokej rýchlosti do vozidla značky Fiat Punto. Zahynuli v ňom traja ľudia; ďalšia žena v horiacom aute utrpela ťažké poranenia, ktorým po prevoze do nemocnice podľahla.
Slovenku Okresný súd v Gödöllö odsúdil 22. novembra na šesť rokov väzenia v nápravnovýchovnom ústave s najmiernejším stupňom ostrahy za trestný čin spôsobenia dopravnej nehody pod vplyvom alkoholu s následkom smrti viacerých osôb.
Súd nariadil odsúdenej zákaz riadenia motorových vozidiel na obdobie piatich rokov a vyhovel jej žiadosti o domácu väzbu. Spod obvinenia z trestného činu ohrozenia cestnej premávky ju súd oslobodil. Proti verdiktu sa odvolali prokurátor i obhajca, rozsudok nenadobudol právoplatnosť. Prokurátor sa odvolal aj proti domácej väzbe.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Slovenka Eva V. vychádza z budovy súdu 22. novembra 2013 v Budapešti. Rozhodnutie súdu týkajúce sa domácej väzby je vykonateľné aj napriek tomu, že ešte nenadobudlo právoplatnosť, z rúk Evy V. preto v závere pojednávania odobrali putá. Budovu Súdu pre okolie Budapešti následne opustila síce policajným autom, ale už bez pút. Foto: TASR
Vyhlásil to v rozhovore pre dnešné vydanie maďarského denníka Bors dopravný právny expert István Tóth, podľa ktorého existuje reálna šanca, že Evu V. súd oslobodí.
Podľa Tótha sa na prípad tragickej nehody totiž môže vzťahovať rozhodnutie maďarského najvyššieho súdu z roku 1998, v ktorom je uvedené, že pri nehode je v zásade potrebné vyjasniť, akú úlohu zohrali obete. Konštatoval, že očakávania verejnosti a odborníkov v otázke rozsudku sa v tejto kauze značne líšia.
Slovenka Eva V. sa rozpráva so svojím právnikom Petrom Novákom v súdnej sieni pred vynesením rozsudku 22. novembra 2013 v Budapešti. Foto: TASR
Zo súdneho procesu na prvom stupni vyplýva, že vodič vozidla obetí pri zmene jazdného pruhu kvôli predbiehaniu nákladného auta nedodržal predpisy a tak vošiel do jazdnej dráhy auta Slovenky. Skutočnosť, že Eva V. prekročila povolenú rýchlosť o 27 percent a že bola v mierne podnapitom stave, bezpodmienečne nesúvisia so zapríčinením nehody, zdôraznil expert.
"Ak napríklad chodec vstúpi do jazdnej dráhy opitého vodiča, je potrebné zistiť, či sa tak stalo v rámci brzdnej dráhy auta, alebo mimo nej. V prvom prípade možno brať na zodpovednosť vodiča iba za jazdenie pod vplyvom alkoholu," spresnil Tóth.
Pri vynesení právoplatného rozsudku na odvolacom súde bude rozhodujúcim momentom čas, v ktorom auto obetí zmenil jazdný pruh. "Ak to trvalo poldruha až dve sekundy, potom Slovenku nemožno stíhať. V prípade, že manéver predbiehania trval dlhšie, potom však Eva V. nesie za haváriu zodpovednosť, pretože jej mohla zabrániť," dodal István Tóth.
Eva V., ktorá jazdila pod vplyvom alkoholu, narazila 21. augusta 2012 na diaľnici M3 vo vysokej rýchlosti do vozidla značky Fiat Punto. Zahynuli v ňom traja ľudia; ďalšia žena v horiacom aute utrpela ťažké poranenia, ktorým po prevoze do nemocnice podľahla.
Slovenku Okresný súd v Gödöllö odsúdil 22. novembra na šesť rokov väzenia v nápravnovýchovnom ústave s najmiernejším stupňom ostrahy za trestný čin spôsobenia dopravnej nehody pod vplyvom alkoholu s následkom smrti viacerých osôb.
Súd nariadil odsúdenej zákaz riadenia motorových vozidiel na obdobie piatich rokov a vyhovel jej žiadosti o domácu väzbu. Spod obvinenia z trestného činu ohrozenia cestnej premávky ju súd oslobodil. Proti verdiktu sa odvolali prokurátor i obhajca, rozsudok nenadobudol právoplatnosť. Prokurátor sa odvolal aj proti domácej väzbe.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR