12. septembra 2018
Na archívnej snímke predseda ZMOS Michal Sýkora. Foto: TASR - Jakub KotianBratislava 12. septembra (TASR) – Prezentácie kandidátov na posty komunálnych politikov naznačia nielen výsledok novembrových volieb, ale i samotnú kvalitu miestnej územnej samosprávy v ďalších rokoch. Upozornil na to predseda Združenia miest a obcí Slovenska (ZMOS) Michal Sýkora.
Pripomenul, že v predvolebných kampaniach môžu kandidáti prezentovať okrem svojho líderského potenciálu a znalosti i orientácie v širokej problematike miestnej územnej samosprávy aj schopnosť viesť kultivovaný dialóg a spájať ľudí pre dobré myšlienky. Apeluje, aby sa v aktuálnom predvolebnom období eliminovali prípady, ku ktorým dochádzalo pred štyrmi rokmi.
"Mnohí kandidáti využili predvolebnú kampaň na osobnú sebaprezentáciu, polarizáciu verejnej mienky, urážky súperov a klamanie voličov. Nič z toho miestna územná samospráva na svoj rozvoj nepotrebuje,“ zdôraznil Sýkora.
"Tento prístup negarantuje vyššiu volebnú účasť, ale nabúrava medziľudské vzťahy v komunitách a profesionálne vzťahy medzi kolegami,“ dodal.
Preto je podľa neho potrebné zvážiť štýl vedenia predvolebných kampaní, štýl komunikácie a silu argumentov. Poukázal pritom na to, že v hre je aj udržanie či ďalšie zvyšovanie dlhodobej dôvery verejnosti v inštitúcie miestnej územnej samosprávy.
„Sústreďme sa na to, aby samospráva zvyšovala svoju dôveryhodnosť. V tomto predvolebnom období to nezáleží len od jej volených predstaviteľov, ale aj od prístupu jednotlivých kandidátov,“ vyzval predseda ZMOS-u.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR