|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. marca 2010
M. Schumacher na začiatok spokojný s výsledkom
Sedemnásobný majster sveta Michael Schumacher po svojom "návratovom" šiestom mieste na Veľkej cene Bahrajnu prešiel rýchlou chôdzou z boxov do tímových priestorov, aby ...
Zdieľať
Foto: SITA, AP
SAKHIR 15. marca (WEBNOVINY) - Sedemnásobný majster sveta Michael Schumacher po svojom "návratovom" šiestom mieste na Veľkej cene Bahrajnu prešiel rýchlou chôdzou z boxov do tímových priestorov, aby absolvoval rýchlu sprchu. Hneď po nej zamieril na technickú analýzu svojho tímu Mercedes GP a na tvári mu nechýbal úsmev. Zostal optimistický napriek tomu, že sa neprebojoval na stupne víťazov. Veď túto rutinu už počas kariéry absolvoval 154-krát, z toho 91-krát ako víťaz.
"Je to v pohode. Som celkom spokojný s výsledkom, veď je to len začiatok. Obsadili sme miesta, ktoré sme viac-menej očakávali. Sme si vedomí toho, že máme veľa ťažkej práce ešte len pred sebou. Začíname na tom pracovať už teraz," povedal pre The Guardian Schumacher, ktorý skončil 4 sekundy a jedno miesto za svojím tímovým kolegom Nicom Rosbergom.
Hlavnou a podstatnou témou v diskusii s technickým riaditeľom Rossom Brawnom bude vyrobiť a prispôsobiť strieborný Mercedes tak, aby vyhovoval práve Schumacherovi. Michaelovi nikdy nesedel tento typ auta s charakteristickým ovládaním, aké majú "monoposty ročníka 2010". Majú okrem iného užšie predné pneumatiky, ktoré spôsobujú veľkú nedotáčavosť. Na druhej strane Schumiho kolega Rosberg, obľubuje túto tendenciu auta na tzv. odpor k vchádzaniu do zákrut. Reaguje presne tak, ako si to jazdec predstavuje. To môže vysvetľovať, prečo bol Rosberg rýchlejší ako Schumacher počas celého víkendu v Bahrajne.
"Povedal by som, že práve pneumatiky sa najviac zmenili od mojich posledných pretekov spred troch rokov," analyzoval Schumacher. "Pre môj štýl jazdenia musím dostať auto s týmito užšími prednými pneumatikami do takého bodu, aby som bol schopný ho lepšie ovládať. Potrebujem auto, ktoré bude správne reagovať pri vchádzaní do zákrut. Na tom musíme teraz popracovať," nechal sa ďalej počuť veľký šampión z minulosti. Schumacher a Brawn budú taktiež analyzovať pôsobenie Mercedesu v porovnaní s inými tímami, obzvlášť v súvislosti s lídrami bahrajnského konečného poradia, čiže stajňami Ferrari a Red Bull. "Jednoznačne treba povedať, že Red Bull a Ferrari majú pred nami veľký náskok. Myslím si, že McLaren je niekde tam, kde sme aj my. Ale majú lepšiu maximálnu rýchlosť, čo ich udržuje trochu pred nami. Nie je to pre nás prekvapenie, pretože zimné testy nám ukázali, ako na tom sme s porovnaní s konkurenciou. Vedeli sme, na čom musíme popracovať a dnešné preteky nám to iba potvrdili," konštatoval hodnotiaco Schumacher.
Veľký Michael nemal žiadne problémy so svojou fyzickou kondíciou aj napriek tomu, že počas pretekov sa teplota vzduchu vyšplhala na 34 °C a preteky trvali 1 hodinu a 40 minút. Jeho jediný problém sa vraj týkal len zlého nastavenia chrániča prilby, ktoré musia piloti povinne nosiť už niekoľko rokov. "V posledných kolách bolo slnko dosť nízko a moja prilba nie dobre doliehala. Takže som ju musel veľakrát napravovať, aby som mohol poriadne vidieť. Čo sa však týka mojej fyzickej kondície, nemám problémy. Veľa som trénoval a pripravoval sa na túto sezónu," podotkol Schumacher. K svojmu výkonu ešte poznamenal, že sa trochu obával ostrého štartu, ktorý už dávno nezažil. "Samozrejme, že som si štart veľakrát skúšal počas zimy, ale je to úplne iné počas pretekov. Som celkovo spokojný ako to dopadlo. Počas pretekov sa to ustálilo, ale nebol som ešte schopný predbiehať. Koncentroval som sa na jazdca za mnou (obhajca titulu Jenson Button - pozn. SITA), snažil som sa vyhýbať chybám a priviezť auto domov, čiže do cieľa."
Pred zostavájúcimi 18 zastávkami tohtoročného seriálu MS F1 Schumacher nechce predbiehať a vymýšľať závery na základe jedných pretekov. "Počas rokov v efjednotke som zažil veľké rozdiely na začiatku sezóny a na jej konci. Stále som bojoval o víťazstvo v šampionáte, ale teraz som si vedomý toho, že sa môže stať čokoľvek. Určite je tu však šanca uspieť," zakončil Michael Schumacher.
SITA
"Je to v pohode. Som celkom spokojný s výsledkom, veď je to len začiatok. Obsadili sme miesta, ktoré sme viac-menej očakávali. Sme si vedomí toho, že máme veľa ťažkej práce ešte len pred sebou. Začíname na tom pracovať už teraz," povedal pre The Guardian Schumacher, ktorý skončil 4 sekundy a jedno miesto za svojím tímovým kolegom Nicom Rosbergom.
Hlavnou a podstatnou témou v diskusii s technickým riaditeľom Rossom Brawnom bude vyrobiť a prispôsobiť strieborný Mercedes tak, aby vyhovoval práve Schumacherovi. Michaelovi nikdy nesedel tento typ auta s charakteristickým ovládaním, aké majú "monoposty ročníka 2010". Majú okrem iného užšie predné pneumatiky, ktoré spôsobujú veľkú nedotáčavosť. Na druhej strane Schumiho kolega Rosberg, obľubuje túto tendenciu auta na tzv. odpor k vchádzaniu do zákrut. Reaguje presne tak, ako si to jazdec predstavuje. To môže vysvetľovať, prečo bol Rosberg rýchlejší ako Schumacher počas celého víkendu v Bahrajne.
"Povedal by som, že práve pneumatiky sa najviac zmenili od mojich posledných pretekov spred troch rokov," analyzoval Schumacher. "Pre môj štýl jazdenia musím dostať auto s týmito užšími prednými pneumatikami do takého bodu, aby som bol schopný ho lepšie ovládať. Potrebujem auto, ktoré bude správne reagovať pri vchádzaní do zákrut. Na tom musíme teraz popracovať," nechal sa ďalej počuť veľký šampión z minulosti. Schumacher a Brawn budú taktiež analyzovať pôsobenie Mercedesu v porovnaní s inými tímami, obzvlášť v súvislosti s lídrami bahrajnského konečného poradia, čiže stajňami Ferrari a Red Bull. "Jednoznačne treba povedať, že Red Bull a Ferrari majú pred nami veľký náskok. Myslím si, že McLaren je niekde tam, kde sme aj my. Ale majú lepšiu maximálnu rýchlosť, čo ich udržuje trochu pred nami. Nie je to pre nás prekvapenie, pretože zimné testy nám ukázali, ako na tom sme s porovnaní s konkurenciou. Vedeli sme, na čom musíme popracovať a dnešné preteky nám to iba potvrdili," konštatoval hodnotiaco Schumacher.
Veľký Michael nemal žiadne problémy so svojou fyzickou kondíciou aj napriek tomu, že počas pretekov sa teplota vzduchu vyšplhala na 34 °C a preteky trvali 1 hodinu a 40 minút. Jeho jediný problém sa vraj týkal len zlého nastavenia chrániča prilby, ktoré musia piloti povinne nosiť už niekoľko rokov. "V posledných kolách bolo slnko dosť nízko a moja prilba nie dobre doliehala. Takže som ju musel veľakrát napravovať, aby som mohol poriadne vidieť. Čo sa však týka mojej fyzickej kondície, nemám problémy. Veľa som trénoval a pripravoval sa na túto sezónu," podotkol Schumacher. K svojmu výkonu ešte poznamenal, že sa trochu obával ostrého štartu, ktorý už dávno nezažil. "Samozrejme, že som si štart veľakrát skúšal počas zimy, ale je to úplne iné počas pretekov. Som celkovo spokojný ako to dopadlo. Počas pretekov sa to ustálilo, ale nebol som ešte schopný predbiehať. Koncentroval som sa na jazdca za mnou (obhajca titulu Jenson Button - pozn. SITA), snažil som sa vyhýbať chybám a priviezť auto domov, čiže do cieľa."
Pred zostavájúcimi 18 zastávkami tohtoročného seriálu MS F1 Schumacher nechce predbiehať a vymýšľať závery na základe jedných pretekov. "Počas rokov v efjednotke som zažil veľké rozdiely na začiatku sezóny a na jej konci. Stále som bojoval o víťazstvo v šampionáte, ale teraz som si vedomý toho, že sa môže stať čokoľvek. Určite je tu však šanca uspieť," zakončil Michael Schumacher.
SITA
Súvisiace články:
Michael Schumacher začína testovať (11. 1. 2010)
Nikdy nehovor nikdy, tvrdí Schumacher o návrate do F1 (18. 10. 2009)
Schumacherov návrat v sezóne 2009 vylúčený (24. 8. 2009)
Bolesti hlavy a krku stopli Schumacherov návrat (12. 8. 2009)
Za Massu zaskočí namiesto Schumachera Badoer (11. 8. 2009)
Schumacher bude opäť trénovať na starom Ferrari (10. 8. 2009)
Schumacherov krk možnou prekážkou k návratu (5. 8. 2009)
Schumacher sa pripravuje na návrat, schudol už 3 kg (4. 8. 2009)
”Schumi” by mal brať milión eur za preteky (4. 8. 2009)
Massu už na VC Európy nahradí Schumacher (29. 7. 2009)